Ferdi Ertekin (Gazelle): 'Van minder goede producten is geen sprake meer'

1nov 201711:16
  • Food-en-retail
  • 7012 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieInnovatie

nieuws Gazelle heeft de CityGo stadsfiets gelanceerd. Die moest natuurlijk even getest worden, daarom reisde MarketingTribune af naar Rotterdam voor een heuse lifestyle CityGo Tour. Na afloop spraken we met commercieel directeur Ferdi Ertekin over de huidige staat van het fietsmerk.

[interview] 7 vragen aan Mary Hoogerbrugge over Effie 2017

1nov 201710:58
  • Food-en-retail
  • 9925 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingOnderzoekAward

nieuws Mary Hoogerbrugge is merkspecialist bij bureau De Positioneerders uit Breukelen, met als aandachtsgebieden merkpositionering, strategie en effectiviteit. Daarnaast is zij prominent lid van de Hoofdjury van de Effie en voorzitter van de Effie Stuurgroep. Op 31 oktober zijn die 's avonds uitgereikt in het Concertgebouw Amsterdam, met twee Gouden Effies voor food cases (Dorito's en Wakker Dier). We spreken Mary over de Effie-oogst 2017.

Dankzij deze nieuwe trends is digital signage krachtiger dan ooit

1nov 201710:31
  • Food-en-retail
  • 8924 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • WinkelenMarketingcommunicatie

weblog Digital signage, ook wel narrowcasting of beeldschermcommunicatie, wordt door veel retailers en horeca-ondernemers nog altijd als ingewikkeld en duur beschouwd. Dat is anno 2017 gelukkig niet meer het geval. Met de voortgang van de techniek wordt het gemakkelijker inzetbaar en komen de prijzen omlaag. Digital signage is dus voor meer mensen toegankelijk dan ooit. En dat is een mooi moment om eens te kijken naar de laatste trends op dit gebied.

The Others introduceert vernieuwde VVV Cadeaukaart

1nov 201710:12
  • Bureaus
  • 7725 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online betalenWinkelenCommercialsCampagnes

nieuws Na 42 jaar wordt de papieren VVV-cadeaubon vervangen door een plastic kaart die met een zelf te kiezen bedrag te laden is en ook online kan worden ingewisseld. De vernieuwde VVV Cadeaukaart biedt van alle cadeaubonnen in Nederland het grootste cadeau-aanbod in winkels én webshops. VVV Cadeaukaart heeft The Others Creativity geselecteerd om deze kaart te voorzien van een nieuwe identiteit en campagne.

Migo sponsort jubelerend CliniClowns (een maand)

1nov 201709:01
  • Sponsoring
  • 6178 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenFoodMaatschappijSponsorship

nieuws November is de ‘Migo Happy Maand’. Onder het motto ‘Let’s smile together’ sponsort Migo gedurende deze maand CliniClowns, die hun 25ste verjaardag vieren. Als je in november een tray Migo-peren koopt, gaat 50 cent naar CliniClowns. Zo draag je samen met Migo bij aan het bezorgen van een onbetaalbare glimlach bij een ziek kind.

Gouden Effies voor Wakker Dier en Doritos

31okt 201722:47
  • Bureaus
  • 14931 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardReclameEffectCampagnes

nieuws Het is niet allemaal goud wat er blinkt bij de 34e editie van de Nederlandse Effie Awards. Slechts twee campagnes wonnen een gouden Effie: de plofkip-campagne van Wakker Dier en 'Play Bold' van Doritos. Zilver is toegekend aan NS en de Hartstichting. Verder werd er gejuicht voor twaalf bronzen Effies en bovendien een nieuwe prijs: de 'LEFfie' voor een vlogcampagne van KPN en N=5.

Start nieuwe actie: boeren en consumenten smeken bij hq AH om duurzame melk

31okt 201716:55
  • Food-en-retail
  • 7648 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesMVOPolitiek

nieuws Boze boeren en een groep consumenten deelden vandaag tijdens een actie van Milieudefensie, honderden pakken duurzame melk uit bij het hoofdkwartier van Albert Heijn in Zaandam. Milieudefensie wil dat Albert Heijn de boeren extra betaalt voor hun melk, zodat zij milieuvriendelijker kunnen werken. De actie bij AH is het begin van een estafette langs de hoofdkantoren van de zes grootste retailketens

AZ shopt bij Vomar

31okt 201710:42
  • Sponsoring
  • 9480 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorshipWinkelenPartnershipVoetbal

nieuws AZ heeft supermarktketen Vomar aan zich gebonden als nieuwe Strategisch Partner. Het betreft een sponsorschap voor drie jaar met het Noord-Hollandse bedrijf, dat momenteel geldt als de in omzet snelst groeiende supermarktorganisatie van Nederland.

Bureau Qban achter digitale campagne over duurzaamheid

31okt 201710:16
  • Online
  • 8023 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalCampagnesSocial Media

nieuws Voor de jaarlijkse ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’ campagne heeft bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld. Doel van de Facebook en YouTube campagne is consumenten vertrouwd te maken met duurzaamheidskeurmerken en duurzamere producten.

[video report Cityguys 4] Burgers en bier in Brussel

31okt 201707:52
  • Food-en-retail
  • 8812 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrends

nieuws De 'Cityguys' willen belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit hun hoofdstad Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. Deze editie gaan we burgers en bieren testen in Brussel. Kijk mee.

Topmarketeer Ahold Delhaize Faber naar Unilever Europa

30okt 201710:45
  • Food-en-retail
  • 9767 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PersonaliaMarketingFood

nieuws Hanneke Faber, in de hoofddirectie van Ahold Delhaize verantwoordelijk voor digitaal en e-commerce, stapt over naar Unilever. Ze wordt daar eindverantwoordelijk voor de markt Europa. De huidige president Europa, Jan Zijderveld, vertrekt bij Unilever. Faber start op 1 januari 2018. Zij was chief commercial officer voor Ahold en werkte daarvoor bij Procter & Gamble.

[thuisbezorging] Nederlander bestelt voor bijna half miljard aan eten in Q2/'17

30okt 201710:42
  • Food-en-retail
  • 9263 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • LeverancierSmartphoneFood

nieuws Nederlanders hebben in het tweede kwartaal van 2017 voor ruim 440 miljoen euro aan maaltijden besteld. Pizza’s waren met afstand het populairst. Daarna volgden grillgerechten, fastfood en sushi, blijkt uit rapportage van ABN Amro over maaltijdbezorging bij mensen thuis. Voor bestellingen bij de pizzeria werd gemiddeld €9,57 per persoon uitgetrokken. Volgens de bank groeit de maaltijdbezorgsector als kool. Je ziet dan ook steeds meer fietsers en -soms electrische- bezorgscooters en -busjes op straat. In 2018 groeit de branche 20 procent. Maaltijdboxbezorgers zijn hierin nog niet eens meegenomen.

Rotterdam krijgt nieuwe, derde overdekte versmarkt

30okt 201709:44
  • Food-en-retail
  • 9085 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws In Rotterdam, om precies te zien in stadsdeel Hoogvliet, opent een derde overdekte food market. De verantwoordelijk ondernemer is Hakim Farkouchi, die tevens de drijvende kracht is achter Marché 10 in Rotterdam-Noord is. De versmarkt komt in een fors voormalig Jumbo-pand aan de Wilhelm Tellplaats en bemeet 1800 vierkante meter.

Formitable haalt 280K op bij business angels

27okt 201716:23
  • Online
  • 18909 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • CRMInnovatieProducten en diensten

nieuws Restaurant tech challenger Formitable heeft 280 duizend euro opgehaald bij zeven business angels. Adviseur alsmede investeerder Joost Nauta van IMAgency begeleidde de eerste ronde. Het wil het geld investeren in op CRM gebaseerde features.

Lennaert van ’t Loo wint BNO Packaging Talent Award 2017

27okt 201714:15
  • Design
  • 18220 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • PackagingAwards

nieuws Tijdens de Dutch Design Week is op Superfast#4 de winnaar bekend gemaakt van de BNO Packaging Talent Award 2017. De praktijkopdracht kwam dit jaar van Brouwers Albert Heijn en richtte zich op een special edition IPA-biertje. Lennaert van ’t Loo won de eerste prijs en daarmee 1.500 euro.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken