[interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver

6okt 201708:41
  • Food-en-retail
  • 16514 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 115 gesprekken hieronder. Als nummer 116 interviewt de redactie Food&Retail de legendarische wijnschrijver en -persoonlijkheid en Nijenrodiaan Hubrecht Duijker, die net een nieuw boek uitbracht: 'Gejaagd door de wijn'. Het is zijn 118de uitgave. Duijkers persoonlijke wijnfavoriet is Grüner Veltliner uit Oostenrijk. Het vak van proeven, ruiken en beschrijven van wijn evenals de marketing van wijn blijven hem boeien. 'Maar aan handelen in wijn ben ik nooit begonnen. Ik moet er niet aan denken om mijn relatie met wijnleveranciers te verstoren door ineens concurrent van ze te worden.'

NTR skipt regenboog-Piet

5okt 201713:33
  • Food-en-retail
  • 16470 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekEvenementFood

nieuws Een kleine stap voor de publieke omroep, een grote voor marketeers: hoe ziet het aanstaande Sinterklaasfeest er visueel uit? Daarin speelt de NTR een doorslaggevende rol via het Sinterklaas Journaal, dat de beeldvorming domineert. Marketeers en hun bureaus stemmen hier hun retail- en merkcampagnes op af. De roet-Piet speelt in het journaal vanaf half november 2017 de hoofdrol, volgens het laatste nieuws. De ontwikkelingen in Catalonië beïnvloeden de verhaallijn niet.

Coolblue breidt bezorgdienst uit

5okt 201712:21
  • Online
  • 10746 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceProducten en diensten

nieuws Coolblue wil 1.000 extra bezorgers aannemen. Zo wil de online retailer nog meer witgoedleveringen zelf in handen nemen. Vorig jaar werd CoolblueBezorgt gelanceerd. Met deze gratis bezorgservice kreeg de online retailer meer grip op de last mile delivery van zijn grote pakketten.

Staatsloterij slaat nieuwe koers in met focus op voorpret

5okt 201709:29
  • Bureaus
  • 18204 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCommercialsBrandingCampagnes

nieuws De Staatsloterij slaat communicatief een 'andere, vernieuwende weg' in. De eerste campagne binnen deze herpositionering door TBWA\Neboko heet 'De 10e kan het gebeuren…' en focust meer op 'het sympathieke, frivole, aanstekelijke optimistische gevoel dat je ervaart zodra je een Staatslot in handen hebt'. Simpel gezegd: op de voorpret.

Ruim 1200 restaurants aangesloten op nieuwe reserveringsplatform BookDinners

5okt 201709:14
  • Food-en-retail
  • 10117 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform 'BookDinners'. BookDinners wordt volgens KHN hét reserveringsplatform van, voor en door restaurants: 'Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al 1200 restaurants actief op BookDinners. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument. We streven er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.'

Modelauto's van Max Verstappen direct na Grand Prix-winst uitverkocht

4okt 201715:42
  • Food-en-retail
  • 18284 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • CampagnesWinkelenMarketing

nieuws De populariteit van Jumbo’s spaaractie was al flink, maar nam nadat Max Verstappen in Maleisië de Grand Prix won een enorme vlucht, meldt de retailer. 'Zo razendsnel als Max Verstappen racete, zo vliegensvlug bestelden de laatste Jumbo klanten de limited edition modelauto’s op Jumbo.com.'

Justin Sandee aangesteld als Hoofd Sales bol.com

4okt 201715:29
  • B2b
  • 12309 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Sales

nieuws Justin Sandee is per 1 september 2017 gestart als Hoofd Sales bol.com Retail Media Groep. In zijn functie is Sandee verantwoordelijk voor de salesactiviteiten binnen de bol.com Retail Media Groep.

[video report Cityguys 2] Shaken not stirred: cocktails in Amsterdam

4okt 201711:20
  • Food-en-retail
  • 10634 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws De 'Cityguys' willen belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit hun hoofdstad Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. In deel 2 uit de serie 'Cityguys Selectie' leren we wat er tegenwoordig gebeurt op het cocktail-vlak.

Praxis en Noise richten zich op alle makers

4okt 201709:49
  • Bureaus
  • 11183 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersMerkenCommercialsCampagnes

nieuws In iedereen schuilt een maker. Een instinct om zelf dingen te repareren, te renoveren of te creëren. Daar draait het in de nieuwe geïntegreerde Praxis-campagne om. Of je nu groot of klein bent, ervaren of onervaren, Praxis wil iedereen verder helpen in het maakproces via workshops, persoonlijk advies en online stappenplannen.

[interview] Maggi en ‘Foodie of the Future’ Boerdam lanceren samen 'Maggi Dagje Geen Vlees'

4okt 201709:15
  • Food-en-retail
  • 13313 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMarketingInterview

nieuws Foodmerk Maggi brengt in samenwerking met foodblogger Isabel Boerdam (27) een opmerkelijke product-extentie op de markt: 'Maggi Dagje Geen Vlees’. Wij spreken Boerdam, die eerder voor AH, Nespresso, Zespri en Garden Gourmet werkte, over de achterliggende marketinginsights van de lancering en over de promotie. 'Het label "vegetarisch" spreekt lang niet iedereen aan en "meer groente" is een stuk aantrekkelijker voor de meeste mensen.' Als een recept van een Dagje Geen Vlees wordt gevolgd, krijgt de consument volgens Maggi 120 procent van de aanbevolen dagelijks hoeveelheid groente binnen.

Henkjan Smits en Kakhiel in jury Namespotting 2017

4okt 201700:36
  • Media
  • 14639 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BrandingMerkenAwardZakelijk

nieuws Wat is de Naam van het Jaar? Deze prijs van Namespotting voor de beste bedrijfsnaam wordt dit jaar voor de derde keer toegekend. De organisatie heeft wederom een deskundige jury samengesteld, met een paar opmerkelijke namen erin.

Greenpeace vs Coca-Cola wegens plastic soep

3okt 201715:59
  • Food-en-retail
  • 8738 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOCampagnes

nieuws Greenpeace opent met 'een wereldwijde campagne' deze week de aanval op Coca-Cola. Volgens de milieuorganisatie zou de organisatie van veel frisdrankmerken ‘bij uitstek verantwoordelijk zijn’ voor de enorme berg aan wegwerpplastic die in oceanen drijft. 'Coca-Cola flest de zee, stop de plastic vervuiling', claimt Greenpeace. Een pittige pay off waar Coke zich heftig van distantieert.

Feministisch statement Glamour: #PoweredbyWomen

3okt 201710:50
  • Media
  • 14193 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BrandingTijdschriftenInspiratieMerken

nieuws Glamour lanceert op 3 oktober wereldwijd in zeventien landen haar november-nummer, dat volledig door vrouwen is gemaakt. In alle landen – van Frankrijk, Spanje en IJsland tot aan de VS, Zuid-Afrika en Brazilië – staat actrice en activist Zendaya in het Stella McCartney-shirt op de cover. Glamour wil met de campagne #PoweredbyWomen een bijzonder statement maken voor feminisme en gendergelijkheid en wil hiermee wereldwijd vrouwelijk talent ondersteunen en stimuleren.

H&M-zusje Arket opent flagship in voormalige Scheltema store, Koningsplein Amsterdam

3okt 201709:13
  • Food-en-retail
  • 5379 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws In het voormalige Scheltema op het Koningsplein komt Arket, de nieuwste formule van kledingketen H&M. Arket opende in augustus de deuren in een van de vermaardste winkelstraten van Londen: Regent Street. &Other Stories is ook van de H&M Group en heeft al een winkel om de hoek van het Koningsplein. In de Kalverstraat zijn meerdere H&M-filialen actief plus op het Leidseplein, dus Arket vergroot de Zweedse greep op de Nederlandse fashionmarkt.

300 cafés openen bockbierseizoen met Brand

2okt 201714:37
  • Food-en-retail
  • 8246 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementMarketing

nieuws De toppen van de bomen kleuren donkerrood en het weer begint nu echt te veranderen. Nederland kan zich opmaken voor de warme, robuuste smaak van de herfstbieren. Op vrijdagavond 29 september vierde Brand 'De eerste slok van de herfst'. In 300 Brand Proeflokalen werd feestelijk een vat Brand Dubbelbock aangeslagen. Ook de andere speciaalbieren, Imperator en Porter, zijn vanaf nu weer volop verkrijgbaar.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken