Klaus van den Berg

Klaus van den Berg

Werkt bij: Klaus van den Berg BV

Functie: DGA

Biografie Klaus van den Berg werkt in marktonderzoek, strategie en trends voor bedrijven, overheden en goed doelen. Hij publiceerde over trends in Avenue, Blvd., DutcH (4 jaar trend editor), L’Officiel Hommes NL (2 jaar trend editor) en MarketingTribune. De Speaker’s Academy vertegenwoordigt hem als spreker. In 2016 viert hij zijn 25-jarig jubileum in het vak.

Recente artikelen van Klaus van den Berg

DIF Amsterdam: Diversiteit is de mode

11sep 201710:39
  • Food-en-retail
  • 11859 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenSmaakprikkelTrends

weblog Het modecollectief DIF is een nieuwe uitdager in Amsterdam. Nieuwe kleren heet van de naald vanuit de hoofdstad maar dan zonder de kapsones die daar helaas maar al te vaak en zonder reden of noodzaak bij horen. Juist het enthousiasme laten zien en voelen van een bont gezelschap van onbekende ontwerpers in een snel overzicht van elkaar opvolgende korte shows is een praktische aanpak voor inkopers, journalisten en publiek.

Vogue extra en vogue met 'Branding Heritage'

25jul 201711:08
  • Food-en-retail
  • 12786 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenMarketing

weblog Vogue, het wereldwijd bekendste merk van de modetijdschriften, zet sterk in op de groeiende marketingtrend van Branding Heritage, het activeren van onze onbewuste positieve herinneringen aan grote merken die zijn opgeslagen in de diepste lagen van ons collectieve geheugen. Niet alleen haalt Vogue de legendarische koningin van de zoete zwijmelpop, Céline Dion, weer uit de kast als een tijdloos wereldmerk waarover de muzikale meningen sterk uiteen blijven lopen.

HOT NOT 2017 - de radicale identiteit

9jan 201711:09
  • Food-en-retail
  • 13750 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenDoelgroepenTrends

weblog Markt- & trendonderzoekers Klaus van den Berg en Evelien Dieleman hebben de Hot-Not 2017 gelanceerd. Voor volgend jaar voorzien zij een radicale identiteitswisseling van de oude passieve consument die aan zijlijn blijft toekijken naar de nieuwe actieve burger die het heft in eigen handen neemt.

[trends] Hipsters en hun invloed op stijl en food zijn uit

21dec 201611:42
  • Food-en-retail
  • 17009 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • FoodTrendsDoelgroep

weblog Hipsters en hun invloed op stijl en food zijn uit, stelt Klaus van den Berg in de Jongereniconen 2017, de trendrubriek die deze week verschijnt. Er treedt millennial-moeheid op in marketing. Daarnaast signaleert hij bijzondere muziek met een knipoog in o.a. de über-hippe mannenkapsalon Cut Throat naast de Beurs van Berlage in Amsterdam. En worden dancefeesten weer helemaal donker. Hier de integrale tekst van zijn voorspelling van 4 trends.

Als je voornaam een merk is: Mathilde

31aug 201611:53
  • Food-en-retail
  • 9195 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenCreatieBranding

weblog Dit is een wake-up call voor de Koningin van de schone kunsten in de Veste Amsterdam. Als je voornaam een merk is, dan ben je Koninklijk, Marlene Dietrich, Jacky Kennedy of in Nederland Linda de Mol. Mathilde was een Zeeuws meisje, KLM-stewardess, Amsterdams fenomeen, levend kunstwerk, muze van Carel Willink, modekoningin van de jaren zeventig en ambassadrice van Fong-Leng, de meest tot de fantasie sprekende Nederlandse modeontwerper ooit.

Gay Pride Amsterdam 2016: maatschappelijke marketing door mensen en merken met ballen

29jul 201616:29
  • Content
  • 30805 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • ContentInteractieMarketing

nieuws Ieder jaar is Gay Pride in Amsterdam en dit jaar is de hoofdstad ook de locatie van EuroPride. In totaal duurt het festival maar liefst 15 dagen met ruim 200 activiteiten, bijeenkomsten, congressen en debatten. Het thema van de EuroPride is: ’Join our freedom, feel free to join us!’. Het festival is gestart en duurt tot en met 7 augustus deze zomer. De hoogtepunten zetten wij op een rij met enkele tips voor de komende dagen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken