FonQ zet volgende stap in retailformule

24jul 201713:57
  • Food-en-retail
  • 10538 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingOnlineWinkelen

nieuws Webwarenhuis FonQ voegt global fashion brands aan het lifestyle assortiment toe om zijn retailformule te verstevigen. Het warenhuis – dat zich focust op mooie producten in de domeinen wonen, koken en lifestyle – biedt hierdoor een nog completer assortiment voor zijn klanten. Het toevoegen van global fashion brands heeft als doel het merk FonQ verder te laden en autoriteit in lifestyle te vergroten.

Ford en Ogilvy vragen bewustwording met HandiCab

24jul 201711:34
  • Bureaus
  • 12304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MaatschappijActivatieCampagnesMVO

nieuws Wat zie jij: een arm die ontbreekt of talent? Circa anderhalf miljoen Nederlanders hebben een fysieke handicap. Aan talent en wilskracht ontbreekt het hen niet, wel aan kansen. Ongeveer 55% heeft moeite met het vinden van een baan. Ford Nederland laat gehandicapte chauffeurs met de HandiCab reizigers vervoeren. Doel: de publieke perceptie wijzigen van ‘handicap’ naar ‘handicapable’. Ogilvy & Mather Amsterdam ontwikkelde de campagne.

[onderzoek HvA] Meer winkelbezoek met digitale schermen: De invloed van assortiment, prijs en content

24jul 201710:55
  • Food-en-retail
  • 11480 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • WinkelenOnderzoek

weblog Het aantrekken van bezoekers is voor veel retailers een heet hangijzer. Ook nu de winkelstraten langzaam maar zeker weer meer bezoekers trekken, is de vraag wat de retailer moet doen om deze mensen nu juist zijn winkel in te krijgen. Uit onderzoek blijkt dat assortiment en prijs belangrijke redenen voor consumenten zijn om een winkel binnen te gaan (Hoch, Bradlow & Wansink, 1999; Briesch, Chintagunta & Fox, 2009). Maar hoe communiceer je als retailer richting passanten dat je assortiment en prijs aantrekkelijk zijn?

[boxtoernooi] Amazon test maaltijdbox 'Amazon Meal Kits'

24jul 201709:02
  • Food-en-retail
  • 23826 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Amazon test in Seattle de verkoop van foodboxen onder de naam 'Amazon Meal Kits'. Een nieuwe ronde in het 'boxtoernooi', al vindt deze nog niet in Nederland plaats. Het Amerikaanse onlinebedrijf heeft zeventien maaltijden gelanceerd die vanaf nu door een groep consumenten wordt getest.

[interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs

21jul 201711:50
  • Food-en-retail
  • 19711 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInterviewMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Na 100 opvallende vakgenoten -die binnen hun organisatie of als DGA/cmo iets bijzonders uit de grond stampen- aan het woord te hebben gelaten, interviewen we er nog eens 100 bij! Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder. Als nummer 110 interviewt de redactie Food&Retail ijscoman en marketeer Jaco Pieper, de oprichter van Koupe, een nieuw Nederlands merk met een innovatief product: proteïne-ijs. 'Mijn belangrijkste drijfveer is het neerzetten van een geweldig merk. Mijn droom is om Koupe in een paar jaar uit te bouwen tot het lekkerste lifestyle ijs ter wereld, met allerlei soorten gezonder ijs.'

De Speld lanceert eerste commercial

20jul 201714:37
  • Content
  • 13555 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoBranded contentContentCommercials

nieuws Bierbrouwerij Oedipus en satirische website De Speld hebben vandaag een commercial gelanceerd: Oedipus Mannenliefde. Hierin rekenen ze af met het ouderwetse hokjesdenken binnen de biermarketing. Het is de eerste commercial van de hand van De Speld & Partners, dat samen met adverteerders humoristische branded en sponsored content ontwikkelt.

Oproep aan de Bijenkorf

20jul 201710:54
  • Food-en-retail
  • 13648 x gelezen
  • Link
  • Rupert Parker Brady
  • WinkelenWebwinkelMarketing

weblog De Bijenkorf is al decennia een kei in het bedenken van sympathieke stunts en aansprekende campagnes. Marketingdirecteur Marjolein Meynen houdt deze traditie goed in stand. Ik was aangenaam verrast met de kortlopende campagne A She Story die een ode was aan de vrouwelijke kracht. Nu wordt met de Let’s Bee Kind-campagne de aandacht gevestigd op de speciale relatie die het warenhuis heeft met bijen.

InnovationLAB herrijst tijdens Horecava 2018

20jul 201710:43
  • Food-en-retail
  • 9513 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws De nationale vakbeurs Horecava organiseert in 2018 opnieuw een InnovationLAB. Professionals uit de foodservice branche kunnen bij dit onderdeel van de beurs vier trends in de horeca ontdekken: technologie, circulariteit, identiteit en third places. De Horecava wordt van maandag 8 januari tot en met donderdag 11 januari 2018 in Rai Amsterdam gehouden en heeft als thema ‘Proef de toekomst’.

Drie jonge retailers 'Happy Tosti', 'Jutter Speijs' en 'Matt Sleeps' strijden om titel Beste Start-up Award 2017

19jul 201715:01
  • Food-en-retail
  • 9900 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelenStartup

nieuws De drie start-ups Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps zijn door een vakjury genomineerd voor de ‘ABN Amro Beste Start-up Award 2017’. Deze juryprijs, die dit jaar voor de vierde keer wordt uitgereikt, valt binnen het concept ‘ABN Amro Retailer of the Year’. Winkelconcepten die minder dan drie jaar bestaan, kwamen in aanmerking voor deze prijs. U kunt meestemmen via onderstaande link.

Nike eert Roger Federer met stoere commercial

19jul 201711:46
  • Sponsoring
  • 14437 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieCommercialsSportSportmarketing

nieuws Roger Federer is de beste tennisser aller tijden. Afgelopen weekend vergrootte hij zijn aureool nog iets meer door als eerste man Wimbledon voor de achtste keer te winnen. Zijn sponsor Nike had de felicitatie-commercial al klaarstaan, want die was direct na zijn gewonnen finale al te zien. Andermaal een indrukwekkend eerbetoon aan dit sport-icoon.

Aldi versus gemeente Geldrop-Mierlo

19jul 201709:30
  • Food-en-retail
  • 7251 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • NieuwkomersWinkelen

nieuws Discountketen Aldi dreigt met juridische stappen en het indienen van een schadeclaim tegen Geldrop-Mierlo. Ook Spronsen Vastgoed wil de gemeente aansprakelijk willen stellen voor de schade omdat Aldi geen vergunning zou krijgen om zich in een nieuwbouwwinkel van Spronsen te vestigen. Is de markt in een kleinere gemeente groot genoeg voor vier supermarkten?

KHN reageert op CBS-onderzoek concurrentie hotels van online platforms: 'meer eerlijkheid nodig'

19jul 201709:11
  • Food-en-retail
  • 12539 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekOnderzoekTussenhandel

nieuws Een kwart van de hotels ervaart concurrentie van online platforms als Airbnb. Dat is de belangrijkste conclusie van het CBS uit een onderzoek dat vandaag verscheen. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) onderstreept dat waar wij al langer voor pleiten: dat de overheid actie moet ondernemen en moet zorgen voor een eerlijk speelveld. We spreken Rober Willemsen, voorzitter KHN.

Verpakkingsdesign: Glanzend versus mat

18jul 201711:53
  • Food-en-retail
  • 11362 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingMarketing

weblog Glanzende verpakkingen trekken de aandacht en opgemerkt worden is de eerste stap naar verkoop. Maar in een wereld waarin consumenten steeds meer op zoek zijn naar puur, authentiek en gezond, lijkt de glanzende verpakking het af te leggen tegen de matte variant. Ik bespreek een aantal interessante ontwikkelingen op het gebied van glanzende en matte verpakkingen.

Vifit verbindt zich voor drie jaar aan Team LottoNL-Jumbo

18jul 201710:40
  • Sponsoring
  • 11543 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenFoodSponsorshipSport

nieuws FrieslandCampina en de wielerploeg van Team LottoNL-Jumbo hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de komende drie jaar. De naam van de nieuwe proteïnerijke sportvoedingslijn Vifit Sport zal op het tenue prijken. Daarnaast voorziet Vifit Sport de wielerploeg van de benodigde sportvoeding.

Voetbalvrouwen spelen met nieuwe leeuwin op de borst

18jul 201710:33
  • Bureaus
  • 14591 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalMerkenBrandingCreatie

nieuws De Nederlandse voetbalvrouwen trekken miljoenen kijkers op het EK Voetbal. Bij zo'n groot toernooi hoort natuurlijk ook een modern tenue. Nike en W+K Amsterdam namen het klassieke logo van de brullende leeuw na 46 jaar eindelijk eens onder handen en maakten er een stijlvolle leeuwin van. Een bijzondere design- en marketingcase.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken