[interview] Bolton Alimentari en WWF verbeteren duurzaamheid en traceerbaarheid van visconserven

11okt 201708:54
  • Food-en-retail
  • 10212 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOMarketingFood

nieuws WWF Internationaal, WWF Italië en Bolton Alimentari, in Nederland bekend van het blikmerk Rio Mare met tonijn, hebben een nieuwe, internationale samenwerking aangekondigd om de duurzaamheid en traceerbaarheid van visconserven te vergroten. Het doel van deze vierjarige samenwerking is de implementatie van een nieuwe, betrouwbare inkoopstrategie. Daarbij helpt deze samenwerking Bolton Alimentari om haar ambitie te realiseren om over acht jaar 100% van haar vis uit duurzame bronnen te betrekken. We spreken de hoofdrolspelers.

Foodmaster lanceert nieuwe huisstijl met pop-up frituurcultuurmuseum

10okt 201715:40
  • Food-en-retail
  • 16942 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Foodmaster, de franchise cafetaria formule van FHC Formulebeheer, heeft maandag 9 oktober in aanwezigheid van ondernemers en partners een nieuwe huisstijl gelanceerd. Onder de noemer ‘De lekkerste sinds vroeger’ omarmt Foodmaster de traditionele cafetaria. Echter wel in een modern jasje. Met een muzikaal ‘frituurcultuur nummer’ van de Meisjes met de Wijsjes en de opening van een pop-up frituurcultuur museum werd de vernieuwde formule gelanceerd.

Nominaties BNO Packaging Talent Award 2017 bekend

10okt 201714:21
  • Design
  • 11529 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • AwardsPackaging

nieuws Voor de BNO Packaging Talent Award 2017 zijn vijf jonge ontwerpers/ontwerpstudenten genomineerd. Tijdens Superfast #4 tijdens de Dutch Design Week op 27 oktober in Eindhoven worden de winnaars bekend gemaakt. De casus - ontwerp een verpakkingsontwerp voor een biertje - kwam dit jaar van Brouwers Albert Heijn.

Foodverpakkingen optimaliseren voor online

10okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 11843 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingMarketingFood

weblog In vergelijking met andere branches blijft de online verkoop van food nog achter. Maar volgens kenners is het slechts een kwestie van tijd, want de digitale revolutie in food zet in hoog tempo door. De digitalisering zorgt voor nieuwe uitdagingen (en kansen) op het gebied van verpakkingen. Ben jij al voorbereid?

Zeperd voor Dove door 'witwas-commercial'

10okt 201711:31
  • Bureaus
  • 13481 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Social mediaCampagnesReclameMerken

nieuws Unilever-merk Dove heeft opnieuw publieke verontwaardiging geoogst met een reclame-campagne. Het cosmeticamerk moest excuses maken voor een inmiddels verwijderd minifilmpje waarin te zien is hoe een donkere vrouw haar shirt uittrekt en verandert in een blanke vrouw.

Redmint overgenomen door Goud Uberconnected

10okt 201710:44
  • Bureaus
  • 13044 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieZakelijkMarketingActivatie

nieuws Goud Uberconnected heeft brand-shoppermarketingspecialist Redmint overgenomen. Oprichter Léon Bosch blijft als managing director verbonden aan het in 2008 opgerichte bureau uit Amsterdam. De bestaande activiteiten van de bedrijfstak Goud Ubercommerce worden volledig geïntegreerd in Redmint. Partner Charles Borremans maakt bovendien de overstap naar Redmint om samen met Bosch het bureau te leiden.

TomTom benoemt Robert Bohemen als CMO

10okt 201709:18
  • Food-en-retail
  • 10578 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws TomTom, a-merk als het gaat om aanbod van navigatietechnologie, heeft Robert Bohemen (foto) aangesteld als Chief Marketing Officer. Robert heeft veel ervaring in het leiden van digitale- en veranderprojecten. Zijn belangrijkste taak wordt het verstevigen van TomTom’s positie op het gebied van navigatietechnologie. 'Nu is het tijd om onze marketingcapaciteiten te vergroten.'

[interview] 1HQ strijkt neer in Rotterdam

10okt 201708:00
  • Design
  • 10424 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • PackagingPersonalia

nieuws Global strategic brand design agency 1HQ - met vestigingen in Londen en New York en gespecialiseerd in FMCG - heeft onlangs een satellietkantoor geopend in Rotterdam onder leiding van regional director Eveline Rekers. Eveline is een marketingprofessional met jarenlange ervaring aan de klantzijde binnen de FMCG en werkte de laatste jaren als zelfstandige voor diverse opdrachtgevers. Met haar passie voor innovatie, branding en design was dit een prachtige kans om de overstap naar de bureauzijde te maken met de uitdaging een nieuw kantoor in Rotterdam te starten.

Mr. Brand laat stellen stoeien met Leen Bakker

10okt 201700:42
  • Bureaus
  • 12774 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsInspiratieWebwinkelCampagnes

nieuws Reclamebureau Mr. Brand introduceert een brede, massamediale campagne voor Leen Bakker, waarin stellen samen moeten slagen in een loods van het woonwarenhuis. De campagne is sinds afgelopen weekend online en wordt ondersteund met uitingen op tv, in de bioscoop, via social media, de folder en winkelmaterialen.

Btw omhoog: boodschappen duurder

9okt 201715:01
  • Food-en-retail
  • 9833 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantPolitiek

nieuws Het lage btw-tarief gaat van 6 naar 9 procent, meldt De Telegraaf na uitgelekte plannen van Rutte III te hebben opgevangen. Hierdoor worden de dagelijkse boodschappen duurder, net als een bezoek aan horeca, de kapper of een dagje pretpark. Terwijl meer groentenconsumptie vanuit volksgezondheidsoverwegingen door diverse instanties wordt aangemoedigd, worden de kosten hiervoor op de AGF-afdelingen in de retail straks door 9 procent btw omhoog gejaagd.

'Ouwe taart' tegen eenzaamheid bij ouderen

9okt 201711:36
  • Food-en-retail
  • 9456 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingMVOFood

nieuws Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting 'Met je hart', die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap volgens het trio Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart, dat horecaondernemers in heel Nederland uitnodigt om deel te nemen aan het initiatief 'Ouwe taart'.

McDonald's test McVegan in Finland

9okt 201711:15
  • Food-en-retail
  • 8945 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketingFood

nieuws McDonald’s is met de zogenaamde ‘McVegan’ aan het testen in Finland, waar de nieuwe burger in een restaurant verkrijgbaar is. Wereldwijd is er grote belangstelling voor deze food-innovatie door het merk dat voor velen synoniem is aan vlees. De McVegan burger is gemaakt van soja, de Finse vestiging biedt ook vegan frietjes, waar de McDonald’s friet normaliter in dierlijk vet worden gebakken.

[FIM] Binge Watch editie > top food video's

6okt 201715:18
  • Food-en-retail
  • 24102 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingStorytellingFood

nieuws Het nieuwe Food Inspiration Magazine is uit. Surprise! Voor deze bingewatch pop-up editie van Food Inspiration heeft de FIM-redactie aan het hele team gevraagd een top 3 te maken van hun favoriete Food Inspiration video's allertijden. 'Pak de popcorn erbij en ga er lekker voor zitten.' FIM geeft traditiegetrouw aan volgers van platform Food&Retail van MarketingTribune een gratis link naar dit spetterende online magazine. Enjoy in enorme mate!

'Behagen van shoppers vraagt ook om nieuwe durf'

6okt 201711:21
  • Food-en-retail
  • 19804 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketingWinkelen

nieuws Marktpenetratie is king. ‘Availability’ speelt immers een cruciale rol bij het verleiden van shoppers. Een merk dat niet in de schappen staat, wordt immers niet gekocht, zo geldt de gedachte van marketinggoeroe Byron Sharp. Op het recente Smart Insights Event, dat gehouden werd vlakbij Wijk bij Duurstede, werd die gedachte nog eens haarfijn ontleed. Michèle van Waterschoot, Head of Brand and Customer Experience van GfK, komt tot de conclusie dat Byron Sharp het vaak bij het rechte eind had, terwijl de nieuwe tijd ook om nieuwe marketingwetten vraagt.

[interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver

6okt 201708:41
  • Food-en-retail
  • 16513 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 115 gesprekken hieronder. Als nummer 116 interviewt de redactie Food&Retail de legendarische wijnschrijver en -persoonlijkheid en Nijenrodiaan Hubrecht Duijker, die net een nieuw boek uitbracht: 'Gejaagd door de wijn'. Het is zijn 118de uitgave. Duijkers persoonlijke wijnfavoriet is Grüner Veltliner uit Oostenrijk. Het vak van proeven, ruiken en beschrijven van wijn evenals de marketing van wijn blijven hem boeien. 'Maar aan handelen in wijn ben ik nooit begonnen. Ik moet er niet aan denken om mijn relatie met wijnleveranciers te verstoren door ineens concurrent van ze te worden.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken