Dog and Pony ontwerpt visuele identiteit BNNVara
- Design
- 30 aug 2017 @ 15:15
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 30 aug 2017 @ 15:15
- Redactie Design
Omroepcombinatie BNNVara heeft een nieuwe visuele identiteit van de hand van ontwerpbureau Dog and Pony. Directeur Gerard Timmer van BNNVara: ‘We hebben de ambitie om hét progressieve mediamerk van Nederland te zijn.’
Dog and Pony: ‘We ontwikkelden op basis van de nieuwe brand story en brand strategy een visueel concept dat recht doet aan het crossmediale platform, met als onderdelen tv, radio, digitale platforms zoals eigen websites, YouTube-kanalen en social media. Het resultaat is een dynamisch visueel systeem, dat BNNVara in staat stelt de gebruiker op elk device eenzelfde visuele ervaring te bieden. Het verbindende element is een iconisch, clean en toepasbaar logo. Een variant van drie krachtige rode balken, die enerzijds de interne drive visualiseren (ontdekken, onthullen, ontketenen) en anderzijds referen aan het “hamburgermenu. Die claim op het internationale symbool van “inhoud” is een overtuigend statement binnen het Nederlandse medialandschap.’
In samenwerking met Addikt (motion design), MethodAudio (sound design) en de design- en digital afdeling van BNNVara werd de identiteit doorontwikkeld en uitgewerkt in idents, promo’s, adds, websites, apps en andere on- en offline toepassingen.
Directeur Gerard Timmer van BNNVara: ‘We hebben de ambitie om hét progressieve mediamerk van Nederland te zijn. Dog and Pony heeft een helder, dynamisch en toepasbaar concept ontwikkeld wat ons direct bij de eerste presentatie positief raakte. In de doorontwikkeling van dit concept zijn we prettig en uiterst effectief gezamenlijk opgetrokken en hebben ze blijk gegeven de waardes en identiteit van dit nieuwe mediamerk goed te kunnen vertalen naar een huisstijl die ons in staat stelt onze ambitie naar de toekomst te realiseren.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing