Centraal Bureau Levensmiddelenhandel publiceert Duurzaam verpakken
- Design
- 14 okt 2021 @ 07:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam designPackaging design
- 14 okt 2021 @ 07:30
- Nanny Kuilboer
In lijn met het ‘Brancheplan Duurzaam Verpakken’ van de supermarkten publiceert het CBL ‘Duurzaam verpakken’, waarin de uitgangspunten voor een duurzaam verpakkingsproces uitgelegd worden.
De supermarktbranche leeft diverse doelstellingen per 2025 na, zoals te lezen is in het Brancheplan Duurzaam Verpakken 2019-2022. Zo moet er in 2025 bijvoorbeeld 20% minder verpakkingsmateriaal in de supermarkten liggen, moet 95% van het verpakkingsmateriaal recyclebaar zijn en moet er voor 100% gebruik gemaakt van wegwerp- en recyclingslogo’s.
Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) in Duurzaam verpakken: ‘Gemeenten moeten zoveel mogelijk één lijn kiezen bij de inrichting van inzamelingssystemen’
Duurzaam verpakken gaat in op de inrichting van een duurzaam verpakkingsproces en de diverse stadia van verpakken: van de verpakkingsfase tot de gebruiks- en afvalfase. Recyclebaarheid is cruciaal, maar ook elementen als voedselveiligheid, houdbaarheid en CO2-uitstoot van het logistieke proces spelen een belangrijke rol. De leden van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel vinden het belangrijk om één lijn te trekken in de materiaalkeuze voor food- en non-foodverpakkingen. Wat betreft de afvalfase vraagt het CBL gemeenten zoveel mogelijk één lijn te kiezen bij de inrichting van inzamelingssystemen, zodat het voor de consument duidelijk is op welke manier verpakkingen moeten worden gescheiden. Wegwerp- en recyclinglogo’s moeten de consument hierbij helpen. In Europees verband pleit het CBL voor uniformiteit met betrekking tot inzamelsystemen en wegwerpregels, zodat verpakkingen die Europees worden verspreid ook consumentencommunicatie kunnen bevatten.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing