[wrap up] Platform Design maart 2018
- Design
- 1 apr 2018 @ 09:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designVisual idPackaging design
- 1 apr 2018 @ 09:00
- Nanny Kuilboer
Geen leuke 1 april-grap in de aanbieding helaas, want designers zijn een uitermate serieuze beroepsgroep, maar wel een overzicht van wat er zoal gebeurde in maart op marketingtribune.nl/design. Fijne Paasdagen!
A W A R D S
Uitslagen van NL Packaging Awards 2018
Ruim 500 verpakkingsprofessionals waren vanavond aanwezig in Studio 21 in Hilversum bij de uitreiking van de NL Packaging Awards 2018 onder leiding van Art Rooijakkers. Zij zagen 11 winnaars een 12 runner-ups hun prijs in ontvangst nemen.
R O N D V R A G E N
De belangrijkste kwesties voor vrouwen in design in 2018
In het kader van Internationale Vrouwendag vroeg DesignWeek een aantal vooraanstaande designers wat de belangrijkste obstakels zijn voor vrouwen die werkzaam zijn in de designindustrie en hoe die te tackelen.
Is logo nog belangrijkste onderdeel merkimago?
Paul Bailey, strategy director van de Londense branding design studio We Launch, stelde recent op Designweek.co.uk dat een bedrijf veel meer is dan alleen het logo. Zijn post op LinkedIn over de nieuwe logo’s van Google, Airbnb, Spotify en Pinterest veroorzaakte veel reuring. ‘Een kerkhof van typografische persoonlijkheden’.
In navolging op bovenstaand artikel deed MarketingTribune zijn eigen rondje langs de velden en legde een aantal designers de volgende vraag voor: Is het logo nog het belangrijkste onderdeel van een merkimago?
D E S I G N C A S E
Intertoys
Om de vernieuwde merkpositionering van Intertoys in een stroomversnelling te brengen, ontwikkelde Millford in opdracht van Intertoys een visuele identiteit die past bij de tijdgeest en de veranderde consumentenbehoeften. MarketingTribune sprak met Djurre de Wit, brand manager bij Intertoys en Jobert van de Bovenkamp, creative director Millford.
D E SI G N P AN E L
Theater Rotterdam door Vruchtvlees
Strategisch en creatief bureau voor digitale identiteit en campagne Vruchtvlees ontwikkelde de nieuwe identiteit van Theater Rotterdam en ons panel oordeelde.
Conimex Black door Anthem
Het nieuwe logo en het verpakkingsdesign voor Conimex Black is ontwikkeld door Anthem. Het woord is aan ons designpanel.
Porsche24-app door Studio Kraftwerk
De uitdaging voor Studio Kraftwerk was een succesvol loyaliteitsprogramma te ontwikkelen voor klanten die daar eigenlijk helemaal niet op zitten te wachten. Ons panel oordeelt.
S T O R E C H E C K
Biofach, Neurenberg
O N D E R Z O E K
‘Wat een griezel! Rare bontmuts heeft die gast op. Die vrouw naast hem is hartstikke zwanger. Wat een maf plaatje is dit’ - senior brand manager in de FMCG.
Dit is slechts één van de vele bloemige en bij tijd en wijle hilarische uiteenzettingen die volgden op een simpel verzoek om een afbeelding van een realistisch 15e-eeuws schilderij te beschrijven aan de hand van wat de waarnemer letterlijk ziet. Dit opdat deelnemers aan deze oefening die het plaatje niet zien, zich een beeld kunnen vormen van het tafereel.
KORT NIEUWS
De krokodil van Lacoste geeft tijdelijk zijn plekje op
Studenten lanceren designbureau
Nieuwe pizza van Dr. Oetker verpakt door SoGood
Debuut robotautoconcept voor gedeelde mobiliteit
Walvissen Silo bewaken Zwemcentrum Rotterdam
KoeweidenPostma ontwikkelt identiteit de Mediafederatie
Mountain ontwikkelt nieuwe logo en packaging CêlaVíta
Rebranding Paazl door KoeweidenPostma
Inschrijving Dutch Design Awards 2018 geopend
Snakeware zet AR in voor Hans Boodt Mannequins
TamTam bouwt nieuwe website Eneco
Nieuw design Quaker Cruesli door ProudDesign
[boek] ‘It was like family - like your wife - but better’
Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku
Nieuwe identiteit voor Intermediair door Greenberry
Joost Hartman naar DsignMarking
Nieuw logo gemeente Haarlemmermeer door TBWA/Neboko
Piet Hein Eek ontwerpt nieuwe collectie Ikea
WDCD lanceert nieuwe designchallenge
Verpakkingen La Place bij Jumbo door SoGood
Range Rover Velar mooiste auto ter wereld
Renault partner Dutch Design Week
Credits headerfoto: Annie Spratt via Unsplash
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing