Kia-campagne: kracht van verbeelding
- Design
- 8 sep 2020 @ 09:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Automotive
- 8 sep 2020 @ 09:56
- Sjaak Hoogkamer
Kia laat met een nieuwe campagne voor de Nederlandse markt de innovatieve kant van het merk zien en volgt de weg die vorig jaar met de kwaliteitscampagne is ingeslagen.
Maaike Aarts, Manager Communicatie & PR over de ontwikkeling van de campagne: ‘We hebben het afgelopen jaar flink aan het merk gewerkt door kwaliteit sterker aan het merk Kia te verbinden. Maar ook innovatief denken is sterk verankerd binnen Kia en onze brede line-up van geëlektrificeerde modellen is daarvan een mooi voorbeeld. Dat willen we graag in deze nieuwe merkcampagne vertellen op een menselijke en sympathieke manier. Onze proposities zoals thuisladen en onderweg opladen in Europa worden binnen dit verhaal verteld en krijgen hun vervolg in social media en in online video’s.’
Innovatief denken willen we in deze nieuwe merkcampagne op een menselijke en sympathieke manier duidelijk maken
Joram Helmer, Head of Strategy: ‘Kia gaat voor meer. En binnen dit aangescherpte merk-domein, bouwen we verder aan het merk. Waar we in de vorige merkcampagne lieten zien dat Kia meer kwaliteit biedt, laten we nu zien dat Kia ook op innovatief gebied voor meer gaat.’
Kern van de campagne is een tvc waarin Kia de kracht van verbeelding laat zien.
John de Vries, Creative Director: ‘Verbeeldingskracht opent een wereld aan meer mogelijkheden en innovatie. Je kan zo ver gaan als je gedachten je toelaten. Zonder limiet. Voor mij kan dat niet mooier verteld worden dan via de verbeeldingskracht van een kind. In deze film, met een knipoog aan het einde, ziet een meisje de elektrische Kia e-Soul van haar vader als iets meer.’
De campagne gaat is maandag 7 september live gegaan op tv, social media, verschillende online kanalen en in POS-materiaal bij de Kia-dealers.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing