Nieuwe AR-tour in Philips Museum

Nieuwe AR-tour in Philips Museum
  • Design
  • 23 nov 2017 @ 10:15
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digital design

Het Philips Museum biedt een nieuwe augmented reality-tour: de Philips Design Tour. Vanaf vrijdag 1 december kan elke bezoeker met een tablet in de hand de wereld van Philips Design en de ideeën achter de iconische producten ontdekken. Van de eerste grafische posterontwerpen van Louis Kalff uit 1925, via tijdloze designklassiekers naar de Philips-oplossingen van vandaag.

De tour maakt gebruik van ARKit. Deze tool maakt het mogelijk om uiterst nauwkeurig ruimten in kaart te brengen en die realistisch te voorzien van virtuele voorwerpen. Bovendien maakt ARKit het mogelijk om complete virtuele ruimtes te creëren en daar met een iPad doorheen te bewegen.

Sergio Derks, conservator van het Philips Museum: ‘De tour leidt bezoekers langs art-deco radio’s, een MRI-behandelkamer en het futuristische Philips Paviljoen uit 1958.’

Je kunt de Philips Design Tour beleven vanaf vrijdag 1 december. De kosten voor deelname bedragen € 5,- per persoon voor het huren van de iPad en een geldig entreebewijs voor het Philips Museum.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken