Solero uit plastic en los in doos

Solero uit plastic en los in doos
  • Design
  • 13 aug 2019 @ 10:55
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designDuurzaam design

In samenwerking met Picnic start Solero een pilot met de ‘Solero zonder jasje’, die zo uit de kartonnen doos genuttigd kan worden. Dit moet een behoorlijke hoeveelheid plastic gaan besparen.

35% minder plastic

 

De nieuwe Solero Bio Peach multipacks bevatten 35% minder plastic in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks. De nieuwe verpakkingsdoos heeft ingebouwde compartimenten, zodat de individuele ijsjes zonder een plastic verpakking gescheiden worden en de kwaliteit behouden blijft. Daarnaast kan de kartonnen doos zelf ook gerecycled worden.

Picnic

 

Solero heeft samen met Picnic deze pilot opgezet om te kijken of consumenten deze verpakking prettig vinden en om feedback te verzamelen. Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken. Vanaf 19 augustus zijn de Solero Bio Peach multipacks via Picnic in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem te bestellen.

 

Deze verpakkingsinnovatie is onderdeel van Unilevers strategie om zo min mogelijk plastic te gebruiken en als er nog geen kwalitatief goed alternatief beschikbaar is, minder plastic of beter plastic te gebruiken. Als onderdeel van deze strategie, heeft Magnum vorige week pints gelanceerd, waarvan de verpakking is gemaakt van gerecycled plastic (rPP). Dit is de eerste keer in de ijsindustrie dat er een verpakking van gerecycled plastic wordt gebruikt. Een nieuwe stap op weg naar een circulaire economie.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken