Almere moet nadruk leggen op herontwikkeling detailhandel
- Food-en-retail
- 5 sep 2013 @ 11:37
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 5 sep 2013 @ 11:37
- Redactie Food en Retail
Almere moet iets terughoudender zijn bij het ontwikkelen van nieuwe winkelcentra, gezien de economische ontwikkelingen, stelt adviseur Paul de Krom in een rapport voor het Almeerse college. Maar voor het geplande nieuwe winkelcentrum in Almere Poort komt dat advies wellicht te laat.
Bouwbedrijf Dura Vermeer heeft vergunningen gekregen voor het nieuwe Retailpark in Almere Poort, maar dat is eigenlijk niet zo'n goed idee, valt te concluderen uit het rapport van oud-staatssecretaris Paul de Krom. Hij werd ingeschakeld om te onderzoeken of Almere het juiste detailhandelsbeleid voert, nadat winkeliers uit het stadscentrum aan de bel trokken over een teveel aan dreigende concurrentie.
Er is best ruimte voor detailhandelontwikkelingen - ook op nieuwe locaties - maar de nadruk moet iets meer op bestaand winkelgebied komen te liggen, vindt De Krom. Flexibiliteit en goed overleg tussen gemeente en ondernemers wordt steeds belangrijker en het vastleggen van winkelplannen voor de komende 20 jaar is uit de tijd. De Krom tegenover Omroep Flevoland:
"Dat betekent dat je terughoudend moet zijn met heel veel nieuwe vierkante meters ontwikkelen, voor zover die concurreren met detailhandel in bestaand gebied zoals het stadscentrum."
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing