De ‘more is more’ ontwerptrend

De ‘more is more’ ontwerptrend
  • Design
  • 9 mrt 2016 @ 08:50
  • Link
  • Edwin Visser
    Edwin Visser

    medeoprichter, directeur
    SOGOOD
  • Packaging design

Less is more? Op dit moment zien we veel gedecoreerde verpakkingen, waarbij dit beroemde adagium van Mies van der Rohe helemaal overboord wordt gezet. Het zijn juist rijke verpakkingen die vol zitten met gedetailleerde patronen, al dan niet helemaal rondom.

Het geeft meteen het gevoel dat als er zoveel aandacht besteed is aan de verpakking, dat er dan ook veel aandacht en zorg besteed is aan het product. En dat u als consument die aandacht verdient: u bent het waard!


 

Regelmatig wordt deze designtrend gebruikt in de meer premium segmenten. Maar stel dat de prijs hetzelfde is, dan krijg je zeker meer ‘value for money’ met een dergelijke verpakking.

De verpakking is een cadeautje voor jezelf. Waarom zal je jezelf niet verwennen met alledaagse producten? Je wordt toch meteen blij als dit uit je keukenkastje komt? Het gaat om zorg die je aan jezelf besteedt en aan je familieleden.

De patronen zijn kleurrijk en roepen een eigen, unieke wereld op. In eerste instantie komt het Engels over, maar we zien ook inspiratie uit andere landen. Bij de Starbucks-verpakking overschaduwt de decoratie het merk, maar die kunnen dat zich permitteren, want die staat niet met concurrenten op het schap. En waar deze verpakkingen wel op het schap staan, wordt het schap verrijkt en hebben andere aanbieders het nakijken. More is more!

Edwin Visser

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken