Nieuwe positionering van de 'bekendste winkelstraat waar je nooit naartoe gaat’
- Design
- 17 okt 2017 @ 15:55
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idDigital design
- 17 okt 2017 @ 15:55
- Redactie Design
‘Het Rokin is de bekendste winkelstraat waar je nooit naartoe gaat’, volgens het Amsterdamse creative digital agency Grrr. Meer dan 10 jaar stond de straat in de steigers en met het openen van de NoordZuid-lijn breekt er een nieuwe fase aan voor ‘de Nederlandse Champs-Élysées’. De samenwerkende ondernemers vroegen Grrr om daar een strategie en herkenbare stijl voor te ontwikkelen. Dit project werd samen met Merijn van Velsen van Silo uitgevoerd.
Rolf Coppens, directeur van Grrr: ‘Het gebied kent een aantal problemen: het is al jaren een bouwput en locals zien het gebied als een toeristenreservaat. Door de uitdijende stad wonen Amsterdammers steeds verder van het centrum, terwijl het retail- en horeca-aanbod in de buurten die verder van het centrum liggen steeds beter wordt. De strategie is om het Rokin te positioneren als het centrale punt waar locals elkaar kunnen ontmoeten - juist als ze verder van elkaar wonen - en dat te doen op een manier die Amsterdammers herkennen: met branie, lef en internationale ambitie. Daarom de pay-off: “Bigger than Amsterdam” met als campagneslogan “More street than your street”.’
‘Het is nu een logisch moment om de Amsterdammer weer expliciet welkom te heten aan het Rokin’, zegt Hans Prummel, ondernemer aan het Rokin en bestuurslid van de Biz Rokin. De Biz Rokin vertegenwoordigt alle ondernemers en pandeigenaren aan het Rokin. Prummel: ‘We zijn erg trots op het resultaat dat we met Grrr bereikt hebben. Hun aanpak waarbij de gebruiker centraal staat werkt heel goed.’
Coppens: ‘We werken user centered, maar wat wil een user van een website van een straat. Zeker geen kaart met ondernemers - want Google Maps - of een droge lijst van winkels - want je zoekt geen winkel, je zoekt schoenen. Dus maakten we een website die inhaakt op natuurlijk zoekgedrag: “ik wil lunchen in het centrum” of “waar kan ik overnachten in het centrum”. Deze pagina’s zijn ideal voor seo en sea en zijn perfecte landingspagina’s voor – social - campagnes. We spelen met de Amsterdamse branie. Vaak gaat die zo ver dat Amsterdam als het centrum van de aarde wordt gezien. Daar spelen we op in, en ja daar zit een dikke vette knipoog in.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing