Nieuwe Kia Ceed onthuld in München

Nieuwe Kia Ceed onthuld in München
  • Design
  • 15 feb 2018 @ 12:51
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

In München is zojuist de nieuwe Kia Ceed onthuld. Deze derde generatie is ontworpen en ontwikkeld in Europa en wordt ook in Europa gebouwd.

De Kia Ceed beleeft zijn werelddebuut op de Autosalon van Genève (8 t/m 18 maart 2018), samen met een tweede lid van de familie. Michael Cole, Chief Operation Officer van Kia Motors Europe: ‘De nieuwe Kia Ceed biedt innovatieve technologie, een sportieve vormgeving geïnspireerd op de Stinger én een meer dynamische rijervaring.’

De Ceed is ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt, onder leiding van Gregory Guillaume, European Head of Design, en Peter Schreyer, President of Design en Chief Design Officer.

Cole: ‘De Kia Ceed speelt al meer dan tien jaar een sleutelrol in de aanhoudende groei van Kia in Europa. De introductie van de cee’d in 2006 vertegenwoordigde een keerpunt voor Kia. Het is een auto specifiek ontworpen voor Europese kopers. De nieuwe Ceed bouwt voort op de solide basis met een krachtig en herkenbaar design en geavanceerde technologie die het comfort, het gebruiksgemak en de veiligheid verder verbeteren. De nieuwe motoren en wielophanging maken van rijden in de Ceed een plezierige ervaring. De auto biedt de hoge kwaliteit die kopers tegenwoordig van Kia verwachten. Dit wordt een van de meest innovatieve auto’s in zijn klasse.’

Grotere rol voor Ceed in Europese C-segment
Het C-segment vertegenwoordigde in 2017 in totaal 22% procent van de Europese autoverkopen. Het is één van de grootste segmenten in Europa als het gaat om volume. De huidige generatie cee’d was goed voor 16% procent van de Europese Kia-verkopen in 2017. Het model is naast de Sportage één van de bestverkopende Kia-modellen in Europa sinds de introductie in 2012.

Cole: ‘In 2006 bedroeg het Europese marktaandeel van Kia ongeveer 1,5% procent. In 2017 bereikten we een marktaandeel van 3,0%. Sinds de introductie van de cee’d is de jaarlijkse verkoop van Kia meer dan verdubbeld: van 225.000 auto’s in 2006 naar meer dan 472.000 auto’s in 2017. Op de middellange termijn willen wij op een jaarlijkse verkoop van 500.000 auto’s uitkomen. De Ceed-familie speelt in de komende jaren een belangrijke rol in de aanhoudende verkoopgroei van Kia en blijft een van onze bestverkopende modellen.’

Ontworpen, ontwikkeld en gebouwd in Europa
Kia gaf in december 2006 in Slowakije het startsein voor de productie van de eerste generatie Kia cee’d. Sindsdien zijn er meer dan 1,28 miljoen exemplaren gebouwd. Alleen al van de tweede generatie cee’d – geïntroduceerd in 2012 – heeft Kia meer dan 640.000 exemplaren geproduceerd. De derde generatie gaat naar verwachting een nog groter deel van de totale Europese Kia-verkopen voor zijn rekening nemen.

De nieuwe Ceed is specifiek ontworpen voor Europese wegen, met Europese kopers in het achterhoofd.

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken