[livestream] Apple lanceert in Steve Jobs Theater nieuwe iPhones - 'One more thing...'

12sep 201716:34
  • Food-en-retail
  • 13387 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • WebInnovatieMarketing

nieuws Vandaag houdt Apple zijn eerste media-event in het gloednieuwe Steve Jobs Theater op het cirkelvormige hoofdkwartier te Cupertino. Het betreft de lancering van de nieuwe iPhone 8 en X. Bekend is dat de technische innovaties van Apple trendsettend zijn, op een nieuwe iPhone wordt echter al lang gewacht. Over de toestellen is al het een en ander uitgelekt. Volg via MarketingTribune de livestream van de presentatie en lees wat we intussen al weten.

ANWB pakt de dubbel in WUA Digital Excellence Monitor 2017

12sep 201712:04
  • Online
  • 10177 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalKlantenserviceKlantenOnderzoek

nieuws ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden op hun website de allerbeste digitale klantervaring. Dat blijkt uit de Digital Excellence Monitor van onderzoeksbureau WUA, dé jaarlijkse digital customer experience benchmark die vandaag voor de tweede keer verschijnt. ANWB.nl pakt de dubbel. In de Automotive branche leidt de organisatie voor verkeer en toerisme met een eindscore van 80 en in de Verzekeringsbranche gaat ANWB óók aan kop met een eindscore van 80.

Vier kenmerken van de moderne consument vertaald naar de verpakking

12sep 201711:48
  • Food-en-retail
  • 12482 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackaging

weblog De opkomst van e-commerce heeft het consumentengedrag de afgelopen jaren sterk veranderd. Niet het bedrijf of merk, maar de klant bepaalt. Hoe zorg je dat je relevant blijft voor de klant? Alles draait om de ultieme klantbeleving. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol.

Pilot McDelivery in Amsterdam succesvol afgerond

12sep 201711:46
  • Food-en-retail
  • 11420 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws De pilot van McDonald’s met McDelivery in Amsterdam is een succes. Sinds 4 juli zijn acht restaurants in Amsterdam van start gegaan met de bezorging via UberEATS van versbereide McDonald’s producten, waar en wanneer gasten daarvan willen genieten, meldt de restaurantketen.

Dirk en DekaMarkt op bio-toer tijdens en na Bio10daagse

12sep 201709:29
  • Food-en-retail
  • 10205 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Klanten van Dirk van den Broek en DekaMarkt hebben voortaan nog meer keuze in biologisch, melden beide retailketens. De 200 supermarkten die onderdeel uitmaken van de Detailresult Groep hebben hun assortiment namelijk flink uitgebreid. Tijdens de Bio10daagse zetten ze deze productgroep in de schijnwerpers. Deze uitbreiding sluit aan bij de visie van beide bedrijven op verantwoord ondernemen.

DIF Amsterdam: Diversiteit is de mode

11sep 201710:39
  • Food-en-retail
  • 12494 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenSmaakprikkelTrends

weblog Het modecollectief DIF is een nieuwe uitdager in Amsterdam. Nieuwe kleren heet van de naald vanuit de hoofdstad maar dan zonder de kapsones die daar helaas maar al te vaak en zonder reden of noodzaak bij horen. Juist het enthousiasme laten zien en voelen van een bont gezelschap van onbekende ontwerpers in een snel overzicht van elkaar opvolgende korte shows is een praktische aanpak voor inkopers, journalisten en publiek.

Onlinemarketeer Van Keulen: 'Nieuwe Jumbo-app maakt boodschappen doen gemakkelijker want inspreekbaar'

11sep 201708:49
  • Food-en-retail
  • 9989 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AppsMarketing

nieuws Dankzij een innovatieve nieuwe feature in de mobiele app van Jumbo Supermarkten zijn papieren boodschappenlijstjes binnenkort verleden tijd. Door de Jumbo app te openen en de gewenste boodschappen in te spreken, kunnen klanten digitale boodschappenlijstjes ook met hun stem opstellen en aanvullen. Roy van Keulen (Jumbo): 'Met de nieuwe spraakfunctie in de app kun je benodigde producten inspreken voor je ze weer bent vergeten.'

Action viert 1000ste winkel - marketing acties rond mijlpaal

8sep 201715:52
  • Food-en-retail
  • 22107 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

nieuws Sinds de opening van de eerste Action-winkel in Enkhuizen, draait het bij dit immens groeiende retailmerk allemaal om kleine prijzen en grote verrassingen. Zo stelt men zelf. Intussen is de 1000ste winkel open, in amper 24 jaar. Dat blijft niet onopgemerkt. Action lanceert deze speciale '1000 winkels'-film en presenteert de internationale actiesite www.action.com/1000.

Nespresso maakt emotie tastbaar

8sep 201711:17
  • Food-en-retail
  • 18099 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingInterview

weblog Nespresso is een van de meest bijzonder 'love brands' in de wereld. Er zijn weinig bedrijven die zo consistent en consequent aan hun merk bouwen en zoveel nadruk op emotie weten te leggen. Dat doen ze niet alleen door een perfect product te leveren maar vooral door een unieke en eigenzinnige 'route to market' neer te zetten. Nespresso is inmiddels al 25 jaar aanwezig in Nederland. Ik kreeg de unieke kans om een interview met Mark Ruijgrok -market director Nespresso Nederland- te hebben en een dieper inzicht in hun bijzondere verhaal te krijgen. Dit interview hielden we uiteraard in een van de winkels. Daar gebeurt het immers!

[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc biologische kant-en-klaar maaltijden

8sep 201700:02
  • Food-en-retail
  • 15010 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInterviewStartups

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 113 interviewt de redactie Food&Retail Cor Jansen - oprichter en frisbakken cmo van 'Kooc', nu in samenwerking met Ralph Moorman (op de foto rechts). 'Vergeet wat je weet over kant-en-klaar', adviseert Kooc. Hieraan werkt Jansens team door dagverse biologische maaltijden van hoge kwaliteit in eigen keuken te bereiden en te bezorgen in heel Nederland. Sinds kort ook te koop bij winkelketen Ekoplaza en binnenkort bij onze Zuiderburen. Kooc brandt van ambitie.

Disco Total versus Bordello A Parigi in Club Claire Amsterdam

8sep 201700:01
  • Food-en-retail
  • 8891 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TrendsWebwinkel

nieuws De bekende underground-party Disco Total organiseert de volgende editie samen met het illustere Italo-platenlabel Bordello a Parigi. De twee toonaangevende organisatoren van Italo-feesten gaan voor het eerst samenwerken op vrijdag 8 september in de nieuwe Club Claire in Amsterdam. In twee zalen gaan zij met op vriendschappelijke wijze de muzikale strijd met elkaar aan. Neem je eigen Disco Total wapperplaat mee of schaf een nieuwe aan voor een prijs die je zelf bepaalt.

Een pakketdienst die ervoor zorgt dat de merkbeleving tot een nulpunt daalt

7sep 201711:33
  • Food-en-retail
  • 11655 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Customer Journey

weblog Er wordt meer en meer online besteld en ook via dit distributiekanaal is het belangrijk om de merkbeleving waar te maken. Door alle contacten tijdens de klantreis - zoals dat zo mooi heet - vanuit het merk in te vullen. De bezorging is een belangrijk onderdeel van deze klantreis, want dan krijg je uiteindelijk het merk in handen.

AH lanceert Allerhande chatbot via Facebook Messenger

7sep 201710:11
  • Food-en-retail
  • 11078 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantMarketing

nieuws Om lekker en gezond leven voor iedereen een beetje makkelijker te maken, meldt Albert Heijn de Allerhande chatbot via Facebook Messenger te introduceren. 'Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kun je zelf snel een recept naar jouw smaak vinden en al je kookvragen stellen aan de culinaire experts van Allerhande.'

Redesign 'Handmade by Van Strien' door SoGood

7sep 201709:12
  • Design
  • 10971 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws SoGood Design is verantwoordelijk voor het redesign van de verpakkingen van de koekjes en zoutjes van ‘Handmade by Van Strien’. Banketbakkerij Van Strien levert niet alleen aan banketbakkerijen, maar heef ook een eigen merk voor het retailkanaal. Jaques van Strien, derde generatie eigenaar en directeur van Van Strien Banketbakkerij: ‘Na aanpassing van onze biologische koekjes door SoGood is het nu de beurt aan ons kernassortiment. Er kwamen wat nieuwe smaken bij en de bestaande moesten voor de consument wel herkenbaar blijven.’

Genomineerde [5] NRW Jaarprijs 2017 - AaBe Fabriek in Tilburg

7sep 201708:51
  • Food-en-retail
  • 7696 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws NRW staat voor de Nederlandse Raad Winkelcentra en verenigt deskundigen, belanghebbenden en vernieuwers binnen de winkelomgeving. Vandaag wordt tijdens het Jaarcongres de winnaar van de NRW Jaarprijs 2017 bekend gemaakt in Theater Amsterdam. In een serie heeft MarketingTribune i.s.m. NRW de unieke kwaliteiten van de vier genomineerde projecten zoals door hen zelf gepresenteerd nader toegelicht. Alleen een laatste heeft u nog te goed: deel [5]: Genomineerde AaBe Fabriek in Tilburg.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken