Harry Smeets nieuwe CEO Total Identity

Harry Smeets nieuwe CEO Total Identity
  • Design
  • 5 feb 2018 @ 17:40
  • 8236 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Personalia

Na acht jaar zal Bob van der Lee Total Identity verlaten. Hij wordt opgevolgd door Harry Smeets die zijn rol als CEO zal overnemen. Smeets wil naar eigen zeggen onder meer bijdragen aan de verdere digitalisering van Total Identity.

In 2009 werd Bob van der Lee als algemeen directeur benoemd bij Total Identity om het bureau naar de volgende fase in zijn bestaan te leiden. In de afgelopen jaren is de omzet gegroeid en heeft het bureau zich in expertises verder verbreed. Daarnaast is de groep uitgebreid met Koeweiden Postma. Bob van der Lee heeft onder meer gewerkt voor klanten zoals Royal Flora Holland en Prorail, als ook ook veel aandacht besteed aan de internationale ontwikkeling van Total Identity met klanten als LG en de ontwikkeling van de identiteit voor een compleet nieuwe stad in India. Van der Lee: 'We hebben als team hard gebouwd aan een echt integrale branding & design propositie. Het is een fantastische periode geweest maar nu ook tijd voor een nieuwe fase, zowel voor mijzelf als het bureau. Harry Smeets is met zijn ondernemerschap de ideale kandidaat om Total naar die volgende fase te leiden. Ik ben blij dat hij mij opvolgt en ik wens hem alle succes toe.' 

Harry Smeets: 'Ik heb er enorm veel zin in om Total Identity te gaan leiden. De bedoeling is om te investeren in een verdere digitalisering van de dienstverlening. Total Identity wil aan de Europese top staan als Dutch Design bureau, daar wil ik als ondernemer mijn bijdrage aan leveren.'

Naast Van der Lee heeft ook voormalig partner en grootaandeelhouder Hans Brandt zijn aandelen verkocht aan Smeets. Brandt blijft echter actief bij Total Identity betrokken en gaat zich richten op strategische adviezen aan klanten met een transformatievraag.

Het management van de Total Identity groep - met de labels Total Identity, Total Active Media en Koeweiden Postma - bestaat vanaf januari 2018 uit Harry Smeets, Martijn Arts en Hugo van den Bos.

Van der Lee weet nog niet wat hij gaat doen. 'Ik heb serieus nog geen concrete plannen maar blijf zeker actief binnen de branche , het is allemaal nog veel te leuk en er is nog veel moois te verrichten. Ik ga eens kijken wat er de komende maanden op mij af komt, ik heb even de tijd. 'Ik heb serieus nog geen concrete plannen, maar blijf zeker actief binnen de branche. Het is allemaal nog veel te leuk en er is nog veel moois te verrichten. Ik ga eens kijken wat er de komende maanden op mij af komt, ik heb even de tijd.'  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers