Jysk: 'loslaten' en 'thuishoren' trends van 2023

Jysk: 'loslaten' en 'thuishoren' trends van 2023
  • Design
  • 5 jan 2023 @ 10:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Voor het ontwikkelen van nieuwe producten in 2023 laat interieurspecialist Jysk zich leiden door twee nieuwe trends: ‘release’ en ‘belonging’. Volgens het van oorsprong Deense bedrijf zijn deze trends gebaseerd op ‘grondig onderzoek naar inzichten en data over consumenten en retail’.

Elk jaar bepaalt de afdeling Range & Design van Jysk nieuwe trends die aangeven hoe de nieuwkomers in het assortiment eruit moeten zien. Voor dit jaar zijn de trends ‘release’ (loslaten) en ‘belonging’ (thuishoren).
In het persbericht stelt Jysk dat ‘onzekerheid heeft onze wereld en onze levens een aantal jaren beïnvloed, maar nu is het tijd voor een gevoel van ‘Release’. We laten los en staan onszelf weer toe het leven te vieren en te genieten van momenten van geluk.’

Voor het interieur zou dat betekenen dat ‘we verlangen naar een gevoel van nostalgie en omringen ons met retrotrends zoals gewatteerde oppervlakken en op de jaren 1970 geïnspireerde kleuren van oranje en roze, terwijl we deze mengen met blauwtinten, zand en lichtgrijs om de eenvoudige vormen en speling tussen de kleuren te benadrukken.’

De tweede trend, ‘belonging’, speelt in op ‘een gevoel van liefde en veiligheid in onze omgeving. Met ‘belonging’ richten we ons op het creëren van een troostende ruimte, waarin we onszelf kunnen toestaan langzaam te leven en onze energie te steken in de mensen om ons heen.’

Volgens Jysk vinden we ‘belonging’ met ‘materialen uit de natuur zoals hout en textiel van natuurlijke vezels in een mix van franjes en ruches om een cottage vibe te geven. Rustige Scandinavische kleurschakeringen van groen, lichtblauw en neutrale bruin- en grijstinten worden gebruikt om een ruimte te creëren waarin we ons opnieuw kunnen verbinden met de natuur, met elkaar en met onszelf.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken