[column] Drie prioriteiten voor de ideale customer experience
Als marcommer bekruipt je misschien het gevoel dat je continu moet innoveren. Dat als je de laatste technologische ontwikkelingen niet direct omarmt, je dagelijks kansen laat liggen en je je merk en klanten ernstig tekort doet. Dit kan voor aardig wat stress zorgen in ons vak.
[column] De verpakking als smaakmaker
Het is een bekend gegeven dat de verpakking de aankoopbeslissing beïnvloedt. Nieuw onderzoek laat wederom zien dat de verpakking de smaakbeleving verhoogt en daarmee het koopgedrag beïnvloedt.
[column] Niet te negeren
'Pornowebsite xHamster blokkeerde op Moederdag alle MILF-video’s met de boodschap "Go call your mom, ok? MILFs can wait". Ik zou het niet wagen die website te bezoeken en al helemaal niet op Moederdag en toch bereikte deze boodschap mij. Ik twijfel of dat ook zou zijn gebeurd als xHamster het alleen bij een loze belofte had gelaten.' Een bijdrage in de rubriek MarketingTrends van Sytse Kooistra, strategy director Isobar.
[column] Mooi van buiten en van binnen
In navolging van de gezondheidstrend is er nu ‘healthify’. Er ontstaan nieuwe foodconcepten gericht op de zuiverende en helende werking van eten. Wat betekent dit voor de verpakking?
[column] Lekker vers en gemakkelijk verpakt
Supermarkten zetten steeds vaker in op maaltijdoplossingen. Deze relatief jonge productgroep biedt veel kansen. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol.
[column] 20 tips voor webdesign
Heb je een nieuwe website? Of is je bestaande website toe aan een make-over? Dan denk je waarschijnlijk al snel aan webdesign. Hiervoor kun je zelf aan de slag gaan of dit uitbesteden. Wat je ook doet, deze 20 tips helpen iedere website om de gewenste doelgroep te bereiken.
[column] Verpakkingsdesign en duurzaam consumentengedrag
Consumenten hebben steeds meer voorkeur voor duurzame producten. Verpakkingen spelen een belangrijke rol bij dit verantwoorde koopgedrag.
[column] Purpose is persoonlijk
'Wat ga je dáár nou weer doen?' vroeg mijn collega nieuwsgierig... en een tikkeltje achterdochtig. Aangezien ik medeverantwoordelijk ben voor de acquisitie van ons bureau, staat mijn agenda vol afspraken buiten de deur. Want ook in deze sector luidt het credo ‘it’s not what you know, it’s who you know’. Dit keer was ik op weg naar een grote frisdrankproducent, wat in mijn sociaal-maatschappelijk verantwoorde team wel wat verbaasde blikken teweegbracht.
[column] Neuromarketing en verpakkingsdesign
Veel merken maken gebruik van neuromarketing. Neuromarketing heeft betrekking op het waarom en hoe consumenten beslissingen nemen. Van de 100.000 beslissingen die we op een dag maken, is maar liefst 95% onbewust.
[column] Bierverpakkingen: Be(er) creative
Bier is hip en het aantal (lokale) brouwerijen groeit exponentieel. Volgens de Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur staat de teller op dit moment op 530. Met de groei van het bieraanbod groeit ook de noodzaak van een onderscheidende bierverpakking.
[column] The art of positioning
Waarom hebben we het zo vaak over ‘Why’ in marketingland? De adoratie voor het Golden Circle-model van Simon Sinek kent bijna geen grenzen. Het is het Nirwana voor talloze marketeers en adviseurs.
[column] 5x15 biedt podium aan vormgevers toekomst
Vijf sprekers, vijftien minuten. Het concept is eenvoudig, maar bleek een succesformule nu 5x15 na edities in New York, Mumbai en Milaan is neergestreken in De School in Amsterdam Nieuw-West. 5x15 heeft eerder het podium geboden aan sprekers als Emma Watson en Brian Eno.
[column] Pretty in pin #12
Deel 12 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
[column] De magie van een kleine cultuur
Van twintigduizend naar twintig collega’s. Mijn overstap van de financiële naar de creatieve sector maakte mij bewust van de bubbel waarin ik leefde. De ene dag liep ik nog door een statig pand in het centrum van Frankfurt, nu werk ik dagelijks in een knalrode verbouwde conservenfabriek met uitzicht over het IJ.
[column] 3D-toekomst voor productpersonalisatie
3D-printing bevindt zich in een staat van snelle groei. Er verschijnen steeds meer nieuwe technologische innovaties, waardoor steeds meer mensen een 3D-printer aanschaffen.
[column] Ont'buiten': slim verpakt
Eetmomenten veranderen. De FSIN Foodshopper Monitor 2019 voorspelt de komende vijf jaar een verschuiving van ontbijt binnenshuis naar ontbijt buitenshuis en onderweg.
[column] Welke gevolgen heeft foodrevolutie voor verpakkingen?
We leven in een snelle tijd, waarin iedereen 24/7 online is en onderweg. De manier van eten en drinken verandert hierdoor ook.
[column] Doesnormaal, man!
We moeten het eens met elkaar hebben over design thinking. Ik heb maanden geprobeerd om het te negeren, maar het lukt me niet. Is het meer dan een slimme woordspeling voor hedendaagse marketing?
[column] Interview met ontwerpster Kristina Höök
Maria Soliman, een jonge ontwerpster en studente van de masteropleiding Digital Design, vroeg Kristina Höök in het kader van Internationale Vrouwendag naar haar eigen ervaringen in een domein dat nog steeds grotendeels door mannen wordt gedomineerd.
[column] Pretty in pin #11
Deel 11 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
[column] Jonge consument wil meer variatie
Consumenten zijn op zoek naar meer (smaak)variatie en willen voortdurend worden verrast. Een goede verpakking helpt je hierbij.
[column] 5 tips voor perfect grafisch design
Een blog van Terry Chu, grafisch designer bij contentmarketingbureau Kaizen.
[column] Winnaars van morgen zijn klant- én maatschappijvriendelijk
Heeft u de nieuwste resultaten van het jaarlijkse onderzoek van b-open en GfK gezien? Hun Dossier Duurzaam laat zien hoe de houding van de Nederlandse consument ten aanzien van duurzaamheid en MVO zich ontwikkelt.
[column] Deze column is zoveel meer dan een gewone column
Het begon me op te vallen toen Ici Paris met Kerst een commercial had waarin werd gezegd dat je bij hen ‘Zoveel meer dan het ideale cadeau’ kon kopen. Vervolgens viel mijn oog op een optiekbeurs in Parijs, de Silmo-beurs, die naar eigen zeggen ‘Zoveel meer dan een beurs’ was.
[column] De onzichtbare reis van een digital design student
De internationale Master Digital Design is een samenwerkingsverband van negen digitale bureaus met de Hogeschool van Amsterdam. Uit de bijna 200 aanmeldingen voor lopend studiejaar werden na selectie slechts 24 studenten toegelaten. Een blog van één van die talenten, Jolijn Friederichs.
[column] Slechte verzendverpakkingen jagen klanten weg
Een slechte verzendverpakking is funest voor de klantloyaliteit. Het is voor klanten zelfs een reden om nooit meer bij de webshop te bestellen.
[column] Next generation packaging: Hoe pak je digitieners en scrumbo's in?
Jongeren hebben de toekomst. Hoe blijf je als merk interessant voor de ‘30-minners’, Wat zijn de jongerentrends en welke rol speelt de verpakking hierbij?
[column] Pretty in pin #10
Deel 10 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
[column] Serieus Efteling?
Terecht is de Efteling voor veel marketeers een fantastisch voorbeeld. Een merk dat heel consequent zorgt voor een betoverende beleving. Ook ik ben fan, hoewel het eerlijk gezegd jaren geleden is dat ik met mijn kinderen door het park heb gesjokt.
[column] Blik is beautiful
Er bestaan nogal wat vooroordelen betreffende blik als verpakkingsmiddel, maar hoe terecht zijn die nu eigenlijk? En wat kunnen packaging designers met blik?
[column] Klaar voor de sonische revolutie?
Ongeveer 70.000 jaar geleden startte de ‘cognitieve revolutie’, waarbij de mens een complexe woordenschat ontwikkelde om sociale banden te smeden, verhalen te vertellen en informatie uit te wisselen.
[column] Vandaag is rood, of groen, of zwart
De verpakkingen van Coca-Cola krijgen een nieuw design, waarbij de kleur rood een prominente rol speelt. Hoe beïnvloeden kleuren op verpakkingen het koopgedrag van de consument?
[column] Waar designers op letten als ze het perfecte lettertype kiezen
Het kiezen van een goed lettertype is een kundige zaak. Er zijn veel factoren om rekening mee te houden en daarbij komt dat de keuze enorm is.
[column] ‘Ik wil beleving!’: Het waarom van experience design
Het is zonneklaar dat experience centers een welkome aanvulling zijn op de middelenmix: klanten worden letterlijk ondergedompeld in een merk. Alle zintuigen komen daarbij in actie. Bovendien zijn ze één tot drie uur bezig met jouw verhaal. Vergelijk dat maar eens met enig ander medium.
[column] Denken over private label packaging
Het aanbod private label-producten is de afgelopen jaren fors gegroeid. Dit geldt ook voor de kwaliteit van deze producten. Verpakkingen spelen hierbij een belangrijke rol.
Na-apen prima, als het maar briljant gebeurt
Talpa biedt totaaloplossingen om een merk te laten groeien. Met unieke content. Met die visie kochten veel grotere uitgevers eind vorige eeuw custom publishingbedrijven.
[column] Drie goede voornemens voor succesvol 2019
Na jaren van schaarste zijn we beland in een tijdperk van overvloed. Een tijdperk waarin het steeds meer om mensen draait in plaats van spullen. Spullen zijn er immers in overvloed. In een tijdperk van overvloed hoeven we niet langer bang te zijn dat iets er niet is. De juiste keuzes maken, dat is waar mensen van wakker liggen.
[column] Pretty in pin #9
Deel 9 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
[column] Verkeerde keuzes?
Een congres of seminar kan niet zonder koffiepauzes en borrel, en soms zetten de gesprekken die je dan voert je meer aan het denken dan het inhoudelijke programma daartussen. Zo hoorde ik onlangs Niet de Minste stellen dat de rol van merken in de toekomst minder groot gaat worden.
[column] Het belang van een logo
Logo’s zijn fascinerend. Niet alleen logo’s, maar ook vlaggen, heraldische wapens en familietekens. Het zijn uitingen van identiteit. Tekens die op zichzelf misschien niet veel om het lijf hebben, maar die een wereld aan verhalen ontsluiten als je je erin verdiept.
[column] Weinig kerstvreugde bij Nederlandse bureaus
Kyra Roest doet een oproep aan de bureaubazen in Nederland: stuur meer kerstkaarten! Roest deed een rondje langs de velden en kwam tot de conclusie dat het met de kerstvreugde over de grens beter is gesteld. Een paar tips ter inspiratie.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing