Bol.com heeft nu ook sportwinkel

Bol.com heeft nu ook sportwinkel
  • Food-en-retail
  • 18 sep 2013 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Introductie

Bol.com voegt 5.000 sportartikelen toe aan het assortiment. De online winkel verkoopt nu ook alle sportmaterialen voor onder meer voetbal, tennis, hockey en fitness. Naast eigen assortiment, wordt een significant deel van de artikelen aangeboden door andere winkeliers die verkopen via bol.com. Hierdoor krijgen klanten maximale keuze in artikelen, levertijd en prijzen.

De introductie van sportartikelen bij bol.com is strak getimed.

“Dit is dé tijd van het jaar dat mensen weer beginnen met sporten. Sportclubs starten met hun trainingsprogramma’s en duizenden mensen willen hun vakantiekilo’s weer zo snel mogelijk kwijt raken,” zegt marketing directeur Michel Schaeffer. “Onze winkel geeft je de mogelijkheid om te focussen op het sporten. Zo hoef je geen energie te steken in eindeloze zoektochten naar het juiste materiaal.”

Bol.com richt zich onder meer op voetbal, fitness, tennis, hockey, squash, hardlopen en golf. De markt voor deze sporten is groot: Nederland telt alleen al zo’n 1,2 miljoen voetballers en circa 1 miljoen mensen die geregeld op de tennisbaan staan. In de komende maanden worden de benodigdheden voor nog meer sporten aan de speciaalzaak toegevoegd, zoals een omvangrijk wintersportassortiment.

Samenwerken met andere winkels

Bol.com biedt onder meer artikelen van Nike, Puma, Bremshey, Adidas en Asics aan. Om een groot en gevarieerd sportassortiment te kunnen garanderen, werkt bol.com nauw samen met diverse andere winkels. Deze on- en offline winkels bieden hun assortiment zelf aan in de voor klanten vertrouwde winkelomgeving van bol.com. Schaeffer:

“Zo bieden we klanten een overzichtelijk en compleet aanbod en hebben zij maximale keuze in prijs en beschikbaarheid. We moedigen andere winkeliers aan om hun assortiment bij ons in de etalage te zetten. Daarmee krijgen zij de kans om hun artikelen aan onze 4 miljoen klanten te verkopen.”

Klanten kunnen ervoor kiezen om hun sportartikelen bij een winkel van Albert Heijn af te halen. In ruim 700 winkels is immers een bol.com-afhaalpunt aanwezig.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken