Lennaert van ’t Loo wint BNO Packaging Talent Award 2017

Lennaert van ’t Loo wint BNO Packaging Talent Award 2017
  • Design
  • 27 okt 2017 @ 14:15
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designAwards

Tijdens de Dutch Design Week is op Superfast#4 de winnaar bekend gemaakt van de BNO Packaging Talent Award 2017. De praktijkopdracht kwam dit jaar van Brouwers Albert Heijn en richtte zich op een special edition IPA-biertje. Lennaert van ’t Loo won de eerste prijs en daarmee 1.500 euro.

Volgens de jury sluit het ontwerp van Lennaert van ‘t Loo het best aan bij de merkuitstraling van Brouwers: ‘Het is een stoer ontwerp met een frisse kleurstelling en robuuste houtpatronen. Daarbij is goed gekeken naar de ontstaansgeschiedenis van IPA-bier. De kracht van het ontwerp komt zeer goed tot zijn recht op de omverpakking van de sixpacks, die in het schap direct zouden opvallen.’

De tweede prijs is voor Tijs Kramer. De jury over hem: ‘Tijs weet wat storytelling is. Zijn ontwerp neemt je mee in een verhaal over de zee. De illustraties zijn mooi en krachtig neergezet door Lenart Slabe. De jury is onder de indruk van de grondige motivatie bij het ontwerp.’

Er zijn twee derde prijzen voor Amanda de Ruiter en Eva Verbeek. Jury: ‘Het ontwerp van Amanda de Ruiter valt zeer op en doet het door kleur en belijning bijzonder goed op het schap. Ook is de ontwerpster grondig te werk gegaan in haar verkenning van merkarchitectuur en -extensies. Eva Verbeek heeft niet alleen de sfeer van India goed getroffen in haar ontwerp, ook heeft ze de briefing goed geïnterpreteerd en alle denkstappen in het ontwerpproces in beeld gebracht.’

Voor Pim Elschot is er een eervolle vermelding. Jury: ‘Pim heeft uitgebreid stilgestaan bij de communicatie rond het IPA-biertje. Het designconcept krijgt een extra lading door het toevoegen van een communicatiemiddel - rode stip oftewel Bindi aan de binnenkant van de kroonkurk - voor merkactivatie via onder meer social media.’

Zie hier het werk van de andere genomineerden.

Jury
In 2017 werd de jury gevormd door:

- Jobert van de Bovenkamp, voorzitter (Creative director Millford)

- Jeroen Provoost (Manager Design & Visual Identity Albert Heijn)

- Ditte Glebbeek (Design Director, dBOD, VBAT Group)

- Tessa Oudijn (Creative director en partner in BRUM)

- Secretaris van de jury: Rita van Hattum (BNO)


BNO Packaging Talent Award
De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van BNO NextPack. Doel van de prijsvraag is om jong talent te interesseren voor brand- en packaging design en opleidingen aan te zetten dit ontwerpspecialisme in hun onderwijsaanbod op te nemen. De prijs is dit jaar voor de vierde keer uitgereikt en mede mogelijk gemaakt door de beurs Packaging Innovations/Easy Fairs.

BNO NextPack
De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van het BNO-platform NextPack. Deelnemende bureaus aan BNO Nextpack zijn: Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBod, DesignBridge, Flex/design, Millford, ProudDesign, Reggs, SoGood, VBAT en Snow Donuts.

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken