Everon Jackson Hooi lanceert IAMTORO

Everon Jackson Hooi lanceert  IAMTORO
  • Design
  • 5 jun 2018 @ 14:37
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceert samen met partners Marc van Eck en Roland Ykel een nieuw kledingmerk voor mannen: IAMTORO. Het nieuwe label focust zich voornamelijk op boxershorts, maar biedt ook caps, T-shirts en hoodies.

Het kledingmerk wil ‘mannen inspireren om te putten uit eigen kracht en gelooft dat er succes is voor iedereen.’

Jackson Hooi: ‘Voor de lanceringcampagne zoeken we mannelijke modellen met verhalen over obstakels die ze hebben overwonnen en waar ze sterker uit zijn gekomen. We willen die verhalen gebruiken in online content van het label om anderen te inspireren.’

Modellen kunnen zich op Instagram aanmelden door hun foto of video te uploaden met #IAMTORO.

Jackson Hooi: ‘Toro is het Spaanse woord voor stier. Dat staat voor kracht. De kracht die iedereen bezit. IAMTORO wil jongens en mannen aanmoedigen om uit die kracht te putten, om door te zetten en niet op te geven. De aanhouder wint. En ik spreek uit eigen ervaring! Fall down seven times, stand up eight. Dat is een Japans spreekwoord en vat goed samen wat onze filosofie is. Een strak lijf is mooi, maar inspirerende verhalen zijn veel meer waard. Zo zijn we onder andere in gesprek met een jongen die een been kwijt geraakt is en die het toch tot professioneel atleet geschopt heeft. Doorzettingsvermogen, daar zijn we naar op zoek. Voor onze casting kan iedereen zich aanmelden, dus gewoon doen!’

Everon en zijn partners hebben ruim 1,5 jaar uitgetrokken voor de ontwikkeling. Jackson Hooi: ‘De manier waarop de boxershorts zijn gesneden, zorgt voor een optische verbetering van het mannelijk lichaam.’


De kleding is vanaf september te koop op iamtoro.shop. Een losse boxer kost €20,- per stuk. Een sixpack, die volledig zelf samen te stellen is, kost €99,-.

Over Marc van Eck en Roland Ykel

Marc van Eck is founder en managing partner bij Business Openers, strategisch boardroom adviseur bij onder meer KLM, Albert Heijn en Endemol. Daarnaast schreef Marc verscheidende boeken, waaronder Businessplan op een A4. Marc is voorzitter van het College van Register Marketeers, voorzitter van de jury Merkcampagnes van de Effie en voorzitter van de jury van de Dutch Marketing Awards. Naast IAMTORO is hij onder meer mede-eigenaar van espressomerk Medellin Secret en tassenmerk Spikes & Sparrow.

Roland Ykel is marketing & reclamespecialist en werkte voor diverse reclamebureaus en merken als KPN, Liberty Global en NPO. Roland was co-founder van Bolas Underwear.



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken