SoGood ontwikkelt corporate identity OTC Organics
- Design
- 5 mrt 2019 @ 09:54
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 5 mrt 2019 @ 09:54
- Nanny Kuilboer
OTC Organics importeert, exporteert en distribueert dagverse biologische groenten en fruit. De naamswijziging van OTC Holland naar OTC Organics was onder meer aanleiding de huisstijl te vernieuwen.
Laura Rozendal, marketing & communicatie OTC Organics: ‘Onze primaire doelgroepen zijn biologische telers en afnemers. We wilden wegblijven van een typisch consumentenmerk en onze wens was een modern, krachtig en herkenbaar merkbeeld met een internationale uitstraling. Samen met SoGood hebben we met het voltallige directieteam een intensieve workshop gevolgd om de neuzen in dezelfde richting te krijgen. Dat werkt goed, want anders krijg je veel discussie achteraf. Nu was het creatieve werk in één keer midden in de roos. Wij zijn dan ook erg tevreden met het eindresultaat!’
Ron van der Vlugt, creatief directeur SoGood: ‘OTC Organics is de autoriteit op het gebied van biologische groenten en fruit en opereert wereldwijd. Het logo symboliseert deze wereld van OTC Organics. De cirkel, een organische vorm, kan gezien worden als een wereldbol, die ingevuld wordt met steeds andere groente of fruit uit het assortiment. Zo ontstaat een rijk palet die de breedheid van het aanbod vertegenwoordigt. Het logo is dus niet één vast gegeven maar verandert, past zich aan en evolueert afhankelijk van de omgeving en omstandigheden, net als de organisatie. Het logo kan ook gezien worden als het inzoomen op het product. OTC Organics garandeert continuïteit door productkennis en specialisme en weet als geen ander wat goed is voor de toeleveranciers en de afnemers. Het specialisme borgt de keten. Het geheel oogt bijzonder kwalitatief. Aan de ene kant is het zakelijk door de strakke, moderne typografie, maar aan de andere kant is het toch vriendelijke en toegankelijk door de visuals en het kleurgebruik, best of both worlds. Naast al het drukwerk hebben we ook aan de basis gestaan van de vormgeving van de vernieuwde website die nu gebouwd wordt.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing