Bureau Jump! omgedoopt in Jump! Retail

3nov 201716:31
  • Food-en-retail
  • 26180 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Tien jaar na de oprichting van Jump!, verandert het Amsterdamse bureau haar naam in 'Jump! Retail'. Met deze naamswijziging wil Jump! Retail zich nog nadrukkelijker profileren als een omnichannel retailbureau. Jump!-oprichter Ernst-Jan Smids: “Wij zien een groeiende vraag bij onze klanten naar omnichannel gedreven marketingprogramma’s. Wij helpen onze klanten dagelijks hier invulling aan te geven. Met deze naamswijziging benadrukken wij onze expertise in en passie voor retail.

Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl

3nov 201713:58
  • Online
  • 18482 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

nieuws Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong kopen vanuit hun bedrijf Comparison Services, samen met aandeelhouders Denise Swaagman en Jaap de Jong, het platform Jurkjes.nl. De ondernemers zetten voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma in 2013 weer stappen in online fashion.

Albert Heijn start inline pilot

3nov 201711:23
  • Food-en-retail
  • 19852 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Albert Heijn is begonnen met een zogenoemde 'inline pilot' bij winkels in Rotterdam en Den Haag. In deze pilot worden online en offline-elementen met elkaar gecombineerd. Op die manier wil AH op de winkelvloer ook service bieden aan onlineklanten.

[interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCooks

3nov 201700:02
  • Food-en-retail
  • 25923 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewPortfolioFood

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 116 gesprekken hieronder. Als nummer 117 interviewt de redactie Food&Retail Sven Dirkzwager, general manager van MyCOOKS, een game changing food e-commerce bedrijf dat de wereld verovert. 'Bij MyCOOKS bestel je niet zomaar eten maar een eet-belevenis. Buiten onze vele verse gerechten hebben wij ook een lijn vriesverse producten, een trend die in Engeland al groot is en nu zijn weg vindt naar Nederland', aldus foodondernemer Dirkzwager. Daarnaast onderscheidt MyCOOKS zich met duurzaamheid, capaciteit en kunde van de Chefs. Met hoofdletter C.

Olympische sneak-preview van Holland Heineken House

2nov 201717:04
  • Sponsoring
  • 34926 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingOlympische SpelenActivatieSportmarketing

nieuws Het 14e Holland Heineken House staat tijdens de Olympische Winterspelen van 2018 in het moderne resort LaKai Sandpine in Gangneung, aan de oostkust van Zuid-Korea. Deze locatie ligt heel centraal ten opzichte van de Olympische schaatsbaan. Heineken en NOC*NSF komen begin 2018 ook met een driedelige documentaire-serie ter ere van 25 jaar 'HHH'. De documentaire ‘Holland bouwt een huis’ toont de bijzondere rol van dit concept.

Starbucks lanceert feestdagencup

2nov 201716:10
  • Food-en-retail
  • 13212 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Starbucks lanceert vandaag de nieuwe kerstcup! Voor het eerst gaat het om een cup die in te kleuren is zodat klanten nu ook hun eigen twist kunnen geven aan hun favoriete Starbucks-drankje, meldt de koffieketen. 'Koffiepartners' krijgen gratis drankjes.

Thuisbezorgd.nl en TripAdvisor maken samenwerkingsverband bekend

2nov 201712:22
  • Online
  • 10771 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Partnership

nieuws Thuisbezorgd.nl gaat een samenwerkingsverband aan met TripAdvisor. Hiermee wil het naar eigen zeggen de voordelen van het netwerk van ruim 31.000 restaurants van Takeaway.com te kunnen combineren met de desktopsite, mobiele website en app-ervaringen van TripAdvisor.

[boxtoernooi] Beursgang HelloFresh goed voor 318 miljoen euro - 'Marketing is alles'

2nov 201711:44
  • Food-en-retail
  • 13544 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Maaltijdbezorger HelloFresh gaat vandaag in Frankfurt naar de beurs voor 10,25 euro per aandeel, waarmee in theorie 318 miljoen euro wordt opgehaald, maar in praktijk ten hoogste 277 miljoen. Van de aandelen die HelloFresh uitgeeft, is 19 procent vrij verhandelbaar. 53 procent is in handen van investeringsmaatschappij Rocket Internet. Marketing is alles, zo zie je als je de omzet van de maaltijdbezorgers in Nederland afzet tegen de reclamekosten.

Ajax verlengt twee jaar met Herbalife

2nov 201711:35
  • Sponsoring
  • 13086 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • LeverancierPartnershipVoetbalFood

nieuws Ajax en Herbalife Nutrition hebben hun suppliership met twee seizoenen verlengd. Op sportpark de Toekomst ondertekende commercieel directeur Menno Geelen namens Ajax de vernieuwde overeenkomst die loopt tot en met juni 2019. Het wereldwijd opererende voedingsbedrijf zal hierdoor een bijdrage blijven leveren aan de voeding van het eerste elftal en Jong Ajax.

Fairtrade-week: Spar vraagt aandacht voor groene tas

2nov 201709:08
  • Food-en-retail
  • 12230 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingBelow the line

nieuws Tot en met 5 november vindt de jaarlijkse Fairtrade Week plaats. Ook retailketen Spar sluit daarbij aan, en niet alleen tijdens deze week maar gedurende het gehele jaar heeft Spar een Fairtrade gecertificeerde katoenen tas in het assortiment. In samenwerking met de producent en Stichting Max Havelaar heeft Spar in het afgelopen jaar een duurzame tas ontwikkeld, met respect voor mens, dier en milieu. Die tas verdient deze week wel wat extra aandacht.

Goedgemutste Breicampagne Nationaal Ouderenfonds en Innocent weer van start

1nov 201721:07
  • Design
  • 12602 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Maatschappij

nieuws De dagen worden korter en korter en over acht weken is Kerst alweer voorbij. Tijd voor feel good-nieuws en voor de Goedgemutste Breicampagne dus. Elk jaar zet het Nationaal Ouderenfonds zich samen met Innocent Drinks in voor de één miljoen eenzame ouderen die Nederland kent. Breisters, ouderen en vrijwilligers verzamelden zich vanmorgen voor een ritje met de Goedgemutste Breitrein richting Utrecht. In dit ‘rijdend paradijs voor mensen met een creatief én groot hart’ worden kleine mutsjes gemaakt om aandacht te vragen voor eenzame ouderen.

Winnaar BNO Packaging Talent Award: ‘Als packaging design het vak is dat ik de rest van mijn leven moet uitoefenen, hoor je mij niet klagen’

1nov 201713:16
  • Design
  • 12099 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • AwardsPackaging

nieuws Student Lennaert van ’t Loo heeft de BNO Packaging Talent Award 2017 gewonnen met zijn ontwerp voor een special edition IPA voor Brouwers van Albert Heijn, dit jaar de bedenker van de opdracht. Naast eeuwige roem ontving hij ook een prijzengeld van € 1.500,-. Volgens de jury sluit zijn ontwerp het best aan bij de merkuitstraling van Brouwers: ‘Het is een stoer ontwerp met een frisse kleurstelling en robuuste houtpatronen. Daarbij is goed gekeken naar de ontstaansgeschiedenis van IPA. De kracht van het ontwerp komt zeer goed tot zijn recht op de omverpakking van de sixpacks, die in het schap direct zouden opvallen.’ MarketingTribune sprak met de jonge designer.

Thuiswinkel.org komt in geweer tegen frauduleuze webshops

1nov 201712:19
  • Online
  • 12692 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceCampagnes

nieuws Met de enorme groei van de Nederlandse e-commercemarkt stijgt ook het aantal malafide partijen dat hier misbruik van wil maken. Daardoor worden steeds meer Nederlandse consumenten de dupe van oplichting of misleiding. Om die reden lanceert Thuiswinkel.org vandaag in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne 'Voorkom een online shoppingfail' waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online shoppen en hoe zij deze met het Thuiswinkel Waarborg kunnen vermijden.

Natwerk schept kinderwereld in commercial Intertoys

1nov 201712:00
  • Bureaus
  • 11478 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenDoelgroepenCommercialsCampagnes

nieuws 'Jouw speelgoed, jouw wereld.' Intertoys is woensdag gestart met een nieuwe campagne die bestaat uit een commercial voor web en tv waarin allerlei speelgoed met elkaar wordt gecombineerd. Net zoals kinderen dat zelf altijd doen. De commercial werd bedacht en gerealiseerd door Natwerk.

Fuse Communication stoot fashion-PR af naar Coebergh

1nov 201711:41
  • Bureaus
  • 15423 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieCommunicatiePRZakelijk

nieuws Vanwege de toenemende segmentatie binnen het PR-landschap heeft Fuse Communication besloten om een scherpe focus aan te brengen op de dienstverlening van het bureau. Om deze reden neemt Fuse per vandaag afscheid van het portfolio in fashion-PR, dat wordt overgedragen aan Coebergh Communicatie & PR. Alle overige klanten blijven behouden.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken