Kia-campagne: kracht van verbeelding

Kia-campagne: kracht van verbeelding
  • Design
  • 8 sep 2020 @ 09:56
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automotive

Kia laat met een nieuwe campagne voor de Nederlandse markt de innovatieve kant van het merk zien en volgt de weg die vorig jaar met de kwaliteitscampagne is ingeslagen.

Maaike Aarts, Manager Communicatie & PR over de ontwikkeling van de campagne: ‘We hebben het afgelopen jaar flink aan het merk gewerkt door kwaliteit sterker aan het merk Kia te verbinden. Maar ook innovatief denken is sterk verankerd binnen Kia en onze brede line-up van geëlektrificeerde modellen is daarvan een mooi voorbeeld. Dat willen we graag in deze nieuwe merkcampagne vertellen op een menselijke en sympathieke manier. Onze proposities zoals thuisladen en onderweg opladen in Europa worden binnen dit verhaal verteld en krijgen hun vervolg in social media en in online video’s.’

Innovatief denken willen we in deze nieuwe merkcampagne op een menselijke en sympathieke manier duidelijk maken

Joram Helmer, Head of Strategy: ‘Kia gaat voor meer. En binnen dit aangescherpte merk-domein, bouwen we verder aan het merk. Waar we in de vorige merkcampagne lieten zien dat Kia meer kwaliteit biedt, laten we nu zien dat Kia ook op innovatief gebied voor meer gaat.’

Kern van de campagne is een tvc waarin Kia de kracht van verbeelding laat zien.

John de Vries, Creative Director: ‘Verbeeldingskracht opent een wereld aan meer mogelijkheden en innovatie. Je kan zo ver gaan als je gedachten je toelaten. Zonder limiet. Voor mij kan dat niet mooier verteld worden dan via de verbeeldingskracht van een kind. In deze film, met een knipoog aan het einde, ziet een meisje de elektrische Kia e-Soul van haar vader als iets meer.’

 

De campagne gaat is maandag 7 september live gegaan op tv, social media, verschillende online kanalen en in POS-materiaal bij de Kia-dealers.

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken