Nieuwe visuele identiteit voor Ninjas in Pyjamas door Motto

Nieuwe visuele identiteit voor Ninjas in Pyjamas door Motto
  • Design
  • 9 feb 2021 @ 11:14
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Het esports-team Ninjas in Pyjamas (Nip) is door branding agency Motto in het nieuw gestoken.

Esports - ooit een nichesector voor videogameliefhebbers - is nu een wereldwijde industrie. Het aantal kijkers van competitief gamen zal naar verwachting stijgen van 454 miljoen in 2019 naar 646 miljoen in 2024. De Zweedse esports-organisatie Nip werd opgericht in 2000, meldt Design Week. Medeoprichter van het New Yorkse Motto, Ashleigh Hansberger: ‘Nip ging van een bruine identiteit naar een elektrische cyaan-en-gele look en de Japanse symboliek is geaccentueerd. Het gaat nu om een veel jongere fanbase, want de fans die in 2000 speelden, besteden nu waarschijnlijk minder tijd aan gamen en de nieuwe branding is dus nodig om een beroep te doen op jongere fans. Tieners zijn een echte sweet spot voor esports-merken en we wilden een nieuwe generatie fans inspireren en verwelkomen.’ Lees hier het hele artikel op Design Week.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken