Nieuwe merkidentiteit Texels Speciaalbier door Redmatters
- Design
- 27 mei 2021 @ 09:19
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 27 mei 2021 @ 09:19
- Nanny Kuilboer
Full service creatief marketingbureau Redmatters heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld voor Texels Speciaalbier.
Creatief directeur en oprichter van Redmatters Bert Wisniewski: ‘De Texelse Bierbrouwerij is sinds 1999 actief in de markt van speciaalbieren en is met de lancering van Texels in 2009 uitgegroeid tot een zeer sterk merk. Op basis van de herijkte positionering is Redmatters aan de slag gegaan met het vormgeven van de vernieuwde merkidentiteit. Dit uit zich niet alleen in de vernieuwde branding, maar ook in een nieuwe campagne: Proef het eiland. Drink het bier.’
Evolutie, geen revolutie bij Texels Speciaalbier
Op basis van eigen onderzoek hebben Texelse Bierbrouwerij en Redmatters gekozen voor een evolutie in plaats van een revolutie van het logo. Wisniewski: ‘Al jaren herkent men Texels Speciaalbier aan het rode schild, met witte letters en de vuurtoren. In de nieuwe uitstraling zijn deze belangrijke herkenningspunten dan ook behouden.’
Laurens Pot, marketingmanager Texelse Bierbrouwerij: ‘Niet alleen onze verpakkingen hebben een nieuwe uitstraling, ook de communicatie is anders. In deze tijd waarin de speciaalbiermarkt nog steeds een enorme groei doormaakt, is het belangrijk dat het unieke karakter van Texels Bier nog duidelijker en meer onderscheidend naar voren komt.’
‘Eilandgevoel maakt Texels Speciaalbier bijzonder’
Wisniewski stond ook aan de wieg van de lancering van het merk Texels in 2009: ‘De mens kiest voornamelijk op basis van emotie en op de automatische piloot. Daarom is er voor Texels goed gekeken naar de merkeigenschappen die eenvoudig, consistent en makkelijk te onthouden zijn. Deze eigenschappen zullen de meeste impact hebben en leiden, wanneer ze worden gezien, tot instinctieve keuzes. Texels Speciaalbier is één van de sterke voorbeelden waarbij je ziet dat dit zo werkt. Het eilandgevoel is dat wat dit speciaalbier zo speciaal maakt. De focus daarop zullen we de komende jaren dan ook verder verdiepen. Texels gelooft in zijn oorsprong en maakt hier op natuurlijke wijze gebruik van, dat is de merkkracht.’
Redmatters heeft in samenwerking met het brand team van de Texelse Bierbrouwerij onder meer het nieuwe logo, de branding, verpakkingen, de website, de campagne met brandmovie en online marketing ontwikkeld. De nieuwe identiteit en (online) communicatie is inmiddels uitgerold en zichtbaar in de horeca, in supermarkten en bij slijters.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing