Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe visuele identiteit Jeugdfonds Sport & Cultuur

Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe visuele identiteit Jeugdfonds Sport & Cultuur
  • Design
  • 11 apr 2018 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Voor het gefuseerde Jeugdfonds Sport & Cultuur heeft Studio Dumbar (part of Dept) een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Het fonds zet zich in voor kinderen en jongeren uit gezinnen die het financieel moeilijk hebben.

Door contributie of lesgeld en soms ook attributen voor hen te betalen, kunnen ze toch lid worden van een sportclub of aan dans, muziek, beeldende kunst, theater of iets anders creatiefs doen. Nu de twee fondsen na jaren intensieve samenwerking op landelijk niveau samengaan, vroeg dat om een nieuwe, eenduidige huisstijl.

Tom Dorresteijn, managing director Studio Dumbar: ‘De talenten en ambities van kinderen en jongeren staan centraal bij het Jeugdfonds. Het was daarom van belang dat tot de basis van ons design te maken. Het moest energie uitstralen, maar ook kracht en optimisme. De visuele identiteit die we samen met het fonds hebben ontwikkeld is daarom energiek, kleurrijk en direct. Het is een design dat past bij de dynamiek van het Jeugdfonds en waar kinderen en jongeren zich goed in kunnen vinden.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken