Tele2 lanceert service-app met chatbot
- Design
- 2 jul 2018 @ 14:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Digital design
- 2 jul 2018 @ 14:00
- Redactie Design
Tele2 lanceert vandaag de nieuwe Mijn Tele2-app. Ronin Amsterdam tekende voor het concept en het ontwerp.
Ronin: ‘In de service-app is een centrale rol weggelegd voor een intelligente chatbot die de gebruiker op de kenmerkende door Indie ontwikkelde “fun rebel”-manier van Tele2 helpt met al zijn vragen en problemen. Dit maakt de Mijn Tele2-app niet alleen heel relevant, maar vooral ook heel leuk om te gebruiken. Sinds de lancering van de vorige Mijn Tele2-app in 2013 is de markt behoorlijk veranderd. Daarom vroeg Tele2 zijn partners om “de meest relevante en coolste service-app van een telecom provider” te ontwikkelen. Een duidelijke ambitie, die aansluit bij het rebelse karakter van Tele2 en een mooie uitdaging voor de betrokken partijen Ronin Amsterdam en Indie. De strategie van Ronin Amsterdam voor de nieuwe app is simpel: geef klanten een persoonlijke, leuke en laagdrempelige merkervaring, iedere keer dat ze Mijn Tele2 gebruiken. Het invullen van die strategie is echter minder eenvoudig, omdat je te maken hebt met verschillende doelgroepen en gebruikersbehoeften. Vandaar dat de ontwerpers kozen voor de centrale rol van een chatbot: een intelligente conversational user interface die actief het gesprek aangaat en gebruikers helpt met hun vragen en problemen. Hoe meer je met de app interacteert, hoe slimmer hij wordt.’
Leslie Hogeveen, Managing Director Consumer Mobile bij Tele2 : ‘De app moet een van onze belangrijkste kanalen zijn voor interactie met onze klanten. Door het ontwerp en de gebruikte technologie kunnen we snel inspelen op de wensen van gebruikers en meegroeien met hun behoeften, ongeacht tot welke doelgroep ze behoren.’
Leon Snelleman, Business Director bij Ronin Amsterdam: ‘Voor ons was het een geweldige kans om het bijzondere karakter van Tele2 door te vertalen naar een app die qua functionaliteit, gebruikservaring en design uniek is in de telecom-branche. We willen de komende tijd de gebruikers blijven verrassen met slimme, leuke en relevante nieuwe features.’
Uitvoering
Ronin Amsterdam: Strategy, Concept, UX, Visual Design
Indie: Brand partner.
Hier vind je alles wat je wilt weten over de nieuwe app.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing