Dog and Pony ontwerpt visuele identiteit BNNVara

Dog and Pony ontwerpt visuele identiteit BNNVara
  • Design
  • 30 aug 2017 @ 15:15
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Omroepcombinatie BNNVara heeft een nieuwe visuele identiteit van de hand van ontwerpbureau Dog and Pony. Directeur Gerard Timmer van BNNVara: ‘We hebben de ambitie om hét progressieve mediamerk van Nederland te zijn.’

Dog and Pony: ‘We ontwikkelden op basis van de nieuwe brand story en brand strategy een visueel concept dat recht doet aan het crossmediale platform, met als onderdelen tv, radio, digitale platforms zoals eigen websites, YouTube-kanalen en social media. Het resultaat is een dynamisch visueel systeem, dat BNNVara in staat stelt de gebruiker op elk device eenzelfde visuele ervaring te bieden. Het verbindende element is een iconisch, clean en toepasbaar logo. Een variant van drie krachtige rode balken, die enerzijds de interne drive visualiseren (ontdekken, onthullen, ontketenen) en anderzijds referen aan het “hamburgermenu. Die claim op het internationale symbool van “inhoud” is een overtuigend statement binnen het Nederlandse medialandschap.’

In samenwerking met Addikt (motion design), MethodAudio (sound design) en de design- en digital afdeling van BNNVara werd de identiteit doorontwikkeld en uitgewerkt in idents, promo’s, adds, websites, apps en andere on- en offline toepassingen.

Directeur Gerard Timmer van BNNVara: ‘We hebben de ambitie om hét progressieve mediamerk van Nederland te zijn. Dog and Pony heeft een helder, dynamisch en toepasbaar concept ontwikkeld wat ons direct bij de eerste presentatie positief raakte. In de doorontwikkeling van dit concept zijn we prettig en uiterst effectief gezamenlijk opgetrokken en hebben ze blijk gegeven de waardes en identiteit van dit nieuwe mediamerk goed te kunnen vertalen naar een huisstijl die ons in staat stelt onze ambitie naar de toekomst te realiseren.’




 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken