Lidl Nederland wil meer vrouwen aan de top

20okt 201711:48
  • Food-en-retail
  • 19969 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PersonaliaWinkelen

nieuws Lidl Nederland wil dat binnen drie jaar tijd minimaal 30 procent van de leidinggevende posities binnen het bedrijf is ingevuld door een vrouw. Bij het retailmerk wordt momenteel 20 procent van die posities ingevuld door een vrouw.

[Interview] Dennis de Borst over zijn Febo en vlamballen

20okt 201710:03
  • Bureaus
  • 11116 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • EvenementFoodReclameCampagnes

nieuws Febo introduceert tijdens Amsterdam Dance Event een nieuw product: de vlambal, een bitterbal met cafeïne die tijdelijk verkrijgbaar is bij een nachtelijke pop-upautomatiek in club Claire. Ook deze opmerkelijke campagne is opgezet in samenwerking met Natwerk. We spreken met de directeur van Febo, Dennis de Borst, over de weg die de snackbar de laatste jaren op marketinggebied inslaat.

[video report Cityguys 3] Naar Berlijn

20okt 201709:19
  • Food-en-retail
  • 10069 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrendsMarketing

nieuws De 'Cityguys' willen belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit hun hoofdstad Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. In deze editie video report reizen we naar die onder jongeren zo super-populaire stad Berlijn. Roger en JP van Cityguys gingen op pad naar bijvoorbeeld Brasserie Colette by Tim Raue, The Bird en Burgermeister en nog veel meer. Kijk mee.

[ADE] Samenwerking Scotch&Soda en MassiveMusic

19okt 201715:38
  • Food-en-retail
  • 9829 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenementMarketing

nieuws Voor de lancering van de Scotch & Soda Felix the Cat collectie, gaat het merk een samenwerking aan met music agency MassiveMusic. De partijen zullen twee exclusieve preview evenementen organiseren tijdens Amsterdam Dance Event (ADE): een in-store lancering en MassivePresents: The Felix Session by Scotch & Soda.

'Shoppen voor bril voelt nog te vaak als naar tandarts gaan'

19okt 201713:28
  • Design
  • 14576 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en dienstenInnovatie

nieuws Een Europese omnichannel speler die bekendstaat om zijn combinatie van minimalistisch en mooi design, excellente kwaliteit van zowel de customer service als het product en dat tegen een zachte prijs. Deze propositie aanbieden, is de ambitie van oprichter en CEO van brillenmerk Ace & Tate Mark de Lange. ‘Bij veel brillenmerken is het nog steeds een ervaring die je kunt vergelijken met naar de tandarts gaan. Terwijl een bril kopen juist fun moet zijn.’

Febo samen met Van Loon en NedPho op Ferdinand Bol-expo en op Amsterdam Dance Event

19okt 201708:56
  • Food-en-retail
  • 11184 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodEvenement

nieuws Op vrijdag 17 november presenteert Febo een event in huize Van Loon, het patriciershuis in centrum Amsterdam. Haakje is de expositie rond Ferdinand Bol, waaraan het automatiek- en haute frituremerk ook zijn naam dankt. De eerste Febo-vestiging stond immers in de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat. Er zullen bitterballen zijn, kroketten, prachtige schilderijen en muziek. Ook op ADE is het merk aanwezig.

BeyenMeyer belicht sportsponsoring Plantina

19okt 201700:01
  • Bureaus
  • 15626 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingFoodSportmarketingCampagnes

nieuws Reclamebureau BeyenMeyer heeft een campagne ontwikkeld voor Plantina, waarin de door het sportvoedingsmerk gesponsorde sporters centraal staan. Plantina sponsort onder meer turnster Sanne Wevers, zeilster Marit Bouwmeester en een eigen schaatsploeg.

Albert Heijn prolongeert Allerhande Kerstfestival te Utrecht

18okt 201715:13
  • Food-en-retail
  • 9158 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementFood

nieuws Op 8, 9 en 10 december brengt Albert Heijn klanten alvast weer in sprookjesachtige kerstsferen tijdens het derde Allerhande Kerstfestival. Het foodfestival vindt plaats in het tot 'winterwonderland' omgetoverde Spoorwegmuseum in Utrecht en neemt jong en oud mee op reis door het kerstmenu van 2017. De afgelopen edities waren uitverkocht.

Lidl opent in alle stilte non food-winkel

18okt 201711:26
  • Food-en-retail
  • 8851 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Lidl heeft het niet aan de grote klok gehangen, maar juist heel low profile een vestiging geopend met uitsluitend non food-aanbod. Of beter gezegd: het gaat om de verbouwde winkel aan de Jorisstraat in Breda die nu is opgedeeld in een food- en een non food-deel. Die laatste is pakweg 300 vierkante meter groot, kent een uitgebeid assortiment met fashion, tuin, gereedschap, noem maar op, is via een aparte ingang bereikbaar en telt een aparte kassa-unit met twee check outs. De winkel is nu precies een week open.

Libresse vindt menstruatie 'bloednormaal'

18okt 201710:03
  • Bureaus
  • 10734 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsBrandingCampagnesMarketing

nieuws Weg met de blauwe inkt. In een nieuwe online campagne laat Libresse echt bloed zien, want menstruatie is niets om je voor te schamen. In de spraakmakende video van de nieuwe campagne #BLOODNORMAL toont Libresse verschillende scenario’s uit het leven van menstruerende meisjes. Tijdens het vrijen, op een feestje of aan tafel met vriendinnen. De campagne moet menstruatie beter bespreekbaar maken op school, werk en in de kleedkamer van de sportschool.

Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht

18okt 201708:59
  • Food-en-retail
  • 5426 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodProducten en dienstenMarketing

nieuws Snackmaker Van Geloven sluit eind volgend jaar zijn fabriek in Oostzaan waar de bekende kroketten van de merken Kwekkeboom, Laan en Van Dobben worden geproduceerd, meldt Distrifood. De productie van de haute friture-merken verhuist naar de snackfabriek van Van Geloven in Tilburg.

[primeur] Rabobank promoot duurzame food- en agrisector met crossmediale campagne en nieuw programma

17okt 201715:01
  • Food-en-retail
  • 11437 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • CampagnesFoodMVO

nieuws Rabobank kondigt vandaag 'Kickstart Food' aan: een driejarig programma dat volgens het merk de overgang naar een duurzame food- en agrisector gaat kickstarten. 'Met onze kennis, netwerken en financiële oplossingen zullen wij ons de komende drie jaar inzetten om onze klanten en partners te helpen hun innovatieve oplossingen op te schalen en door te ontwikkelen langs de gehele voedselwaardeketen: van veld tot vork.' Er hoort een epische lanceringsfilm bij die u hier als eerste kunt zien. Bijbehorende slogan: Only together we can grow a better world.

[update] NVWA wilde merknamen Vegetarische Slager veranderen - zaak nu opgelost

17okt 201711:03
  • Food-en-retail
  • 21985 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketingPolitiek

nieuws Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit wilde onlangs dat De Vegetarische Slager een groot aantal merknamen zou veranderen. Het ging om productaanduidingen als 'Kipstuckjes', 'Gehackt' en 'Gerookte speckjes'. Ook 'Visvrije tonyn' is volgens de NVWA onwenselijk, terwijl in alle gevallen haarscherp op de verpakking staat wat erin zit: verantwoorde vlees- en visvervangers gemaakt door de Vegetarische Slager. [update] Intussen (16/10/'17) zegt de NVWA het te betreuren de indruk te hebben gewekt dat het bij de waarschuwing ging om de etikettering op de producten. DVS paste zaken aan en de kwestie is afgerond.

[interview] Wie aan cocktails denkt, moet aan De Kuyper denken

17okt 201710:11
  • Design
  • 8302 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Het familiebedrijf Koninklijke De Kuyper bestaat al sinds 1695 en is 's werelds grootste likeurenmerk. Het concern nam in 2011 Rutte Gin over en samen met de meer dan 43 soorten likeuren claimt De Kuyper in een nieuwe internationale reclamecampagne de leverancier te zijn van de ‘beste ingrediënten voor de cocktail van vandaag’. In gesprek met global marketing director Albert de Heer: ‘We willen duidelijk maken dat je de beste cocktails mixt met De Kuyper, uit en thuis.’

Heel Holland Bakt jurylid Robèrt van Beckhoven onthult Leffe bierbrood

17okt 201707:00
  • Food-en-retail
  • 6045 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPortfolioMarketing

nieuws Vandaag onthult Heel Holland Bakt jurylid Robèrt van Beckhoven samen met Leffe het 'Leffe bierbrood'. Als basis voor het bierbrood gebruikt hij drie verschillende soorten Leffe abdijbier: Blond, Bruin en Tripel. Het brood komt daardoor in drie varianten: zacht en subtiel, kruidig en licht bitter, en bitter en zoet. Sjors van Drie, senior Brand Manager Leffe: 'We zijn ontzettend blij dat we deze samenwerking zijn aangegaan. Robert van Beckhoven is dé expert op het gebied van brood. Om als brouwer een bierbrood te lanceren, heb je een vakman nodig om het beste van twee werelden te combineren.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken