Cameranu introduceert nieuwe merkidentiteit

Cameranu introduceert nieuwe merkidentiteit
  • Design
  • 8 mrt 2023 @ 07:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Vanaf 7 maart 2023 heeft Cameranu een nieuwe naam (in plaats van CameraNU.nl), een nieuw logo en een volledig nieuw design op de website én in de winkels.

‘Cameranu is een prijswinnende omnichannel retailer met 9 winkels in binnen- en buitenland en een ontmoetingsplek voor liefhebbers van foto en video. Deze beeldmakers ontmoeten en inspireren elkaar en wij enthousiasmeren en informeren met workshops, lezingen, video’s en adviezen. Wij helpen met het maken van mooie beelden. Of dat nu online is, op locatie of in onze winkels. Bij dit Cameranu en het Cameranu van de toekomst hoort een nieuwe uitstraling die daar veel beter bij aansluit’ zegt directielid Ricardo van den Burg.

Vanaf de oprichting staat service centraal, stelt de online retailer. Klanten waarderen Cameranu getuige de reviews. Ook de webshop doet het goed, getuige de winst van de Shopping Awards drie jaar op rij en twee jaar op rij de verkiezing tot Website van het Jaar.

Nieuwe merkidentiteit
‘Onze merkidentiteit past vanaf nu bij deze hoge standaarden. Met deze premium uitstraling laten we zien dat we een professioneel, volwassen merk zijn, maar wel persoonlijk en toegankelijk blijven. Elke beeldmaker is bij ons welkom voor een kop koffie, om te sparren, geïnspireerd te worden en informatie in te winnen van specialisten. Dit Cameranu is dé community voor beeldmakers in de Benelux’ aldus Stijn van Merkestein, Marketing & Communicatie Manager.

De afgelopen maanden is er hard gewerkt om de overgang naar de nieuwe identiteit mogelijk te maken. Dit ziet de klant nu terug: van website tot koffiemok en van kleding van het winkelpersoneel tot de doos waarin de bestelling zit.

Video 'Het manifest'
‘Het Manifest’ staat centraal in de rebranding die Cameranu doorvoert. Piet Kramer, Creative Lead bij Cameranu: ‘Deze video vertelt het verhaal van Cameranu, maar anders dan je misschien verwacht. Het daagt de beeldmaker uit om eens goed te kijken naar de adembenemende wereld. Om mooie herinneringen te maken en die vast te leggen, omdat morgen alweer alles anders is. Meer wil ik er niet over verklappen, kijk vooral zelf, kijk eens écht.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken