Nieuw logo voor MarketingTribune

Nieuw logo voor MarketingTribune
  • Design
  • 1 sep 2020 @ 08:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Logo

Op de eerste dag van Nima Marketing Week presenteert MarktingTribune zijn nieuwe logo. Het voelt voor ons als een hoopvol nieuw begin na de zomer, vooruitkijkend naar het post-corona tijdperk en trots op het feit dat Nima Marketing Week en onze titel staan als een huis in een roerige tijd!

Een nieuw logo maakt altijd de tongen los. Men vindt het geweldig, spot on en prachtig of lelijk, saai, nietszeggend en slecht uitgewerkt (‘kunnen wij veel beter’). Feit is dat na drie maanden een nieuw logo niemand meer opvalt en dan is het nieuwe logo gewoon het logo. Ik kan me veel logo-introducties - denk politie en Ajax - en restylings herinneren waarbij er een storm aan kritiek opstak, maar zo snel als die kwam verdween hij ook weer.

Logo is zoektocht naar ziel van je merk


Een nieuw logo is puur een kwestie van smaak. Zoveel smaken, zoveel meningen. Voor het merk in kwestie is het vooral een zoektocht naar de ziel van je merk. Waar sta je nou eigenlijk voor en wat wil je uitstralen? Bovendien wil je niet dat met de introductie van het nieuwe logo het vertrouwde, het goede van het merk verdwijnt. Maar dat je een merk om de zoveel jaar een nieuw jasje aantrekt, is evident. Om de zoveel tijd schilder je ook je huiskamer en gooi je nieuwe meubels naar binnen.

Het oude logo stond letterlijk in de hoek, alsof het stout was geweest

Het vorige logo prijkte al heel wat jaartjes boven ons medium, maar steeds vaker begon er iets te kriebelen en herkenden we ons er niet helemaal meer in. Het oude logo stond letterlijk in de hoek, alsof het stout was geweest, en dat terwijl we juist heel open minded, verfrissend relativerend, modern en prettig arrogant zijn. Daar hoorde een nieuw beeldmerk bij met dit als resultaat. Met ook een extra focus op ‘marketing’. Mocht dat al niet duidelijk zijn, maar daarvoor zijn wij op aarde. Actueel berichten over alles wat er gaande is in marketing en reclame: de nieuwste trends, campagnes, visies, strategieën, media en meer.
M = Marketing. Marketing = MarketingTribune. Niks meer, niks minder. Nou ja, juist meer natuurlijk. Want Marketingtribune is Meer over Marketing en dat blijft zo.
Het nieuwe logo is gemaakt door onze eigen studio van BBP Media. We zijn dus extra trots. Ook wel logisch, want zij voelen ons het beste aan. Wij zijn er in elk geval superblij mee, we hopen u ook. Misschien is het even wennen voor u, maar bedenk nogmaals: er went niets zo snel als een nieuw logo.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken