Intertoys publiceert ranglijst met speelgoed-toppers in aanloop naar Sint en Kerstmis

8nov 201711:16
  • Food-en-retail
  • 9880 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenementOnderzoek

nieuws Robotica, educatie en unboxing vormen de belangrijkste trends op speelgoedgebied in aanloop naar Sinterklaas en Kerstmis. Hatchimals surprise eieren, de Nintendo Switch en LOL verrassingsballen zijn het meest populaire speelgoed, maar worden op de voet gevolgd door robots, drones en ander technisch speelgoed. Ook bij meisjes wordt dit steeds populairder. Dat voorspelt marktleider Intertoys op basis van deze speelgoed top 10 voor de komende feestdagen.

Nielsen lanceert Digital Ad Ratings in Nederland

8nov 201710:43
  • Media
  • 16118 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekOnline advertisingBereikDigitaal

nieuws Nielsen stelt Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland. Sinds de lancering in 2011 is deze dienst wereldwijd, in meer dan dertig landen, een standaard geworden voor de onafhankelijke meting van online reclamecampagnes. Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes op desktop, tablet en smartphone.

Brands and the City: welke kledingmerken scoren in tv-series?

8nov 201709:44
  • Media
  • 14666 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenOnderzoekTelevisieContent

nieuws In de Amerikaanse tv-serie Sex and the City worden het vaakst kledingmerken en fashion designers genoemd. Gemiddeld wordt er 1,4 keer per aflevering een kledingmerk genoemd. Dit blijkt uit onderzoek van online fashion platform Winkelstraat.nl, dat ruim 100 televisieseries analyseerde.

Kokoro Amsterdam werkt voor betaal-app Payconiq

8nov 201709:43
  • Bureaus
  • 12433 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online betalenKassabonAppsKlanten

nieuws Payconiq is een nieuwe mobiele betaaldienst waarmee je verrassend eenvoudig kan betalen onder vrienden, in (web)winkels, restaurants én andere diensten zoals een apotheek of dokter. Na een strategische en creatieve pitch heeft Payconiq gekozen voor reclamebureau Kokoro Amsterdam.

Rabobank krijgt koekje van eigen deeg: 'Daden, geen woorden'

8nov 201709:22
  • Bureaus
  • 16650 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesMVOMaatschappijMerken

nieuws 'Stel je eens voor...' klinkt het in de nieuwe commercial van Rabobank, die voortkomt uit de veelbesproken 'Rabopitch'. Directeur Elif Algu van reclamebureau Branding a Better World vond daar iets van en heeft nu een eigen versie gemaakt van de Rabo-campagne 'Growing a Better World Together'. 'Als zelfs banken zich laten voorstaan op hun goede gedrag, dan mogen wij dat helemaal.'

[video interview] Peter Fedchenkov van INS: 'Grote merken omzeilen straks retailer met houdbare producten'

8nov 201709:16
  • Food-en-retail
  • 4200 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelenInnovatie

nieuws Een aantal grote levensmiddelenproducenten, waaronder Mars, Unilever en Reckitt Benckiser, sluit zich aan bij het nieuwe Engelse digitale platform INS. Dat stelt hen volgens vakblog Foodlog in staat om rechtstreeks aan consumenten te gaan leveren. INS wordt in 2018 getest. Volgens INS zullen de merkartikelen tot circa 30% goedkoper kunnen zijn omdat de marge en bonussen voor de supermarkten wegvallen uit de opbouw van de consumentenprijs. Een ontwikkeling die overslaat naar Nederland?

Voetballer Fellaini maakt ruzie met sponsor New Balance

7nov 201715:54
  • Sponsoring
  • 10529 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbal

nieuws De Belgische voetballer Marouane Fellaini ligt op ramkoers met zijn schoensponsor New Balance. De aanvaller van topclub Manchester United heeft bij het Hooggerechtshof in Londen een rechtszaak aangespannen tegen het Amerikaanse sportmerk.

Duurzaam verpakken in de e-commerce keten

7nov 201710:45
  • Food-en-retail
  • 10543 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackagingMarketing

weblog Duurzaam verpakken blijft een belangrijk aandachtspunt binnen e-commerce. Zeker nu het aantal online bestellingen blijft toenemen. Verpakken moet en kán efficiënter, gelet op materiaalgebruik, grootte, vorm en hergebruik. Daarnaast spelen verpakkingen een belangrijke rol in de strijd tegen verspilling.

Bol.com haalt het fenomeen Singles Day naar Nederland

7nov 201710:41
  • Online
  • 7253 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Innovatie

nieuws Bol.com haalt de populairste winkeldag ter wereld naar Nederland: Singles Day. Daarmee introduceert de winkel op 11 november (11/11) een extra Nederlandse feestdag. In Azië is Singles Day het grootste winkelfenomeen dat er bestaat.

Driekwart marketing-professionals begrijpt consument niet

7nov 201709:10
  • Online
  • 7430 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Onderzoek

nieuws Een nieuw onderzoek van Adobe en Goldsmiths, Reinventing Loyalty: The New Loyalty Experience, heeft aangetoond dat een ruime meerderheid (75%) van de marketing professionals moeite heeft om de snel veranderende consument bij te benen. De bedrijven die zich transformeren naar experience-gerichte ondernemingen waarbij de focus ligt op de behoeften van deze nieuwe consumenten, presteren echter maar liefst 14% beter dan de bedrijven die alleen traditionele loyaliteitsmethoden gebruiken.

Unilever bouwt Global Foods Innovation Centre - Paul Polman: 'We willen duurzame voedingsmiddelen toegankelijk maken'

7nov 201708:42
  • Food-en-retail
  • 10119 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFoodInnovatie

nieuws Precies een jaar na de aankondiging van de centralisatie van Unilever’s Foods R&D expertise vanuit Heilbronn (Duitsland), Poznan (Polen) en Vlaardingen in het Foods eco-system in Wageningen, heeft Unilever het startschot gegeven voor de bouw van haar nieuwe wereldwijde Foods Innovation Centre.

[onderzoek] 22 procent van de Nederlandse supermarkten heeft eigen bezorgservice

6nov 201715:41
  • Food-en-retail
  • 10028 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodVerkoop

nieuws Ruim een op de 5 Nederlandse supermarkten beschikt over een eigen bezorgservice. Dat blijkt uit onderzoek van Boodschappenspot. Daarbij gaat het om winkels van de supermarktketens Jumbo, Coop, Plus, Spar, Dekamarkt, Vomar en een aantal AH-franchisers. Veel van deze supers bezorgen de boodschappen - met hun eigen bezorgservice - vanuit het eigen filiaal bij de klant thuis. In totaal hebben 860 van de in totaal 3.893 onderzochte Nederlandse supermarkten een eigen bezorgdienst. Plus is koploper met 248 filialen met een eigen bezorgdienst.

SoFine: '5 food documentaires waarna plantaardig nog beter smaakt'

6nov 201715:38
  • Food-en-retail
  • 9511 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws De wereld van voeding is ingewikkeld, constatweert foodmerk SoFine. 'Goed dat er zoveel inspirerende food documentaires zijn gemaakt die je beeld verrijken en je laten nadenken over je eigen eetpatroon en het effect op de aarde. Wij snappen dat je door al die documentaires soms door de bomen het geredde oerwoud niet meer kunt zien. Daarom krijg je van ons wat food for thought voor je volgende tv-avondje. Daarna smaakt je plantaardige SoFine burger nóg lekkerder.' Dat belooft een kritische selectie.

Laurens Sloot (EFMI) zoekt partners voor 4G food&retail onderzoek

6nov 201710:22
  • Food-en-retail
  • 9281 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFoodOnderzoek

nieuws EFMI Business School is van plan om samen met de RUG de komende vier jaar een groot onderzoeksproject te doen in het kader van de Kennis- en Innovatie Agenda op het gebied van de 4 G's: Gezondheid, Gemak, Genieten en Goed gedrag (Groen). Deze trends vormen de belangrijkste groeidrijvers achter productverbeteringen en formulevernieuwingen, stelt initiator Laurens Sloot. 'We onderzoeken onder andere de fundamenten achter deze trends, de toepassingsvormen en de mate waarin deze trends waarde kunnen creëren voor consument, fabrikant en retailer.'

Bureau Jump! omgedoopt in Jump! Retail

3nov 201716:31
  • Food-en-retail
  • 26179 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Tien jaar na de oprichting van Jump!, verandert het Amsterdamse bureau haar naam in 'Jump! Retail'. Met deze naamswijziging wil Jump! Retail zich nog nadrukkelijker profileren als een omnichannel retailbureau. Jump!-oprichter Ernst-Jan Smids: “Wij zien een groeiende vraag bij onze klanten naar omnichannel gedreven marketingprogramma’s. Wij helpen onze klanten dagelijks hier invulling aan te geven. Met deze naamswijziging benadrukken wij onze expertise in en passie voor retail.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken