Walvissen Silo bewaken Zwemcentrum Rotterdam
- Design
- 7 mrt 2018 @ 09:37
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Graphic
- 7 mrt 2018 @ 09:37
- Redactie Design
In Rotterdam-Zuid wordt een nieuw gebied ontwikkeld: Hart van Zuid. Het eerste gerealiseerde project is Zwemcentrum Rotterdam - een plek voor topsport én de Rotterdammers uit Zuid – en Silo creëerde samen met Kraaijvanger Architects het entreegebied.
Het voormalige stadskantoor is omgebouwd tot Zwemcentrum Rotterdam. Met een 50-meter wedstrijdbad en een 25-meter bad is het zwemcentrum geschikt voor de topsporter en recreant.
Aandacht voor veiligheid
De publieke ruimte rond het zwembad moest een prettige en veilige uitstraling krijgen en het entreegebied behoefde speciale aandacht. Als bezoeker kom je het zwembad binnen in een onbemande hal met een trap en lift. Pas op de eerste verdieping bevinden zich horeca, kaartverkoop en toegang tot de zwembaden. Het was aan Silo en Kraaijvanger Architects er voor te zorgen dat de bezoeker zich welkom en veilig voelt.
Surrealistische interventie
Silo koos ervoor om het zwembad en zijn bezoekers met elkaar te verbinden door middel van een eigenzinnig welkom. Rene Toneman, creative director Silo: ‘Voor de wanden van de entreehal creëerden we een doorlopend beeld waarin handgetekende illustraties en 3D-gemanipuleerde grafiek gecombineerd worden. De meeste beeldelementen verwacht je wel in een zwembad: sport en spel, grafische belijning, felgekleurde vlotterlijnen, tegels, waterstroming en reflectie. In dit samenspel duiken ook drie walvissen op: groot maar goedaardig. Een surrealistische interventie die tegelijkertijd verwelkomend en zeer toepasselijk is.’
Waakzame waterreuzen
De ‘vriendelijke en respectvolle’ walvissen begroeten de bezoekers en fungeren als ‘waakzame waterreuzen’. Psychologisch onderzoek wijst uit dat afbeeldingen van ogen een positief effect hebben op de sociale veiligheid. Waar camera’s het toezicht expliciet maken, moeten de walvissen met hun grote ogen op een positieve manier respectvol gedrag stimuleren; ze houden letterlijk een oogje in het zeil in het onbemande entreegebied.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing