Redesign voor koeken van Van Strien

Redesign voor koeken van Van Strien
  • Design
  • 1 feb 2018 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Na de basiskoekjes van Van Strien ondergaat nu het luxe segement - de Americain Cookies - een redesign door SoGood.

Rob Verhaart, creatief directeur SoGood: ‘De bestaande en herkenbare koekfotografie hebben we gehandhaafd, maar we hebben deze echt waanzinnig lekkere koeken een podiumplaats bovenin de verpakking gegeven. Daarnaast hebben we lekkere frisse kleuren gebruikt en een compositie toegevoegd van de rijke hoeveelheid ingrediënten die deze koeken bevatten. De donkere band met gouden typografie en ornamenten onderstrepen het luxekarakter van deze koeken. De propositie is nu veel duidelijker voor de consument binnen het totale assortiment.’

Els van Strien, marketingdirecteur Van Strien Banketbakkerij: ‘Na aanpassing van onze basiskoekjes door SoGood is het nu de beurt aan onze luxe lijn. De koeken moesten voor de consument herkenbaar blijven, maar de unieke kwaliteiten mochten beter voor het voetlicht komen.’

De koeken zijn geïntroduceerd tijdens de ISM in Keulen.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken