Nieuwe sonic identity voor Afas Software door Tambr

Nieuwe sonic identity voor Afas Software door Tambr
  • Design
  • 28 sep 2020 @ 10:10
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branding

Afas Software heeft een eigen geluid, ontwikkeld in samenwerking met sonicbrandingbureau Tambr.

Op basis van de sonic identity is ook een audiobibliotheek gecomponeerd, die de hele customer journey van het bedrijf omvat, zodat Afas herkenbaar en consistent klinkt, overal waar het softwarebedrijf met zijn publiek in aanraking komt, zoals tv-commercials, online campagnes, sponsorschappen, podcasts, op het hoofdkantoor en zelfs in de software.

Huiscomponist van Tambr

CEO Afas Software: ‘Als je bedrijf een sterke identiteit heeft en die ook wil uitstralen, moet je ook nadenken over hoe je klinkt.’
Tambr stelde Jasper Slijderink aan als huiscomponist voor Afas. Slijderink is onder meer bekend geworden als toetsenist van Duncan Laurence en Jett Rebel.
Willemijn van Hussen, co-founder & eigenaar Tambr: ‘Wij vinden het belangrijk dat componist en merk in rechtstreeks contact met elkaar staan en een langetermijnrelatie aangaan om maximale creativiteit en consistentie te waarborgen. De uitdaging was om een herkenbaar geluid te creëren dat tegelijkertijd recht doet aan het verzorgende karakter van het familiebedrijf en hun humoristische inslag. De kernwaarden “Doen, Familie, Gek en Vertrouwen” klinken nu ook door in de warme funky sound, met grappige details.
Het resultaat is hier te beluisteren op Spotify, terwijl de totstandkoming in onderstaand filmpje is samengevat. De Afas-ringtone is voor iedereen te downloaden via de Afas-huisstijlgids.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken