Palmolive verduurzaamt ingrediënten en verpakking body wash-assortiment

Palmolive verduurzaamt ingrediënten en verpakking body wash-assortiment
  • Design
  • 1 nov 2021 @ 10:18
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designDuurzaam design

Voor meer dan 25 procent van de Nederlandse consumenten wint prijs het nog steeds van duurzaamheid, blijkt uit het Global Consumer Insights Survey 2021 uitgevoerd door PWC. Palmolive hoopt ook hen tegemoet te komen met het verduurzamen van het body wash-assortiment.

Niet alleen de verpakking is verduurzaamd, maar ook de ingrediënten. De nieuwe formule van het body wash-assortiment is voor 95% biologisch afbreekbaar en komt nu in flessen die zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic en recyclebaar zijn. Maja Kajbic, Palmolive Brand Director, Europe Personal Care bij Colgate-Palmolive: ‘Palmolive wordt altijd geïnspireerd door de natuur. Daarom zijn we blij dat we met deze nieuwe formule om nog vriendelijker te zijn voor de wereld om ons heen, terwijl we nog steeds onze herkenbare en heerlijk ruikende producten maken. We komen nog steeds onze belofte na om te voorzien in een scala aan huidverzorging-behoeften, maar ondernemen ook nieuwe stappen om het milieu te beschermen en consumenten meer met de natuur te verbinden.’

Doelen 2025
Rond 2025 moet het hele productassortiment van Palmolive in recyclebare, herbruikbare of composteerbare verpakkingen verkrijgbaar zijn als onderdeel van de Colgate-Palmolive Sustainability & Social Impact Strategy. Palmolive behaalde onlangs de True Zero Waste Gold-certificering in zijn Anzio-fabriek, wat betekent dat minder dan 10 procent van het afval van de fabriek naar de vuilstort gaat.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken