Fairphone wint Coolest Dutch Brand Award 2020

Fairphone wint Coolest Dutch Brand Award 2020
  • Design
  • 13 okt 2021 @ 16:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fairphone heeft op 12 oktober na twee eerdere juryrondes in een finale bij STRAAT, museum for graffiti and street art, de Coolest Dutch Brand Award 2020 binnengesleept.

Coolest Dutch Brands is een jaarlijkse verkiezing waarin duurzaamheid en van origine Nederlandse merken centraal staan. De redactie van Fonk magazine selecteerde in de loop van 2019 twaalf merken van Nederlandse komaf die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Nicolette Hulsebos (Fonk): ‘Met veel lef en uitgekiende marketing weten zij een breed publiek aan te spreken en van daaruit weten deze merken ook daadwerkelijk een verandering te bewerkstelligen.’

Genomineerde merken

In december 2020 was de lijst met twaalf merken compleet en moest de vraag beantwoord worden welke van deze merken zich het Coolest Dutch Brand van 2020 mag noemen. De twaalf genomineerden van de 2020-serie: Verstegen Spices & Sauces, MUD Jeans, de Edwin van der Sar foundation, Naïf, Aquablu, fairf, FrieslandCampina, Joolz, SunnyCords, Yoghurt Barn, Dille & Kamille en Fairphone.In maart 2021 koos de vakjury in een (toen nog) online juryronde de volgende drie finalisten (in alfabetische volgorde): FairphoneMUD Jeans en Naïf

Na de presentaties op 12 oktober hebben de Vakjury en Publieksjury Fairphone aangewezen als winnaar van de Coolest Dutch Brand Award 2020 (ontwerp Robert Bronwasser, design 2020-editie CHUNK). MUD jeans en Naïf waren in de finale runners-up die met hun presentaties bewezen hun finalisten-positie meer dan waard te zijn.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken