Studio Piraat ontwikkelt nieuwe identiteit VGN

Studio Piraat ontwikkelt nieuwe identiteit VGN
  • Design
  • 15 mei 2018 @ 08:55
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) zet zich in om mensen met een beperking het leven te kunnen laten leiden dat zij willen. Studio Piraat ontwikkelde de nieuwe identiteit.

Dion van der Spek, creatief strateeg Studio Piraat: ‘In deze identiteit staat vriendelijkheid en toegankelijkheid centraal, wat overeenkomt met de diensten van VGN. Deze pijlers zijn terug te zien in de afgeronde hoeken en het onderkast lettertype dat gebruikt is voor het beeldmerk. Het blauw, geel en groen kleurenpalet straalt frisheid uit. Tevens zorgen deze kleuren en nieuwe visuele identiteit voor een vriendelijke en herkenbare uitstraling.’


Inge Wichink Kruit, communicatieadviseur VGN: ‘We zijn ontzettend blij dat we Studio Piraat in de arm hebben genomen bij het vernieuwen van onze huisstijl. Hier werken échte merkdenkers die de kunst van het vak beheersen om met subtiele verbeteringen een huisstijl een geheel nieuwe uitstraling te geven. We zijn dik tevreden over zowel het resultaat als de samenwerking!'

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken