Onschuldig design
- Design
- 17 mrt 2017 @ 17:00
- Link
-
Edwin Visser
medeoprichter, directeur
SOGOOD - Packaging design
- 17 mrt 2017 @ 17:00
- Edwin Visser
Het is altijd goed om benchmarks te hebben, maar je moet ze nooit te letterlijk nemen. Regelmatig staat er in designbriefings dat de opdrachtgever wel iets zou willen hebben als Innocent. Dat moet natuurlijk niet gekopieerd worden, hetgeen overigens onmogelijk is omdat het design en de merknaam tezamen één geheel vormen. Dus gaat het erom te achterhalen wat de opdrachtgever nu precies bedoelt met zo’n referentie. En uiteindelijk beslis je samen een bepaalde kant uit te gaan en vooral je eigen weg te kiezen.
Soms kom je een merk tegen waarvan je meteen voelt dat Innocent ongetwijfeld als voorbeeld heeft gediend, maar dat er toch voldoende merkeigenheid is gecreëerd. Een mooi voorbeeld hiervan is het Braziliaanse merk Do Bem, dat zoiets betekent als ‘Van het goede’ of ‘Goed voor je’.
Het merk is in 2009 ontstaan en heeft zowel gezonde repen als 100% fruitdrankjes in het assortiment. De repen zien er helaas niet zo bijzonder uit, maar van de ontwapenende fruitsapverpakkingen wordt je meteen heel vrolijk:
Do Bem wil meer zijn dan alleen een productmerk en staat ook voor een manier van gezond leven.
De 10 geboden voor de eigen ontwikkeling maken mooi duidelijk wat het merk beoogt.
En zo kan een briljant merk als Innocent een startpunt zijn voor onschuldig design van een geheel nieuw merk.
-
Edwin Visser
- Werkt bij: SOGOOD
- Functie: medeoprichter, directeur
- Website:http://www.sogooddesign.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing