ING-betaalpas krijgt oranje hart
- Design
- 8 feb 2018 @ 10:05
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Productdesign
- 8 feb 2018 @ 10:05
- Redactie Design
De betaalpassen en creditcards van ING hebben een nieuw uiterlijk. ING: ‘Het ontwerp is duidelijker en simpeler en daarnaast zijn alle passen van binnen oranje.’ Dit is volgens ING niet alleen symbolisch, maar ook handig, omdat je je pas nu in één oogopslag herkent in je portemonnee.
Wereldwijd vervangen 8 nieuwe ontwerpen de 88 verschillende passen die nu in omloop zijn. Dit past volgens ING in de ambitie om wereldwijd één consistent merk te zijn voor alle klanten.
Erik Tigges, Manager Cards ING: ‘Bij ING willen we bankzaken zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten, ook als het gaat om onze betaalpassen. In het huidige digitale tijdperk, is de betaalpas de enige tastbare connectie die de meeste mensen hebben met hun bank. De nieuwe betaalpassen en creditcards hebben daarom een duidelijk en simpel ontwerp en door het oranje hart kunnen klanten hun pas makkelijk herkennen in hun portemonnee.’
Innovatieve druktechniek
De nieuwe ontwerpen hebben minder logo’s, de informatie is duidelijker leesbaar en er staat geen handtekeningenstrip meer op de achterkant van de betaalpas. Daarnaast zijn de passen gedrukt met een innovatieve techniek waardoor de ING-leeuw in 3D op de kaart lijkt te zijn gedrukt.
9,7 miljoen betaalpassen
Vandaag worden de eerste betaalpassen gemaakt bij personalisatiebedrijf Idemia en vanaf morgen kunnen de eerste klanten hun nieuwe betaalpas in de brievenbus verwachten. De nieuwe credit- en Platinumcards zijn een paar weken geleden al in productie gegaan. Klanten ontvangen de nieuwe passen niet allemaal tegelijk, maar op het moment dat de pas verlopen is of als de klant een nieuwe pas aanvraagt vanwege verlies of diefstal. Over 4 tot 5 jaar zijn alle 9,7 miljoen uitstaande betaalpassen in Nederland vervangen door de nieuwe passen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing