FrieslandCampina verkoopt Riedel

17aug 201715:42
  • Food-en-retail
  • 22134 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Merken

nieuws De Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment neemt Riedel B.V, producent van onder meer Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, DubbelDrank, Taksi en Extran over van FrieslandCampina. De verwachting is dat de transactie voor het einde van het jaar zal zijn afgerond en is mede afhankelijk van de goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt en het afronden van het medezeggenschapstraject.

Hunkemöller gaat winkels openen in Zwitserland

17aug 201713:23
  • Food-en-retail
  • 11442 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Winkelen

nieuws Na een succesvolle lancering in september 2016 van de webshop in Zwitserland gaat Hunkemöller ook winkels openen. Het doel is in 2017 vier winkels te openen. De eerste winkel staat gepland voor medio september 2017. Daarna zullen er elk jaar 8 tot 10 winkels worden geopend.

Genomineerden ABN AMRO Retailer of the Year bekend

17aug 201710:11
  • Food-en-retail
  • 11024 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws De genomineerden van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2017 – 2018’ verkiezing en de ‘ABN AMRO Webshop Awards 2017 – 2018’ zijn bekend. Negentig retailers maken kans op één of meerdere categorieprijzen. In de afgelopen maanden hebben ruim 260.000 consumenten meer dan 450 retailers beoordeeld. Daarmee zijn de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen de grootste consumentenverkiezingen van Nederland. HEMA is met zeven nominaties de grootste kanshebber op een categorieprijs, gevolgd door Media Markt die zes keer genomineerd is.

[Anneke Ammerlaan] Help me met niet verspillen

17aug 201710:07
  • Food-en-retail
  • 13040 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MVOMarketingFood

weblog Een paar weken geleden gebeurde het me weer: twee bakken mascarpone voor de prijs van één. Voor mijn toetje had ik er maar eentje nodig. Maar ja: als ik die ‘gratis’ tweede laat staan, ben ik wel een dief van mijn eigen portemonnee. Vanmorgen kwam ik tot de ontdekking dat die tweede bak nog steeds in de koelkast staat. Ver over de datum. Gevolg: die tweede bak belandde in de grijze container.

Lipton promoot groene ijsthee met begroeide buitenreclame

17aug 201709:03
  • Media
  • 16714 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • FoodReclameOutdoorMerken

nieuws Huh, een begroeide mupi!? Met een 'Green Wall' van gerecycled plastic op buitenreclame-mupi's brengt Lipton Ice Tea Green iedereen in groene sferen: 'Taste green, feel good.’ Om iedereen te verleiden tot deze verfrissende groene ijsthee in diverse fruitsmaken, valt Lipton nu op met een extra groene buitenreclame-special bij JCDecaux.

'Ziggo zet nieuwe standaard in gamer-experience'

16aug 201712:02
  • Sponsoring
  • 31004 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Online gamingSportmarketingInterviewMarketing

nieuws Race-fans kunnen zich op 15 augustus een Formule 1-coureur wanen tijdens de Ziggo eBattle F1, eenmalig op het circuit van Zandvoort. De selectie liefhebbers kwalificeerde zich op het Ziggo eCircuit in Hoog Catharijne. Mart Roumen, projectleider namens Ziggo, legt uit hoe het mediabedrijf massaal raceliefhebbers, gamers én millennials aan zich weet te binden. 'Jongeren krijgen door de eBattle een positiever beeld van Ziggo.'

Nederland passeert grens van 500 bierbrouwerijen

16aug 201711:46
  • Food-en-retail
  • 8358 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Consumenten

nieuws Nederland heeft de magische drempel van 500 bierbrouwerijen gepasseerd. Hiermee is het aantal brouwerijen weer terug op het niveau van de middeleeuwen toen vrijwel iedere stad een of meer eigen brouwerijen kende. Dat stelt de Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur (SENB), die begin 2017 is opgericht.

Dawn en Ambassadors maken merkfilm voor Bijenkorf

16aug 201710:38
  • Bureaus
  • 18532 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingCreatieCampagnesMerkenCommercials

nieuws 'Alleen bij de Bijenkorf.' Dat is de tagline van de eerste merkfilm sinds tijden van het bekende warenhuis. Reclamebureau Dawn en productiebedrijf Ambassadors werkten samen aan deze campagne, die niet gelinkt is aan een huidige sale of actie maar juist het bijzondere gevoel van de Bijenkorf illustreert.

DAY wint Red Dot voor Eindhoven Airport en KayaTea

16aug 201710:32
  • Design
  • 11078 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws DAY creative business partners wint twee Red Dot Awards voor high design quality met haar projecten voor Eindhoven Airport (spatial communication) en het Marokkaanse merk KayaTea (packaging).

Media kunnen economische vitaliteit binnenstad vergroten

16aug 201709:19
  • Food-en-retail
  • 8681 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConsumentenWinkelen

nieuws ‘Retail en media kunnen elkaar in de binnensteden heel goed versterken.’ Dat zegt Peter Joziasse, programmamanager van het Retail & Media Event, dat dinsdag 12 september in Hilversum wordt gehouden. Het event maakt deel uit van Dutch Media Week, waarin media in al hun facetten centraal staan voor de professional en het grote publiek.

Klarna biedt 'hassle free' propositie

15aug 201715:31
  • Online
  • 10277 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en diensten

nieuws Annette Verdouw stapte drie maanden geleden over van European Merchant Services naar aanbieder van betaaloplossingen Klarna. Ze is als marketingmanager verantwoordelijk voor de Nederlandse, Belgische en Franse markt. Verdouw wil het verschil met concurrenten de komende tijd benadrukken. De producten die daarbij passen – zoals met één klik betalen - worden vooral op basis van big data verkregen. Met name het doel van het product en het design op basis van deze (big) data zijn van toegevoegde waarde voor de gehele customer journey. ‘Het bedienen van 60 miljoen klanten en werken met 70.000 merchants geeft ons ongelooflijk veel inzicht, waar wij onze proposities steeds weer op aanpassen.’

Slim verpakt of misleidend?

15aug 201711:44
  • Food-en-retail
  • 15059 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingWinkelen

weblog Er is veel onderzoek gedaan naar de invloed van verpakkingen op consumentengedrag. Elementen zoals kleur, materiaal, vorm en gebruiksgemak beïnvloeden (onbewust) de perceptie en daarmee ook het gedrag van consumenten. Verpakkingen geven signalen af aan het onderbewustzijn om de klant te verleiden. Of misleiden, want in sommige gevallen roept de verpakking (bewust of niet) een onjuiste beeldvorming op.

[interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes

14aug 201716:52
  • Food-en-retail
  • 9824 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 112 interviewt de redactie Food&Retail Olaf Ouwerkerk, marketeer en de man achter het Rotterdamse snoepje 'Rotterdammertje'. De Rotterdammertjes zijn verkrijgbaar bij onder andere Euromast, Hotel New York Rotterdam Tourist Information, Donner en vanaf volgende maand bij Hudson Bay. Daarnaast natuurlijk via de website. ‘Ik heb wel bewust nagedacht over dit ontwerp. Over twee jaar mag iedere Rotterdammer denken dat het snoepje al meer dan 100 jaar bestaat......’

Natwerk schakelt Extince in voor mixdrank Sterkwater

14aug 201712:18
  • Bureaus
  • 15249 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingMerkenMuziekCampagnes

nieuws Hiphop bestond afgelopen week 44 jaar, maar 's Neerlands grootste hiphop-hit vierde ook een jubileum: 'Spraakwater' van Extince is inmiddels 21 jaar oud. De rapper krijgt een opmerkelijk eerbetoon in een commercial voor de nieuwe mixdrank Sterkwater. Campagne én drankje zijn bedacht door reclamebureau Natwerk.

Ikea: het is leven is onvoorspelbaar, maar wel duurzaam

11aug 201712:22
  • Food-en-retail
  • 23315 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Showroomtraffic

nieuws De nieuwe catalogus van Ikea komt er weer aan. Dit jaar huldigt het Zweedse zelf-doe woonwarenhuis het motto: de onvoorspelbaarheid van het leven. Marketing die inspeelt op een multifunctioneel gebruik van de huiskamer en de oproep het huis duurzamer te maken.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken