3Dabout.me lanceert innovatieve voetenapp

27okt 201712:13
  • Online
  • 9312 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceProducten en dienstenStrategieApps

nieuws Wie kent het niet? Online je schoenen in drie verschillende maten bestellen, zodat je sowieso de juiste maat te pakken hebt? 3Dabout.me ontwikkelde een innovatief idee om de keten een stuk slanker te maken: met een app jouw voeten 3D-scannen, zodat je ook online altijd de juiste schoenmaat koopt. En minstens zo’n goed idee: RLVNT gaat 3Dabout.me ondersteunen op het gebied van merkpositionering, mediastrategie en creatie.

Lieke Westendorp nieuwe manager Heineken Experience

27okt 201709:24
  • Food-en-retail
  • 5580 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodPersonalia

nieuws Vanaf 1 december aanstaande, zal Lieke Westendorp (foto) starten als manager van de Heineken Experience. Hiervoor vervulde zij de rol van directeur Out of Home & Export bij Vrumona. Westendorp volgt voormalig Manager Heineken Experience Dirk Lubbers op.

ContentToday lanceert foodplatform CookingToday

26okt 201716:38
  • Content
  • 11360 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoContent

nieuws Contentmarketingbureau ContentToday heeft vandaag CookingToday gelanceerd, een food story platform dat (food)merken en uitgevers ondersteunt bij het ontwikkelen van video content en native advertising. Samen met auteur Jacinta Bokma en programmamaker Michael Abspoel ontwikkelt CookingToday portretten die het verhaal van de mensen achter een merk of gerecht laten zien.

Instore packaging Simon Levelt door Snow Donuts

26okt 201716:13
  • Design
  • 10063 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws In lijn met de nieuwe propositie van Simon Levelt heeft het Haagse brand en packaging designbureau Snow Donuts de brand packaging ontworpen. In de winkel van Simon Levelt komt de focus op het ontdekken van smaak te liggen.

Matthijs Moeken van Jumbo naar Leen Bakker

26okt 201713:32
  • Food-en-retail
  • 8071 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Personalia

nieuws Leen Bakker heeft Matthijs Moeken benoemd tot directeur marketing & formule. Moeken (40) is afkomstig van Jumbo waar hij de functie van CMO bekleedde. Daarvoor was hij in diverse functies werkzaam bij C1000 en Ahold.

Mac Fincher Footwear klant bij De Creatieve Directie

26okt 201709:46
  • Bureaus
  • 13140 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCampagnesCreatieKlanten

nieuws Mac Fincher Footwear brengt per 1 november al zijn communicatie-activiteiten onder bij De Creatieve Directie, het reclamebureau van Jan-Willem Brüggenwirth, Mike de Haas en Manon Schermer.

De 'Food100' is bekend

26okt 201709:37
  • Food-en-retail
  • 7980 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFoodMarketing

nieuws De Food100 is bekend. 'Maak kennis met de voedselveranderaars van vandaag en morgen', stelt Food Inspiration Magazine. De afgelopen weken is de onafhankelijke vakjury druk bezig geweest met het beoordelen van de ruim 400 aanmeldingen. Uit alle kandidaten zijn 50 changemakers jonger dan 30 en 50 gamechangers ouder dan 30 geselecteerd.' Let wel: de Food100 is dus géén ranglijst, maar een actuele selectie van voedselveranderaars, benadrukt FIM. Hier de complete lijst.

Looye Kwekers vertelt het verhaal achter zijn tomaten

25okt 201715:37
  • Online
  • 8811 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Digitaal

nieuws Looye Kwekers is een strategisch partnership aangegaan met Burst met als doel zijn merk in hoog tempo te digitaliseren. Looye Kwekers, een familiebedrijf dat werd opgericht in 1946, is wereldwijd bekend vanwege de export van hun tomaten, waaronder de Honingtomaat en JOYN. Gezien het internationale karakter van de dienstverlening en de toenemende vraag vanuit het buitenland heeft Burst een online strategie en roadmap ontwikkeld waarmee de business doelstellingen van Looye verder verstevigd en uitgebreid kunnen worden.

Bouwblokken van suikerriet

24okt 201713:02
  • Design
  • 14849 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws Het nieuwe Nederlandse speelgoedmerk Biobuddi wordt gemaakt van de resten van de suikerrietplant. Founder Steven van Bommel: ‘Ons motto is dat alle kinderen moeten kunnen spelen met veilig speelgoed, dat het milieu niet aantast. Daarom maken wij bouwstenen die gemaakt zijn van biobased materiaal.’

Heineken en Edwin Evers klaar voor Winterspelen

24okt 201710:06
  • Media
  • 16825 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MarketingMediaRadioOlympische Spelen

nieuws Nog vier maanden te gaan tot de Olympische Winterspelen, maar sponsors en mediapartners staan al in de startblokken. De ochtendshow ‘Evers Staat Op in Pyeongchang’ van Radio 538 wordt in februari twee weken live uitgezonden vanuit Zuid-Korea. Edwin Evers en zijn team ontvangen topsporters en artiesten in de 538-studio in het Holland Heineken House. Ook sponsor Heineken zelf is bijna klaar: vandaag wordt de crewleden bekend.

Trends in verpakkingsdesign 2018

24okt 201710:03
  • Food-en-retail
  • 14022 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • MarketingPackaging

weblog Nog maar twee maanden tot het nieuwe jaar. Tijd om alvast vooruit te blikken op de nieuwste trends op het gebied van verpakkingsdesign. Hoe trakteer je klanten in 2018 op een unieke uitpakbeleving?

SodaStream wint rechtszaak en Euro Effie

23okt 201710:45
  • Bureaus
  • 13104 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • EffectMerkenCampagnesAward

nieuws SodaStream Benelux is in de winning mood. Het bedrijf won niet alleen een Euro Effie, maar ook de rechtszaak, aangespannen door de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie (VIWF). Volgens de VIWF bevatten de campagnes 'Shame or Glory' en 'No Planet, No Christmas' misleidende informatie over het effect van plastic flessen op het milieu en schaadt het de naam van producten van gebotteld water.

FNLI: 'Levensmiddelenindustrie hoogste productiegroei in vijf jaar'

23okt 201709:35
  • Food-en-retail
  • 11620 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingOnderzoekFood

nieuws Met een stijging van 5,4 procent kent de levensmiddelenindustrie de hoogste productiegroei in vijf jaar, terwijl het ondernemers- en consumentenvertrouwen op een hoog niveau staat. De export is en blijft buitengewoon belangrijk: deze neemt over de hele linie toe, zowel naar de directe buurlanden, Europa als naar de rest van de wereld. De sector is goed voor bijna vijf procent van het bbp en zes procent van de totale werkgelegenheid in Nederland.

George Baker bakt verse broodjes in nieuwe campagne Lidl

23okt 201708:30
  • Bureaus
  • 12304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesFoodMuziek

nieuws Niemand minder dan zanger George Baker prijst de verse broodjes van Lidl aan in de eerste commercial van de supermarktketen in samenwerking met reclamebureau Joe Public. De zanger, bekend van zijn eighties-hit 'Little Green Bag', geeft een nieuwe invulling aan dit nummer met een op de situatie toegespitste nieuwe tekst en titel: ‘Lidl Brown Bag’.

[Storecheck] Malmö

20okt 201717:05
  • Design
  • 19013 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Steven goes Scandinavisch: ‘Van Kopenhagen over the bridge naar Malmö, Zweden. Een klein stukje rijden en toch meteen een ander gevoel. Een dorp ten opzichte van de wereldstad, maar daarentegen onderdeel van een groter land met grotere ketens en daarmee ook meer een eigen signatuur. Het land van eenvoud en Ikea, maar dat hoeft nog niet saai te zijn. Ha krul!


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken