St. Maarten Tourism Bureau: nieuwe branding, nieuw logo
St. Maarten Tourism Bureau, het officiële marketing- en toerismebureau van het Caribische eiland St. Maarten, heeft een nieuw logo voor de bestemming onthuld met kleuren die de diversiteit, het culturele erfgoed en de natuur van het eiland weergeven.
Solarclarity lanceert nieuwe branding van de hand van This Agency
De huidige look & feel van Solarclarity was na vijftien jaar toe aan een facelift. Het Amsterdamse This Agency klaarde de klus van strategie tot design voor de zonnepanelendistributeur.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
[onderzoek] Ikea: huisdier zorgt voor meer woonplezier
Op 10 januari heeft Ikea het tiende Life at Home Report gepubliceerd, een jaarlijks onderzoek over hoe we thuis leven en wat ons gelukkig maakt in huis. Een opgeruimd huis helpt 40% van de mensen te ontspannen en het hebben van een huisdier draagt bij aan meer woonplezier.
Data provider Firsty kiest voor design agency Resoluut
Wereldwijde mobiele data provider Firsty heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor branding & design agency Resoluut. Het Amsterdamse agency is verantwoordelijk voor de naam, strategische positionering, visuele identiteit en productontwerp.
Landelijk meldpunt Discriminatie.nl gelanceerd met campagne 'Meld het wél'
Ruim een kwart van de inwoners in Nederland krijgt te maken met discriminatie, maar slechts 3 procent meldt dat. Daarom is het landelijk meldpunt Discriminatie.nl opgezet. Naast de website lanceerde demissionair minister Hugo de Jonge de campagne ‘Meld het wél’.
Radboud Universiteit lanceert campagne ‘Je bent nodig’
De Radboud Universiteit uit Nijmegen start met een campagne over duurzaamheid. Met als merkbelofte ‘Je bent nodig’ wil de universiteit laten zien dat wetenschap nodig is om het voortbestaan van de aarde – en dus ook de mens – te verzekeren.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Covercompetitie: We hebben een winnaar...
Cover 1 siert editie 01 2024 van MarketingTribune. Het thema van het eerste nummer van het nieuwe jaar is 'AI in 2024' en daarvoor werden er drie covers gemaakt met de AI-functie van 123RF. Jullie als onze lezers mochten kiezen en alhoewel covers 1 en 3 lange tijd gelijk op gingen, heeft cover 1 de laatste twee dagen voor Kerst een inhaalslag gemaakt en was er geen twijfel mogelijk.
Door Rauwcc gecreëerde virtuele Esther Olofsson lanceert kerstsingle
Kan kunstmatige intelligentie een echte kersthit schrijven? De door creatief bureau Rauwcc gecreëerde virtual human Esther Olofsson doet met haar debuutsingle ‘Virtual Christmas’ een poging om Mariah Carey van de troon te stoten.
Mockus sluit zich aan bij Zuiderlicht
Bureau Mockus (Heerlen) maakt vanaf december 2023 onderdeel uit van Zuiderlicht (Maastricht). Dit betekent dat de reeds aanwezige expertise in design en technologie is aangevuld met een specialisatie in communicatie en campagne.
DOSSIER VERBINDING 7 vragen over de naamrevolutie van Odido
T-Mobile en Tele2 zijn gefuseerd en gaan verder onder de naam Odido. Hoe gewaagd is zo’n operatie eigenlijk en gooi je je zorgvuldig opgebouwde merkbekendheid niet te grabbel? Er is al veel over gezegd en geschreven, en de meningen lopen nogal uiteen. De redactie keerde terug naar de bron en stelde Rindert de Lange (L en linkerfoto), Senior Brand Strategy Manager, en Leo Hensen (H en rechterfoto), Director Consumer Marketing & Communications bij Odido Nederland 7 vragen.
Peppel Design ontwikkelt nieuwe merkidentiteit voor Yarrah dierenvoeding
Yarrah Organic Petfood heeft na een bureauselectie gekozen voor Peppel Design voor de ontwikkeling van haar nieuwe merkidentiteit.
Vereniging Koffiecapsule Recycling Nederland opgericht
De koffiesector is een vereniging rijker; de Vereniging Koffiecapsule Recycling Nederland (KCR-NL). Het doel van de vereniging is het structureel ingrijpend verbeteren van de recycling van koffiecapsules. Acht grote partijen zijn founding member.
In 6 Intratuinwinkels worden van 18 tot 22 december 500 couverts gedekt
Intratuin en Resto VanHarte slaan deze decembermaand de handen ineen. Onder het motto "Samen kerst vieren" worden er in zes Intratuin-winkels verspreid door Nederland kerstdiners georganiseerd.
Stichting Dutch Digital Design verwelkomt vijf nieuwe partners
Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van Nederlands interactieve werk in binnen- en buitenland, verwelkomt vijf nieuwe partners: Ace, Cut the Code, DotControl, Lava en Merlin Studio.
Beeldmakers dagvaarden Meta vanwege grootschalige auteursrechtinbreuk
De Nederlandse auteursrechtenorganisatie Pictoright heeft Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, gedagvaard wegens auteursrechtinbreuk.
Cirkel is verbindende vorm in Kerst Allerhande 2023
Een O-vormige hapjesschaal, het coverbeeld, ronde taarten en hartige quiches op tafel: het is 'de cirkel' die de klok slaat in de nieuwe Kerst Allerhande. Dat blijkt tijdens de speciale lanceringslunch een bewuste keuze. Inhoudelijk- en beeldverslag.
[live] Nederland wint Grand Prix bij Epica 2023 - ziehier de reel met alle winnaars
Beoordeeld door 150 internationale vakjournalisten, sorteert creativiteitsprijs 'Epica' sinds 1987 een bijzondere eigen lijst winnaars op basis van creativiteit. De longlist bevat de beste internationale beeldtaal en wint later meestal ook op andere festivals. Laaf je aan prachtig werk en kijk de Gouden casefilms hier terug.
Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in grootste Samsung Experience Store Benelux
In de Immersive Smart Room in de flagship store van Samsung in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met de producten van het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern.
Kerst begint met de decemberzegels van PostNL
PostNL heeft op 6 december haar nieuwe campagne ‘Decemberzegels’ gelanceerd. Dit is de derde campagne in de reeks onder de nieuwe campagnevlag ‘Tot snel. PostNL’.
Cultuurclub De Kring zet deur op een kier voor potentiële leden
In een poging het ledenbestand te vergroten en te verjongen start de tot nu toe exclusieve cultuurclub De Kring in Amsterdam een scherpe, met zelfspot doorweven wervingscampagne.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Super Chill, dat de mentale weerbaarheid van kinderen wil vergroten, heeft na een pitchtraject gekozen voor September als nieuwe digitale partner. Het bureau wordt verantwoordelijk voor web- en mobile development van het Super Chill platform.
Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw album
Ter ere van de release van zijn nieuwste album 'Achtentwintig' heeft singer-songrapper Snelle samen met Crocodile Agency een CGI-campagne voor zijn eigen social mediakanalen.
Koninklijke Van der Most neemt grafisch specialist Ovimex over
Grafisch producent en dienstverlener Koninklijke Van der Most is de nieuwe eigenaar van grafisch specialist Ovimex in Deventer. De 35 medewerkers worden overgenomen door Van der Most.
Denham officiële modepartner TeamNL voor Spelen Parijs 2024
Denham, dat denim kleding maakt, gaat samenwerken met NOC*NSF als officiële modepartner van het Nederlands Olympisch en Paralympisch team voor de openings- en sluitingsceremonie van Parijs 2024.
Mazda: 'Epic drive is perfect om auto helemaal tot zijn recht te laten komen'
Naast grootschalige media-inzet bedienen automerken bij modelintroducties zich ook vaak van zogenoemde ‘epische’ autotochten op bijzondere locaties. Mazda toog naar het grimmige, maar bloedmooie IJsland voor een mediatestrit van de nieuwe MX-30 R-EV.
Zweedse Conversionista sluit zich aan bij Fabrique en Q42
Het Scandinavische Conversion Rate Optimization-bureau Conversionista zet voet aan wal in Nederland en bundelt de krachten met tech-en designbureaus Q42 en Fabrique die al onderdeel zijn van het Zweedse ARC Arise Consulting.
Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Rebranding RS Finance door Wunder met AI-fotografie
Accountantskantoor RS heeft een rebranding ondergaan. Bijzonder: de fotografie is geheel vervaardigd met AI. Strategisch designbureau Wunder is verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en website.
[marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - partners van Ideapreneurs
In deel 191 van onze successerie [marketeer] spreken we met de creatieve 'wiseman' Robbert Jansen die vandaag met co-founder en mede-creatief Paul Falla een bijzondere, nieuwe 'beweging' lanceert: Ideapreneurs, waar je moet zijn voor Small, Medium en Large ideas. 'We zien ons als hulpverleners in de goede zin van het woord.'
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes: 'Er zal veel aandacht gaan naar deze circulaire revolutie op wielen'
Jeroen Rijskamp is Marketing Manager bij Roetz Bikes, een organisatie die circulaire designfietsen produceert in samenwerking met de ‘makers’, mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Marketing is een leuk spel.’
Lenovo en SuperHeroes integreren tablet in kledinglijn
Techproducent Lenovo en SuperHeroes hebben de handen ineengeslagen met drie modeontwerpers om de Lenovo Tab Wear Collection te ontwikkelen, die Lenovo tablets fysiek integreert in outerwear.
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
Primark lanceert ‘full-glam’ avondcollectie met Rita Ora
Na de lancering van Primark’s eerste kledingcollectie met beroemdheid en stijlicoon Rita Ora in september, is het tweede deel van de collectie - de avondcollectie – vanaf 7 november beschikbaar.
Desperados kiest voor hervulbare flessen in horeca en retail
Daar waar veel biermerken in de retourstroom verkocht worden in een bruine statiegeldfles, wordt Desperados in een iconische, transparante fles gedistribueerd. Er is voor het merk nu een nieuwe fles ontworpen die door een verdikking in het glas hergebruikt kan worden.
Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch
De pitch voor de citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad is gewonnen door Liebe Leute en Lowres Creative Studio.
Kappersketen Brainwash lanceert vernieuwde merkidentiteit en huisstijl
Kappersketen BrainWash heeft op 30 oktober een volledig vernieuwde merkidentiteit gelanceerd. De nieuwe identiteit en bijbehorende huisstijl luidt, 17 jaar nadat BrainWash haar eerste salon opende, een nieuw tijdperk in.
Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen
Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.
[Re:Style] Hyundai's nieuwe circulaire platform herdefinieert materialen en mode
Hyundai Motor heeft met een spectaculair event in Amsterdam 'Re:Style' in Europa gelanceerd, een nieuw circulair platform voor circulaire economie. De start van het platform omvat een samenwerking tussen Hyundai en de wereldberoemde ontwerper Jeremy Scott, die moet uitgroeien tot een circulair economisch podium.
Topdesigner Laurens van den Acker op DDW: 'Een nieuwe, duurzame kijk op de auto'
Op dit moment is Dutch Design Week 2023 in volle gang. Naar verwachting trekt DDW ook dit jaar weer ruim 300.000 bezoekers. Opnieuw is het Franse automerk Renault de mobiliteitspartner van DDW en houdt hun topontwerper Laurens van den Acker (zie foto boven) zaterdag a.s. een presentatie over het duurzame ontwerpproces van de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing