Nieuwe visuele identiteit Partners voor Jeugd door Effectgroep

Nieuwe visuele identiteit Partners voor Jeugd door Effectgroep
  • Design
  • 14 okt 2021 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Het Utrechtse communicatiebureau Effectgroup ontwikkelde voor Partners voor Jeugd een nieuwe visuele identiteit en introductiecampagne.

Partners voor Jeugd is een overkoepelend samenwerkingsverband van organisaties die actief zijn op het gebied van (preventieve) jeugdbescherming en jeugdreclassering. Na een oriëntatie onder diverse bureaus koos Partners voor Jeugd voor Effectgroep. Tot nu toe hadden de verschillende onderdelen van Partners voor Jeugd elk een eigen huisstijl. Marlous van de Wiel, strategie en account Effectgroup: ‘Om de onderlinge verbondenheid te onderstrepen is ervoor gekozen een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen waarbij het uitgangspunt “eenheid in verscheidenheid” is. Dus alle onder Partners voor Jeugd vallende organisaties gebruiken voortaan hetzelfde beeldmerk, maar behouden hun eigen naam en krijgen een eigen kleurstelling die het unieke karakter van de individuele werkmaatschappijen onderstreept. Het nieuwe beeldmerk drukt op een treffende wijze uit waar de professionals binnen Partners voor Jeugd dagelijks mee bezig zijn: op een liefdevolle wijze kwetsbare jongeren (en hun ouders) beschermen en hen verder helpen.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken