Nieuwe merkidentiteit Texels Speciaalbier door Redmatters

Nieuwe merkidentiteit Texels Speciaalbier door Redmatters
  • Design
  • 27 mei 2021 @ 09:19
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Full service creatief marketingbureau Redmatters heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld voor Texels Speciaalbier.

Creatief directeur en oprichter van Redmatters Bert Wisniewski: ‘De Texelse Bierbrouwerij is sinds 1999 actief in de markt van speciaalbieren en is met de lancering van Texels in 2009 uitgegroeid tot een zeer sterk merk. Op basis van de herijkte positionering is Redmatters aan de slag gegaan met het vormgeven van de vernieuwde merkidentiteit. Dit uit zich niet alleen in de vernieuwde branding, maar ook in een nieuwe campagne: Proef het eiland. Drink het bier.’

Evolutie, geen revolutie bij Texels Speciaalbier

Op basis van eigen onderzoek hebben Texelse Bierbrouwerij en Redmatters gekozen voor een evolutie in plaats van een revolutie van het logo. Wisniewski: ‘Al jaren herkent men Texels Speciaalbier aan het rode schild, met witte letters en de vuurtoren. In de nieuwe uitstraling zijn deze belangrijke herkenningspunten dan ook behouden.’
Laurens Pot, marketingmanager Texelse Bierbrouwerij: ‘Niet alleen onze verpakkingen hebben een nieuwe uitstraling, ook de communicatie is anders. In deze tijd waarin de speciaalbiermarkt nog steeds een enorme groei doormaakt, is het belangrijk dat het unieke karakter van Texels Bier nog duidelijker en meer onderscheidend naar voren komt.’

‘Eilandgevoel maakt Texels Speciaalbier bijzonder’

Wisniewski stond ook aan de wieg van de lancering van het merk Texels in 2009: ‘De mens kiest voornamelijk op basis van emotie en op de automatische piloot. Daarom is er voor Texels goed gekeken naar de merkeigenschappen die eenvoudig, consistent en makkelijk te onthouden zijn. Deze eigenschappen zullen de meeste impact hebben en leiden, wanneer ze worden gezien, tot instinctieve keuzes. Texels Speciaalbier is één van de sterke voorbeelden waarbij je ziet dat dit zo werkt. Het eilandgevoel is dat wat dit speciaalbier zo speciaal maakt. De focus daarop zullen we de komende jaren dan ook verder verdiepen. Texels gelooft in zijn oorsprong en maakt hier op natuurlijke wijze gebruik van, dat is de merkkracht.’

Redmatters heeft in samenwerking met het brand team van de Texelse Bierbrouwerij onder meer het nieuwe logo, de branding, verpakkingen, de website, de campagne met brandmovie en online marketing ontwikkeld. De nieuwe identiteit en (online) communicatie is inmiddels uitgerold en zichtbaar in de horeca, in supermarkten en bij slijters.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken