Bouwblokken van suikerriet

Bouwblokken van suikerriet
  • Design
  • 24 okt 2017 @ 13:02
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Het nieuwe Nederlandse speelgoedmerk Biobuddi wordt gemaakt van de resten van de suikerrietplant. Founder Steven van Bommel: ‘Ons motto is dat alle kinderen moeten kunnen spelen met veilig speelgoed, dat het milieu niet aantast. Daarom maken wij bouwstenen die gemaakt zijn van biobased materiaal.’

De blokken zijn gemaakt van groene PE (polyethyleen), met rietsuikerafval als hoofdingrediënt. De samenstelling is uitgebreid getest en scoort minstens zo goed als ABS (op basis van petrochemicaliën ) op het gebied van levensduur, functionele eigenschappen en kleurechtheid.

‘Vrijwel alle plastic speelgoed wordt vandaag de dag nog steeds gemaakt van petrochemicaliën. Bij productie hiervan komt tussen twee tot zeven keer hun gewicht aan broeikasgassen in onze atmosfeer. Onze nieuwe, groene bouwstenen zijn gemaakt van restafval van de suikerrietplant, waardoor ze duurzaam zijn én goed voor het milieu. De kwaliteit van de stenen heeft onze verwachtingen overtroffen. Daarnaast passen ze perfect op niet-biobased varianten van andere merken en is de prijs ook nog eens concurrerend. Om in Nederland het product te maken en niet in het verre oosten is ook een zeer bewuste keuze. Wij zijn dan ook erg trost op deze eerste lijn producten en op onze bijdrage aan een betere wereld,’ aldus Van Bommel.

In Nederland te koop bij onder meer Intertoys, bol.com en Bart Smit en varierend in prijs van €14,99 tot €39,99. Meer info op www.biobuddi.com.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken