Wrap up design juni 2019: Prijzenregen

Wrap up design juni 2019: Prijzenregen
  • Design
  • 1 jul 2019 @ 10:08
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsDuurzaam designPackaging designVisual id

Dutch Design Awards, European Design Awards, Creative Heroes Awards en er kan alweer ingeschreven worden voor de iF Design Awards in 2020. Verder twee designpanels en drie blogs en nog veel meer nieuws. De maand juni op MarketingTribune's platform over design in een notendop.

Awards

26 Nederlandse European Design Awards 2019

Zaterdag 8 juni zijn de European Design Awards uitgereikt in Warschau. Nederlandse ontwerpers kregen in totaal zesentwintig prijzen mee naar huis.

Winnaars Dutch Design Awards 2019 bekend

Op woensdagavond 12 juni zijn tijdens een besloten bijeenkomst de winnaars van de Dutch Design Awards 2019 bekend gemaakt.

 

Inschrijven voor iF Design Awards 2020 geopend

De iF Design Award wordt al 66 jaar door een onafhankelijk panel van experts uitgereikt en de inschrijvingen voor 2020 zijn geopend.

 

Thomas Paulen (VanBerlo) over de iF Design Awards

Voor vragen en tips betreffende inzendingen voor de iF Design Awards worden er twee events georganiseerd. Op 2 juli bij de BNO in Amsterdam en op 3 juli bij VanBerlo in Eindhoven. We bellen even met Thomas Paulen, CEO VanBerlo.

Winnaars Creative Heroes Awards 2019 bekend

In Undercurrent in Amsterdam Noord zijn gisteravond de 6 Creative Heroes Awards uitgereikt. Uit alle winnaars werd Lex Hoefsloot door het publiek uitgeroepen tot grote winnaar, hij kreeg uit handen van Petran van Heel van ABN Amro Bank de Super Hero Award uitgereikt.

 

Designpanel

Red Hat

Maak kennis met Red Hat, het recent door IBM overgenomen softwarebedrijf. Het oude logo met de naam ‘shadowman’ werd waarschijnlijk te sinister bevonden door techreus IBM, dus na 20 jaar is shadowman verdwenen en rest alleen zijn rode hoed.

AH broodstrooisels door VBAT

Generaties lang waren de verpakkingen van de broodstrooisels van AH gericht op kinderen, maar Albert Heijn wil zijn verantwoordelijkheid nemen en de jonge doelgroep niet meer rechtstreeks aanspreken. VBAT ontwikkelde het nieuwe design.

 

Columns

Niet te negeren

Een bijdrage in de rubriek MarketingTrends van Sytse Kooistra, strategy director Isobar.

Tech om de wereld een stukje mooier te maken

Bedrijven die goed doen voor de maatschappij presteren beter dan bedrijven die dat niet doen. Je kunt dit op verschillende manieren doen, waarbij ‘relevantie’ een woord is dat je ter harte kunt nemen.

Is er een markt voor minder?

Earth Overshoot Day is de dag van een jaar - vanaf 1 januari geteld – waarop de mensheid wereldwijd net zoveel grondstoffen, gewassen en dergelijke heeft opgebruikt als wat de aarde in één jaar tijd kan opbrengen en aan geproduceerde afvalstoffen kan verwerken. Hoe eerder in het jaar die dag valt, hoe slechter de aarde er aan toe is. In 1987 was het op 19 december zover en in 2017 al op 2 augustus.

 

Overig nieuws

Met Signature Mixers gaat Coca-Cola premium

Ruimtelijk ontwerper Frans Bevers wint BNO Piet Zwart Prijs 2019

Amy den Hartog naar marketing en communicatie BNO

Sigrid Molenaar volgt Jeff van Dijk op bij OD designstudio

VHD ontwerpt 2e editie Balmoral Serie Signaturas Paso Doble

Mountain introduceert conceptueel onderzoeksplatform ID3

Jony Ive vertrekt maar neemt Apple mee als klant

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken