‘It was like family - like your wife - but better’
- Design
- 15 mrt 2018 @ 09:12
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Graphic
- 15 mrt 2018 @ 09:12
- Redactie Design
Vandaag verschijnt Hard Werken: One For All; Graphic Art & Design 1979–1994 van Bettina Furnée & Ian Horton en korte teksten door diverse gastauteurs. Het grafisch ontwerp is van de hand van 75B.
Hard Werken: One for All is de eerste grote publicatie over de experimentele Rotterdamse ontwerpstudio (1979–1994), bestaande uit kernleden Henk Elenga, Kees de Gruiter, Gerard Hadders, Tom van den Haspel, Willems Kars en Rick Vermeulen.
Hard Werken is ook bekend van het gelijknamige tijdschrift.
De anarchistische stijl van Hard Werken, wars van typografische conventies en modernistische tendensen van die tijd, maakte dat deze groep bekend stond als een brutaal en typisch Rotterdams fenomeen. Hun rebelse beeldtaal en DIY-mentaliteit is actueel in een tijd waarin jonge ontwerpers en kunstenaars zich ruimhartig laten inspireren door invloeden uit de punkbeweging en zine-cultuur.
Dit boek onderzoekt de nalatenschap van Hard Werken, plaatst deze in een internationale context en toont de hedendaagse relevantie ervan. Het toont een ruime selectie van werken en duikt diep in Hard Werkens rol en betekenis in de culturele scene van Rotterdam en daarbuiten.
Daarnaast is er bijzondere aandacht voor de innovatieve manier waarop de groep verschillende beeldtalen (grafisch ontwerp en kunst, hoge en lage cultuur) combineerde. Ook kijken de auteurs naar de slimme manier waarop het bureau zichzelf positioneerde in een opkomende culturele en commerciële context. Dit alles wordt gedaan aan de hand van veel beeldmateriaal en heldere teksten.
‘It was like family - like your wife - but better’ - Tom van den Haspel, kernlid Hard Werken
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing