Vruchtvlees stopt met Das Magazin

Vruchtvlees stopt met Das Magazin
  • Design
  • 23 jan 2018 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • GraphicDigital design

Na 25 edities vindt Vruchtvlees ‘de missie geslaagd’ en stopt met het meermaals bekroond literair magazine Das Magazin. In 2011 verscheen de eerste editie met als doelstelling een nieuwe impuls te geven aan de literaire wereld.

Er verschijnt nog één laatste editie met de toepasselijke naam Het Einde. Roman Stikkelorum, co-founder Vruchtvlees: ‘Het is een logisch moment voor het einde van Das Magazin. Samen met Das Mag hebben we alles uit het magazine gehaald wat er in zit. Door te stoppen met Das Magazin kunnen wij ons volledig richten op onze missie de Dutch Design-traditie naar de digitale wereld te brengen. Dit jaar treden we toe tot Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de Nederlandse digitale industrie. Als digital agency focussen we op online projecten, drukwerk past daar gewoonweg minder goed bij. Met trots kijken we gezamenlijk terug op het opgefriste imago van literatuur en vooruit naar wat komen gaat!’

Ook uitgeverij Das Mag verlegt de focus van Das Magazin naar andere vormen om een nieuw publiek enthousiast te maken voor literatuur. Naast het uitgeven van boeken blijft Das Mag zich inzetten voor nieuw talent en lanceert in april 2017 een ‘Sampler’, een jaarlijks boek met langere verhalen van niet eerder gepubliceerde schrijvers en een podcast met en over literatuur.

De laatste Das Magazin is binnenkort te koop in verschillende boekhandels en op dasmag.nl.


 

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken