[interview] LeasePlan lanceert global marketing campaign 'What's Next'

16okt 201716:37
  • Food-en-retail
  • 7968 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • OnlineCampagnesInnovatieMarketing

nieuws Met ruim 147.000 auto’s in Nederland en 1,71 miljoen auto’s in 32 landen is LeasePlan een der grootste leasemaatschappijen ter wereld. Over de vandaag wereldwijd uitgerolde nieuwe marketing-campagne What’s Next, spreken wij verantwoordelijken Dick van der Lecq -die met zijn bureau Etcetera embedded bij het merk zit- en cmo Leaseplan Sandra Tappermann-Pieper. De uitgebreide versie staat in de komende MarketingTribune print (MT18). Hier een preview van dit gesprek plus de première van de centrale film die LeasePlan vandaag presenteert.

Nieuw Grolsch Musketier exclusief verkrijgbaar bij Slag om Grolle 2017

16okt 201715:15
  • Food-en-retail
  • 3908 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingEvenementFood

nieuws Bierbrouwer Grolsch presenteert Grolsch Musketier, een nieuw bier dat speciaal voor 'de Slag om Grolle 2017' is gebrouwen. Dit evenement vindt plaats van 20 t/m 22 oktober in Groenlo, de geboorteplaats van Grolsch. Grolsch Musketier is exclusief tijdens het evenement als tapbier vanaf fust verkrijgbaar. De naam van het nieuwe bier is bedacht door lezers van de Twentsche Courant Tubantia. In totaal hebben veertien lezers deze naam ingezonden, meldt Grolsch.

Nieuwe cult-spot van Jansma Burdaard

16okt 201711:22
  • Bureaus
  • 4536 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesMarketingCommercialsReclame

nieuws Elke regio heeft zijn eigen cult-adverteerder. Al ruim twintig jaar is Jansma Burdaard een vertrouwd gezicht op de regionale televisie in Noord-Nederland. Befaamd zijn de Ameland-spotjes op Omrop Fryslan met Rients Gratama als flierefluitende vakantieganger en Feije Spoelstra als verongelijkte buurman. Het familiebedrijf pakt nu uit met de ultieme beunhaas.

BVA benoemt marketeers Van Schaick (Nestlé) en Smith (AS Watson) in bestuur - Cees Polman a.i. BVA-directeur

16okt 201711:18
  • Food-en-retail
  • 4381 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PersonenMarketing

nieuws BVA bond van adverteerders heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd: Valerie van Schaick, Head of Marketing and Communication Nestlë Nederland en Brenda Smith, Adjunct Directeur Marketing AS Watson. De dames treden dit najaar toe tot het BVA Bestuur onder voorbehoud van goedkeuring door de ALV in april 2018. Cees Polman neemt op tijdelijke basis de rol van Olaf Croon als BVA-directeur waar.

[Stelling] 'Nederlandse marketeer moet verantwoordelijkheid pakken als het gaat om duurzame packaging'

15okt 201708:18
  • Design
  • 7244 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws In de publieke opinie wordt de verpakkingsindustrie nog steeds als een grote vervuiler gezien. Is dat zo en waar ligt de verantwoordelijkheid? Bij de politiek, CEO, CMO of misschien zelfs het packaging designbureau? MarketingTribune vroeg een aantal designers te reageren op bovenstaande stelling.

[stelling] 'De Nederlandse marketeer moet zich nu al druk gaan maken om waarschuwingsteksten op de verpakkingen van zijn producten met suiker en vet'

14okt 201708:01
  • Design
  • 12020 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • MaatschappijPackaging

nieuws Zelfbenoemde voedselwaakhond Foodwatch stelt dat de zelfregulering faalt en dat de levensmiddelenindustrie onvoldoende doet om suiker, vet en zout in voedingsmiddelen te verminderen. Volgens het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) bleef het suikergehalte in vrijwel alle voedingsmiddelen de afgelopen vijf jaar gelijk. Volgens foodwatch.org dus een ‘kraakhelder signaal aan het nieuwe kabinet om de voedingsindustrie harder aan te pakken.’ Moet de Nederlandse marketeer wakker liggen? We vroegen drie packaging designers op bovenstaande stelling te reageren.

Oud-directeuren Uniekaas richten Best Cheese Holland op

13okt 201716:32
  • Food-en-retail
  • 18681 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Na de recente verkoop van Uniekaas aan DOC, hebben oud-directeuren van Uniekaas Willem Jan Rote en Paul Wilde een nieuw bedrijf binnen de kaasmarkt opgericht: 'Best Cheese Holland'. Best Cheese zal zich volgens de heren richten op kwalitatieve en innovatieve kaasspecialiteiten en -concepten. De reeds bekende merken Parrano en Tjiezi vormen de basis van het nieuwe bedrijf. Daarnaast vallen ‘De Goudse Waag’ (Gouda) en Coach Farm USA (Hudson Valley, NY USA) ook onder hun vlag.

Jumbo Veggie Chef brengt grootste huismerkassortiment vegetarische producten

13okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 18065 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOInnovatie

nieuws Jumbo Veggie Chef - het grootste huismerkassortiment vegetarische en veganistische producten van Nederland - ligt vanaf nu in de schappen. Jumbo Veggie Chef is een nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk met 40 verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep ‘flexitariërs’ die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis.

Vrijdag de dertiende gevreesd door één op vijf Nederlanders

13okt 201709:16
  • Food-en-retail
  • 18504 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Vandaag is het vrijdag de dertiende, de dag die van oudsher bekend staat als ongeluksdag. Pech ligt op de loer en daarom zijn mensen over de hele wereld extra op hun hoede. Maar in hoeverre staat de nuchtere Nederlander eigenlijk stil bij deze ongeluksdag? Vermijden zij zwarte katten of gaat deze dag ongemerkt aan hen voorbij? Onderzoek van International Card Services (ICS) wijst uit: maar liefst één op de vijf Nederlanders is vandaag extra voorzichtig. Zij gaan liever niet op reis, plannen geen belangrijke afspraken en lopen al helemaal niet onder een ladder door.

Olvarit tackelt zijn merkchallenges in videoreeks

12okt 201711:35
  • Online
  • 16278 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • VideoCampagnes

nieuws Olvarit heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin video een centrale rol speelt. Met deze online campagne wil het ouders van baby’s en kleine kinderen betrekken, informeren en inspireren rond gezonde voeding voor hun kleintjes. Hiermee wil het zijn belangrijkste categorie- en merkchallenges aanpakken. De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen TinyRiot!, MediaCom Beyond Advertising (MBA), Google en enkele bekende Nederlandse bloggers.

Blokker Holding verkoopt Intertoys aan Alteri Investors

12okt 201711:01
  • Food-en-retail
  • 12003 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenVerkoop

nieuws Blokker Holding en Alteri Investors (Alteri) hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van speelgoedketen Intertoys, met inbegrip van alle winkels van Bart Smit en Toys XL. De voorgenomen transactie is in lijn met de herziene strategie die op 16 mei 2017 door Blokker Holding werd aangekondigd. De toonaangevende speelgoedketen past goed bij Alteri, een gespecialiseerde investeerder in de Europese retailmarkt.

Vifit Sport sponsor van Pro Triathlon Team

12okt 201711:01
  • Sponsoring
  • 11542 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorshipSportmarketingFoodSport

nieuws Vanaf volgend jaar wordt Vifit Sport, het sportvoedingsmerk van FrieslandCampina, de nieuwe naamgevende partner van het Pro Triathlon Team. Dit is voorafgaande aan de Ironman World Championships in Kona, Hawaii, bekendgemaakt. Tegelijkertijd is meegedeeld dat de Zwitserse fietsenfabrikant BMC zijn partnerschap verlengt. De naam 'BMC Vifit Sport Pro Triathlon Team' wordt van kracht met ingang van volgend jaar. Vifit Sport zal als partner het team ook op het gebied van voeding ondersteunen.

Linda: 'Hallo Albert Heijn, enig idee wat Netflix & chill betekent?' - erotische boodschap Allerhande

12okt 201709:06
  • Food-en-retail
  • 7977 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CommunicatieWinkelenKlant

nieuws Bij de Albert Heijn weten ze kennelijk niet wat er bedoeld wordt met de uitdrukking 'Netflix & chill', signaleert Linda-nieuws door de nieuwe Allerhande bladerend (foto). 'Klanten op Facebook wel, en die wijzen Appie er smakelijk op', aldus de Linda-redactie. Bekijk hier de veelbesproken content en de hilarische reactie daarop. Albert Heijn reageerde intussen ook zelf gevat met deze nieuwe sexy maaltijdbox. En wij hebben een nieuwe uitdrukking geleerd.

Plus start met pilot duurzaam vervoer voor bezorgservice

11okt 201714:38
  • Food-en-retail
  • 8421 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Met de bakfiets Urban Arrow en een Stint Cargo test Plus nieuwe manieren om op duurzame wijze boodschappen te bezorgen. De pilot is een uitbreiding op de huidige vloot van duurzame transportmiddelen. De vervoersmiddelen worden ingezet voor de reguliere e-commerce service en voor Plus Express, een service waarbij bestellingen van klanten nog dezelfde dag worden bezorgd. Deze stap zet Plus als Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland om de bedrijfsvoering nog verder te verduurzamen.

Barbie vraagt aandacht voor gelijke kansen meisjes

11okt 201712:10
  • Bureaus
  • 10318 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • CampagnesMarketingMerkenBranding

nieuws Elk meisje ter wereld moet kunnen dromen en haar ambities kunnen najagen. Een boodschap die vandaag, op Wereldmeisjesdag, centraal staat en aansluit bij de filosofie van de 'You Can Be Anything'-campagne van Barbie. Doel van de campagne is om meisjes en hun moeders te overtuigen van het feit dat zij alles kunnen zijn en alles kunnen worden.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken