Kokoro marketingpartner van Sanitien

Kokoro marketingpartner van Sanitien
  • Design
  • 9 nov 2020 @ 10:15
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designBranding

Sanitien is een handsanitizer van Nederlandse bodem ‘die niet plakt, niet stinkt en 80% alcohol bevat’. Creatief bureau Kokoro helpt Sanitien als marketingpartner bij hun positionering, visual identity en de vertaling naar campagnes.

De ontwikkelaars van het product hebben jarenlange ervaring in het distilleren van gin en whisky en hebben nu hun kennis en kunde ingezet om ‘de ultieme hand sanitizer’ te ontwikkelen. Inmiddels wordt Sanitien verkocht door heel het land (B2B) én is het ook verkrijgbaar als private label.

'In goede handen'

Kokoro ontwikkelde in samenwerking met illustrator Mijke Coebergh de illustratiestijl en de positionerende regel: ‘Sanitien. In goede handen’. Merlijn van Vliet, creative director Kokoro: ‘We hebben samen met het team van Sanitien een sanitizermerk ontwikkeld dat gastvrijheid, vertrouwen en veiligheid uitstraalt. Merkwaarden die natuurlijk superbelangrijk zijn in deze tijd en alleen maar belangrijker worden. Het is ook heel bijzonder om aan een merk te werken dat zo'n enorme betekenisvolle rol in het dagelijks leven van mensen kan spelen.’

'Simpel, snel en prettig'

Er is een langdurige samenwerking aangegaan. dus er worden de komende tijd nog veel meer activiteiten rondom het merk uitgerold. Julia den Ouden, brandmanager Sanitien: ‘Bij Sanitien geloven we dat handsanitizers simpel, snel, en prettig moeten zijn en dat is lang niet altijd het geval. Het merk speelt daar natuurlijk een hele belangrijke rol bij. Samen met Kokoro bouwen we secuur en gedegen aan een betekenisvol merk.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken