De Bijenkorf maakt het beest in ons weer los

De Bijenkorf maakt het beest in ons weer los
  • Food-en-retail
  • 20 sep 2013 @ 11:35
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De dertigste editie van de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf vindt plaats op woensdag 2, donderdag 3 en vrijdag 4 oktober. Halina Reijn en een zwarte panter staan centraal in de Drie Dwaze Dagen-campagne met het thema 'Laat het beest in je los'. Samen met Olcay Gulsen en John Williams opent Halina op woensdag 2 oktober om 07.30 uur het shoppingspektakel op de Amsterdamse Dam. De Bijenkorf verwacht tijdens de Drie Dwaze Dagen zo'n miljoen bezoekers in de filialen en ongeveer hetzelfde aantal op deBijenkorf.nl. Ruim een derde van de omzet komt naar verwachting van Members van de Bijenkorf, de vaste klanten. Om de jubileumeditie extra te vieren, krijgen zij 10% korting op een groot deel van het Drie Dwaze Dagen-assortiment.

Drie minuten gratis shoppen
Tijdens de grootse aftrap van de Drie Dwaze Dagen zijn er in de filialen Amsterdam, Rotterdam en Den Haag drie pluche panters verstopt. De vinders winnen een van de volgende prijzen: drie minuten shoppen ter waarde van € 3.333,-, een cadeaucard ter waarde van € 1.000,- met persoonlijk stijladvies van modeontwerpster Olcay Gulsen, styliste Jetteke van Lexmond of personal shopper Bodo Breg, of een cadeaucard van € 500,-.

Drie orders per seconde
Ook via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20% van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. De webshop gaat vanaf 09.00 uur open, een uur later dan de filialen. Bij grote drukte verschijnt de digitale portier die ervoor zorgt dat iedereen prettig online kan shoppen. Dit zorgt voor een goede balans qua drukte, zowel online als in de filialen. Tijdens de topdrukte worden op de webshop drie orders per seconde verwerkt.

Nieuwe merken
Bijna alle merken die bij de Bijenkorf verkocht worden doen mee aan de Drie Dwaze Dagen. Nieuwe merken in het mode & accessoires-assortiment van de Drie Dwaze Dagen zijn onder meer Armani Jeans, UGG, Furla en Longchamp. Daarnaast zijn eenmalig een mini Hummer, een driedaagse duikcursus en een Polaroid-printer voor smartphones bij de Bijenkorf te koop. Alle producten zijn speciaal voor de Drie Dwaze Dagen ingekocht, zoals in totaal 8.000 paar Happy Socks, 100.000 Rituals Foams en 10.000 potjes nagellak.

Digitale dwaasheid
Tijdens de campagneperiode oriënteren zo'n 3,5 miljoen unieke bezoekers zich online op de Drie Dwaze Dagen. Vanaf zaterdag 21 september zijn de bekende boekjes te bekijken via de app, vanaf zondag 22 september ook op deBijenkorf.nl. Als opvolger van de succesvolle digitale 'Dwaze Rij' kan vanaf maandag 23 september het nieuwe online spel 'Stay in it, to win it' worden gespeeld. Via Facebook en de website worden klanten op de hoogte gehouden van de speeltijden van het spel en van alle andere evenementen, acties en aanbiedingen.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken